Med tanke på att jag misstänker (och vet) att många saker har samma hårdvara med olika nivåer av upplåsta features så skulle jag säga att begränsningen ofta är i mjukvara eller firmware. GPS-puckar har jag å andra sidan aldrig plockat med, eller annan GPS-hårdvara för den delen... Det kan finnas någon vettig anledning att tillverka saker som har 1Hz istället för att bara tillverka 10Hz-kretsar (eller högre) och sedan begränsa dem med mjukvara.
Det här är skrämmande.
*video från öppningsdagen*
Detta är sjukt i huvudet från all vår "oberoende media".
http://www.gp.se/ekonomi/1.1067317-apple-far-gratisreklam-for-miljoner
Beställde min 4 samma dag den släpptes, så den är lite drygt 2 år gammal nu.
Homeknappen har strulat lite till och från sista tiden, men jag klarar av att leva med det.
nu till råga på allt så sumpade jag den i golvet på kontoret i Tisdags, och tror ni inte att skärmjäv... gick i tusenbitar.
Nu måste jag skaffa en ny, så det blir troligtvis en ny 5:a när den kommer. Får leva med sprucken skärm tills dess.
Jag är imponerad av denna telefon då det är enda luren jag lyckats ha hel och fungerande i 2 år. Annars innan så bytte jag telefoner som kalsonger känns det som.
är den till salu? köper den av dig för en rimlig peng
tänkte att nu måste man göra något udda med sin gamla nu när 5an kommer.. polarens 4 t.v och min 4s t.h
View attachment 370129
Då har man uppdaterat min 3GS och tjejens 4 med iOS6 får nöja mig med det tills jag köper 5:an
Några synpunkter på att YouTube försvann?
Några synpunkter på att YouTube försvann? Finns en app att ladda ner så att man har det igen. Sedan Försvann väl även Google Maps? Hur är ersättaren som TomTom gjort?
Jag bjuder över
Har jag vägarna förbi så! Lite svårt att vara utan den, kan inte riktigt slita mig från den.
Men är det byta knapps om gäller? Funderade lite på att beställa en ny å skriva isär den, vanliga philips-skruvar på den. Kalibreringen med att starta t.ex youtube och hålla ner stäng-av-knappen för att sedan hålla ner home funkar si sådära. Känner den av att jag håller ner home så funkar den perfa 4-5 gånger efter och sen börjar det om. Men börjar vänja mig nu med att trycka 20-30 gånger på home för att komma ut på startskärmen =P
Yes, det är byta knapp som gäller. Byter flera stycken i veckan. Känns som Apple tillverkat dem för att gå sönder efter ett tag. Konstigt nog så är det bättre kvalité på knapparna på 3GS:en. Låsknapparna börjar också strejka för fler och fler nu. Det med kalibreringen är jag ganska övertygad om att det är bullshit, både för att vissa säger aktieappen, vissa väderappen och vissa youtube, men i synnerhet för att det inte finns några lägen på själva knappen än just on/off.
nya ramar på ebay sen är det bara o hålla tummen på plats när man skruvar med det. du flyttar alla delar från den gamla telefonen till en ny ram i princip. lyckades fördärva min sensor som släcker skärmen när du sätter den mot örat men har fått hem en ny, får se om jag löser det..
Troligtvis är det bara att det reflekteras ljus från skärmen tilll sensorn. Googla proximity sensor fix. Det är extremt sällan sensorn går sönder.
Här har ni alla appelnördar =)
http://www.youtube.com/watch?v=nf5-Prx19ZM
Här har ni alla appelnördar =)
http://www.youtube.com/watch?v=nf5-Prx19ZM
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |