iPhone-tråden

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Användarvänlig och exklusiv, för pretentiösa amatörer med andra ord, bra att veta om inte vill uppfattas som en sådan.

är du arg för att ingen köar för en androidlur? kör du din galaxy så köar jag för min femma, det blir jättebra det här ska du se:7peta

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
den är lite mer användarvänlig ja och lite mer exklusiv, androidanvändarna får helt enkelt finna sig att spela i div 1, men app app, det är ingen dålig liga, bara strax under eliten, dom är nästan där men räcker inte riktigt hela vägen fram så att säg:rofl

Det finns väl ingen ärlig iphone användare som tycker det är en bra telefon? 3, 3GS, 4, 4S är ju alla usla telefoner (ringa), men däremot är dom väldans lättanvända, och alla appar finns till IOS, tex svenska spel fanns inte till android sist jag kollade.

Jag köpte 4an för det var bäst skit på marknaden, men 4S låg 1 år efter, & 5an likaså, så finns ingen anledning att lägga 7000kr utan någon uppgradering som lyfter på ögonbrynen?

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Det finns väl ingen ärlig iphone användare som tycker det är en bra telefon? 3, 3GS, 4, 4S är ju alla usla telefoner (ringa), men däremot är dom väldans lättanvända, och alla appar finns till IOS, tex svenska spel fanns inte till android sist jag kollade.

Jag köpte 4an för det var bäst skit på marknaden, men 4S låg 1 år efter, & 5an likaså, så finns ingen anledning att lägga 7000kr utan någon uppgradering som lyfter på ögonbrynen?

1 år efter vad? min femma jag har lagt in en förorder på kostar inte 7000:- var har du fått den siffran ifrån?

Maverickgoose

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jun 2011
Hoj
Ja
Live with it, det är en innepryl. Folk köper den för att det är inne och modernt. Att det sedan finns bättre och mer avancerade mobiler är en annan femma.

Exklusiv, på vilket sätt? Ligger exklusiviteten i prislappen, att man betalar mycket för lite eller handlar exklusiviteten om att alla har luren? Ingen av orsakerna får telefonen att bli exklusiv, men vist, ni får gärna tro att er lur är mycket finare och bättre än alla andra, bara jag slipper höra det.

Och för att svara på den tekniska aspekten så är majoriteten av mina kompisar som äger en iphone helt ointresserade och oförstående i teknik, därför passar en iphone deras behov. Enkel att använda men ack så fruktansvärt begränsad.

Angående köerna, apple säljer en telefon.
Hur många finns det med androids operativsystemet?
Lägg ihop alla köer från android och du kommer få en som är betydligt längre än iphones.
Android är faktiskt större än iPhone, android säljer bättre än iphone.

Last edited:

lud909

aprilia rs
Gick med
12 Nov 2009
Hoj
Hojlös just nu.. Men ett band 120hk och 2 skidor funkar också!
Okej en fråga till er apple nördar! eller förlåt, "nörd" kanske är fel ord när Agda 75år gör samma saker som ni ;)
Menmen Är det någon som har sett exakta siffror på vad processorn presterar? För de hittar inte jag någon stans iaf!

Och sen att folk köar till en telefon är ju ganska konstigt... som att köpa en bil utan att testköra den. Är detta ett tecken på inkompetens, eller?

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
1 år efter vad? min femma jag har lagt in en förorder på kostar inte 7000:- var har du fått den siffran ifrån?

Enligt Telia.se

16gb = 5995:-
32gb = 6995:-
64gb = 7995:-

Och jag jämför inte min 32gb IP4 med en 16gb IP5a ;)

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
Okej en fråga till er apple nördar! eller förlåt, "nörd" kanske är fel ord när Agda 75år gör samma saker som ni ;)
Menmen Är det någon som har sett exakta siffror på vad processorn presterar? För de hittar inte jag någon stans iaf!

Och sen att folk köar till en telefon är ju ganska konstigt... som att köpa en bil utan att testköra den. Är detta ett tecken på inkompetens, eller?

Enligt Geekbench så presterar den bättre än något annat, dock påstås att apple fulat med java supporten för att få upp poängen i densamma så fän vet :)

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Hoj
-------
Angående köerna, apple säljer en telefon.
Hur många finns det med androids operativsystemet?
Lägg ihop alla köer från android och du kommer få en som är betydligt längre än iphones.
Android är faktiskt större än iPhone, android säljer bättre än iphone.

Tacka fan för att det säljs fler enheter med android som OS. Finns ju sjuttitolv miljarders olika modeller och märken på lurarna. Om man slår ihop alla dessa och de fortfarande inte hade sålt mera än vad Apples tre aktuella modeller gör så hade det varit lite läskigt.

Sen jämför du ett OS med en mobiltelefon, förstår du skillnaden eller har du knarkat?

Nåväl, jag personligen föredrar iphone (kör 4s). Den funkar bra och jag slipper det där laggandet som alla androidmobiler jag testat ofrånkomligt varit utrustade med.
Brukar kräkas lite i min egen mun när jag råkar ut för laggande vid scrollande i telefonboken.

xrt

Ny medlem
Gick med
31 May 2008
Hoj
KTM
En av två i hushållet strular bevisligen och det är jävligt störigt.
Kan någon hjälpa mig?

Börja med att göra en iCloud kopiering (eller i datorn) sen gör en återställning och lägg in kopian igen .. Funkar inte det så blir du nog tvungen att återställa och lägga in allt du (hon) vill ha manuellt igen.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
är du arg för att ingen köar för en androidlur? kör du din galaxy så köar jag för min femma, det blir jättebra det här ska du se:7peta

Nej, jag värderar inte mina produkter efter hur lång tid det tog att få tag på en.

Skulle aldrig köa för något som kan erhållas några dagar senare utan att behöva vänta i en kö.

Så viktigt tycker jag inte känslan att var först är, i min umgängeskrets är det oxå betydelselöst och ett absurt förfarande att tro så.

lud909

aprilia rs
Gick med
12 Nov 2009
Hoj
Hojlös just nu.. Men ett band 120hk och 2 skidor funkar också!
Enligt Geekbench så presterar den bättre än något annat, dock påstås att apple fulat med java supporten för att få upp poängen i densamma så fän vet :)

Hittade sidan nu, men förstår inte vad Geekbench menar när dom säger att den presterar bättre än något annat?
För på deras hemsidan står de att den har en processor på 1,02 GHz. Och bara för att jämföra men t.ex. s3:an så har ju s3:an en processor på 1,4 Ghz...

Wihlle

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2010
Hoj
1999 Yamaha XJR 1300 SP
Börja med att göra en iCloud kopiering (eller i datorn) sen gör en återställning och lägg in kopian igen .. Funkar inte det så blir du nog tvungen att återställa och lägga in allt du (hon) vill ha manuellt igen.

Återställt i datorn med iTunes och ingen framgång.
Nästa steg blir väl att höra det igen fast utan säkerhetskopiering och ta det som en ny lur...
Jäkla mög.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
Hittade sidan nu, men förstår inte vad Geekbench menar när dom säger att den presterar bättre än något annat?
För på deras hemsidan står de att den har en processor på 1,02 GHz. Och bara för att jämföra men t.ex. s3:an så har ju s3:an en processor på 1,4 Ghz...
http://www.idg.se/2.1085/1.467429/iphone-5-utklassar-konkurrenter-i-test

edit: såg även det här
"What is interesting though is that the iPhone 5 sneaked by the Google Nexus 7 and Samsung Galaxy S III which are also two of the higher-performing Android-powered devices in the market today. The iPhone 5’s 1601 score narrowly edges out the Google Nexus 7’s 1590 and the Samsung Galaxy S III’s 1560. It should however be noted that the variant of the Galaxy S III used in the benchmark test only had Android 4.0 Ice Cream Sandwich for its operating system. However, putting a Jelly Bean-packing Verizon Samsung Galaxy S III through the same test will net it a score of 1781 which is more than enough to blow the iPhone 5’ 1601 score out of the water. And with Jelly Bean expected to land on the Samsung flagship device this October if rumors pan out, Apple’s league-leading Geekbench score will only stay at the top for so long."

Last edited:

Wihlle

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2010
Hoj
1999 Yamaha XJR 1300 SP
Fortfarande ingen framgång.
Det är inte det att jag inte kommer åt mitt Wifi det är att det inte går att slå igång wifi överhuvudtaget i telefonen. Wifi 0-1 menyraden är grå.

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Fortfarande ingen framgång.
Det är inte det att jag inte kommer åt mitt Wifi det är att det inte går att slå igång wifi överhuvudtaget i telefonen. Wifi 0-1 menyraden är grå.

Gör en backup o systemåterställning då?

Wihlle

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2010
Hoj
1999 Yamaha XJR 1300 SP
Gör en backup o systemåterställning då?

Jag har försökt rensa och återställa men ingen skillnad. Det blir nog fasen att lämna in den hos försäljaren på måndag om jag inte får någon hjälp av någon som kan förklara på enkelt sätt vad jag ska göra..

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Du måste ge mobilen iÖrfilen! brukar lösa det mesta med Apples grejer :)

Nyheter
Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom