iPhone-tråden

street_sm

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2012
Hoj
CB400N -82
tänkte att nu måste man göra något udda med sin gamla nu när 5an kommer.. polarens 4 t.v och min 4s t.h :yoparty

Bild 2012-09-11 kl. 21.17 #3.jpg

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Med tanke på att jag misstänker (och vet) att många saker har samma hårdvara med olika nivåer av upplåsta features så skulle jag säga att begränsningen ofta är i mjukvara eller firmware. GPS-puckar har jag å andra sidan aldrig plockat med, eller annan GPS-hårdvara för den delen... Det kan finnas någon vettig anledning att tillverka saker som har 1Hz istället för att bara tillverka 10Hz-kretsar (eller högre) och sedan begränsa dem med mjukvara.

Nja, det riktiga begränsningen ligger i hårdvaran men sen kan man såklart begränsa det ytterligare i mjukvaran.
En stor anledning till att begränsa det eller välja hårdvara med 1Hz istället för 10Hz är batteritiden.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Det här är skrämmande.

*video från öppningsdagen*

Detta är sjukt i huvudet från all vår "oberoende media".

http://www.gp.se/ekonomi/1.1067317-apple-far-gratisreklam-for-miljoner

Det är en grej som Apple gör vid alla deras öppningar av butik, alltså premiärdagen. Precis som GP är inne på så skapar det gratisreklam eftersom det är speciellt och spektakulärt så att säga.
Tänk om ICA skulle börja göra så när de öppnar en ny ICA Maxi... kanske skulle bli lite mer go bland personalen och faktiskt skapa lite glädje kring varumärket.

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Beställde min 4 samma dag den släpptes, så den är lite drygt 2 år gammal nu.
Homeknappen har strulat lite till och från sista tiden, men jag klarar av att leva med det.
nu till råga på allt så sumpade jag den i golvet på kontoret i Tisdags, och tror ni inte att skärmjäv... gick i tusenbitar.

Nu måste jag skaffa en ny, så det blir troligtvis en ny 5:a när den kommer. Får leva med sprucken skärm tills dess.
Jag är imponerad av denna telefon då det är enda luren jag lyckats ha hel och fungerande i 2 år. Annars innan så bytte jag telefoner som kalsonger känns det som.

är den till salu? köper den av dig för en rimlig peng:tummenupp

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
iPhone 5 är snabbast av dem alla

Geekbench 2 anses som det bredaste och mest lättillgängliga testprogrammet för mobiltelefoner idag. Med det kan du testa din mobil via en app och sedan lägga upp resultatet på Geekbenchs servrar. Det är sådana resultat som nu börjar dyka upp.

Det visar sig då att nya iPhone 5 är dubbelt så snabb som den näst snabbaste iPrylen iPad 3. iPhone 5 är även snabbare än de snabbaste Android-enheterna med Nvidia Tegra 3 eller Samsung Exynos 4.

Här är topplistan idag:

# Modell Poäng
1 Apple iPhone 5 1601
2 Asus Nexus 7 1591
3 Samsung Galaxy SIII 1560
4 Asus Transformer Prime TF201 1497
… en lång lista på andra enheter …
6 Apple iPad 3 791

iPhone 4 har 380-nåt har jag för mig och jag tycker paddan är väldigt rapp :tummenupp

tänkte att nu måste man göra något udda med sin gamla nu när 5an kommer.. polarens 4 t.v och min 4s t.h :yoparty

View attachment 370129

Hur gjorde ni? Riktigt snyggt!

Last edited:

street_sm

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2012
Hoj
CB400N -82
nya ramar på ebay sen är det bara o hålla tummen på plats när man skruvar med det. du flyttar alla delar från den gamla telefonen till en ny ram i princip. lyckades fördärva min sensor som släcker skärmen när du sätter den mot örat men har fått hem en ny, får se om jag löser det.. :tungan

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Då har man uppdaterat min 3GS och tjejens 4 med iOS6 :) får nöja mig med det tills jag köper 5:an

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Några synpunkter på att YouTube försvann? Finns en app att ladda ner så att man har det igen. Sedan Försvann väl även Google Maps? Hur är ersättaren som TomTom gjort?

Inte hunnit utvärdera det än utan fixade det för nån timma sen och sedan bara fixat med annat.
Youtube använde jag mig aldrig av så den spelar inte så stor roll. Google maps var inte heller nån höjdare så av det lilla jag kollat igenom det nya verkar det ändå hyfsat ok.

sportbike

Guest
Jag körde efter Apples kartapp i morse och den skrek konstant "gör en u-sväng".
Hoppas den blir bättre med en uppdatering, nu verkar den bara hitta motorvägen.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Måste faktiskt säga att min iPhone4 upplevs nu klart rappare faktiskt. :)

Har inte testat de specifika funktionerna än annat än att jag kollade in kartorna lite snabbt igårkväll bara.

Rockmorsan

Långsamtgående fordon
Gick med
28 Aug 2011
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Har jag vägarna förbi så! Lite svårt att vara utan den, kan inte riktigt slita mig från den.
Men är det byta knapps om gäller? Funderade lite på att beställa en ny å skriva isär den, vanliga philips-skruvar på den. Kalibreringen med att starta t.ex youtube och hålla ner stäng-av-knappen för att sedan hålla ner home funkar si sådära. Känner den av att jag håller ner home så funkar den perfa 4-5 gånger efter och sen börjar det om. Men börjar vänja mig nu med att trycka 20-30 gånger på home för att komma ut på startskärmen =P

Yes, det är byta knapp som gäller. Byter flera stycken i veckan. Känns som Apple tillverkat dem för att gå sönder efter ett tag. Konstigt nog så är det bättre kvalité på knapparna på 3GS:en. Låsknapparna börjar också strejka för fler och fler nu. Det med kalibreringen är jag ganska övertygad om att det är bullshit, både för att vissa säger aktieappen, vissa väderappen och vissa youtube, men i synnerhet för att det inte finns några lägen på själva knappen än just on/off.

Har ni provat att blåsa med tryckluft för att rengöra hemknappen? Vi har haft problem på jobbet med hemknapparna som strejkar, lite tryckluft så är telefonen som ny igen :)

TheWhip

Medlem
Gick med
17 Jun 2011
Hoj
R1-03 Banhoj, Yamaha XS 750 -77 (Caféracerobjekt)
nya ramar på ebay sen är det bara o hålla tummen på plats när man skruvar med det. du flyttar alla delar från den gamla telefonen till en ny ram i princip. lyckades fördärva min sensor som släcker skärmen när du sätter den mot örat men har fått hem en ny, får se om jag löser det.. :tungan

Troligtvis är det bara att det reflekteras ljus från skärmen tilll sensorn. Googla proximity sensor fix. Det är extremt sällan sensorn går sönder.

Sent from my iPhone using Tapatalk

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Troligtvis är det bara att det reflekteras ljus från skärmen tilll sensorn. Googla proximity sensor fix. Det är extremt sällan sensorn går sönder.

+1 på denna.

Ibland räcker det att dra ett streck med en svart tuschpenna över "sensorfönstret" (insidan), annars fungerar det oftast att klippa ut två små hål i ett dubbelt lager eltejp och sätta på fönstret så de är helt separerade från varandra.

Det dryga är ju dock att man får plocka isär telefonen varje gång man testar.

Nyheter
Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom