iPhone-tråden

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Jafan, slänger väl in bilden här med. Inte menat som en uppmaning till debatt (finns ju en tråd för det) utan som en fakta-jämförelse.

434024845.png

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Nån som har en aning om nya hur pass många ggr Iphone 5 GPS loggar i sekundern? 1,5 eller 10?

lud909

aprilia rs
Gick med
12 Nov 2009
Hoj
Hojlös just nu.. Men ett band 120hk och 2 skidor funkar också!
Jag köpte mig en Samsung galaxy s3 i sommars och många ställde mig fråga varför jag inte väntade till iPhone 5 istället. Men idag är jag nöjd att jag köpte Samsungen. För hade jag valt mellan iPhone 5 och en Samsung s3 hade jag ju lätt valt samsungen! Nää Apple är ute ur smartphone kriget nu!!

bullysmile

Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Eller finns det nån telefon idag på marknaden som GPS:en loggar fler än 1gång i sekunden.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
Det skulle göra Nokias sanslöst negativa utveckling ännu tydligare.

Att döma av antalet sålda iPhones jämfört med andra telefoner, tycker du att Apple verkar ha misstolkat vad marknaden efterfrågar?

Vi kan återkomma om det om 1 år och 2 år :brynad

Jag är inte ensam i umgängeskretsen med att byta.

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
Jag är inte ensam i umgängeskretsen med att byta.
Vi får se om beteendet i din umgängskrets är representativt på den globala marknaden. Det är svårt att föreställa sig något annat än att försäljningsökningen planar ut, vilket sannerligen inte skulle vara någon katastrof. Lanseringen av iPhone 5 beräknas öka USAs BNP under det fjärde kvartalet med 0,5 procent.

:jisses

Bifogat

• iphone-vs-mac.jpg
    iphone-vs-mac.jpg
    52.7 KB · Visningar: 120

MrNice80

174,74 Hk
Gick med
16 Mar 2006
Hoj
HONDA CBR 1000RR -08, GSXR1000 K6 (Såld),KTM 450 SX -05, Can-AM Outlander 800 MAX LTD-08 och en EU-moppe.
Beställde min 4 samma dag den släpptes, så den är lite drygt 2 år gammal nu.
Homeknappen har strulat lite till och från sista tiden, men jag klarar av att leva med det.
nu till råga på allt så sumpade jag den i golvet på kontoret i Tisdags, och tror ni inte att skärmjäv... gick i tusenbitar.

Nu måste jag skaffa en ny, så det blir troligtvis en ny 5:a när den kommer. Får leva med sprucken skärm tills dess.
Jag är imponerad av denna telefon då det är enda luren jag lyckats ha hel och fungerande i 2 år. Annars innan så bytte jag telefoner som kalsonger känns det som.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
Någon som har info på pris för iPhone 5 och (framförallt) Nokia 920?

Apple sa att den skulle kosta samma som när 4S släpptes.

$600 har jag läst, men inget officiellt pris på 920, skulle dock tro den ligger strax under IP5.

OT:

MrNice80

174,74 Hk
Gick med
16 Mar 2006
Hoj
HONDA CBR 1000RR -08, GSXR1000 K6 (Såld),KTM 450 SX -05, Can-AM Outlander 800 MAX LTD-08 och en EU-moppe.
Phonehouse gick ut med ett pris på 6999:- i morse,
men nu när man kikar så har de tagit bort det och det står bara 0:-

bullysmile

Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Av ren nyfikenhet; varför undrar du? :)

Hade tänkt köpa en GPS laptimer från qstarz i vinter, det för dessa loggar 5 eller 10 ggr per sekund. Iphone loggar idag 1 gång per sekund idag. Detta ger inte en bra loggning så man kan använda som laptimer fast än det finns laptimer appar.

Därav min undran om jag slipper köpa laptimer och iphone 5 eller om det räcker endast med en ny telefon :)

lud909

aprilia rs
Gick med
12 Nov 2009
Hoj
Hojlös just nu.. Men ett band 120hk och 2 skidor funkar också!
Om du studerar trenden (du vet, verkligheten) undrar man vad du hittar för stöd för din prognos.

http://tech.fortune.cnn.com/2012/02/03/with-8-7-market-share-apple-has-75-of-cell-phone-profits/

http://www.prisjakt.nu/pryl/tele/2511_samsung_saeljer_baest_i_europa (okej att detta är Europa, men amerikanerna är ju lite sega på att uppdatera sig då det fortfarande tillverkas bilar med stel bakaxel där...)

Och många av dom jag har pratat med idag som har planerat att köpa iPhone 5 är nu mer tveksamma då det inte var några nyheter... men de trogna Apple dyrkarna kommer ju aldrig köpa något annat!

Carpe me

Mest hk när man dör vinner!
Gick med
20 Jun 2004
Hoj
Khggy
Hojta till om du har vägarna förbi eller pallar skicka telefonen så ska jag nog få fart i din hemknapp igen :)

Har jag vägarna förbi så! Lite svårt att vara utan den, kan inte riktigt slita mig från den.
Men är det byta knapps om gäller? Funderade lite på att beställa en ny å skriva isär den, vanliga philips-skruvar på den. Kalibreringen med att starta t.ex youtube och hålla ner stäng-av-knappen för att sedan hålla ner home funkar si sådära. Känner den av att jag håller ner home så funkar den perfa 4-5 gånger efter och sen börjar det om. Men börjar vänja mig nu med att trycka 20-30 gånger på home för att komma ut på startskärmen =P

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Har jag vägarna förbi så! Lite svårt att vara utan den, kan inte riktigt slita mig från den.
Men är det byta knapps om gäller? Funderade lite på att beställa en ny å skriva isär den, vanliga philips-skruvar på den. Kalibreringen med att starta t.ex youtube och hålla ner stäng-av-knappen för att sedan hålla ner home funkar si sådära. Känner den av att jag håller ner home så funkar den perfa 4-5 gånger efter och sen börjar det om. Men börjar vänja mig nu med att trycka 20-30 gånger på home för att komma ut på startskärmen =P

Yes, det är byta knapp som gäller. Byter flera stycken i veckan. Känns som Apple tillverkat dem för att gå sönder efter ett tag. Konstigt nog så är det bättre kvalité på knapparna på 3GS:en. Låsknapparna börjar också strejka för fler och fler nu. Det med kalibreringen är jag ganska övertygad om att det är bullshit, både för att vissa säger aktieappen, vissa väderappen och vissa youtube, men i synnerhet för att det inte finns några lägen på själva knappen än just on/off.

Nyheter
Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom