powerglide
Glad amatör
Bara att vänta på en uppdatering av Messenger till iOS 6 då?
Någon som shoppade inatt och har omdömen?
Jag har försökt rensa och återställa men ingen skillnad. Det blir nog fasen att lämna in den hos försäljaren på måndag om jag inte får någon hjälp av någon som kan förklara på enkelt sätt vad jag ska göra..
Wifi verkar helt uppfuckat, både i ajfån och padda, efter uppdatering till iOS 6. Jävligt B.
Vilka har förbeställt 5:an?Jag lägger beställning ikväll.
Dock kommer jag byta till annan operatör än jag har idag då jag är less på Telias jävla ändringar hit o dit med mitt abonnemang som alltid ska bli så mycket bättre. Sa förövrigt upp mitt abonnemang hos Telia för 2 månader sen. Precis lagom till beställning av ny lur!!
Uppdaterar när de ordnat kartorna. Mycket viktig funktion för min del. Läste att den visade väldigt fel och att göteborg inte fanns med ???
Uppdaterar när de ordnat kartorna. Mycket viktig funktion för min del. Läste att den visade väldigt fel och att göteborg inte fanns med ???
Normalt rekommenderar jag inte MS Bing. Men med den får man i alla fall kartor som fungerar med iOS6.
26 September 2012
File under Ideas New Products
Author: Mike Werner
I knew there was some very usefulness for smartphones, somewhere. Yes, phoning is nice, but so 1990's, texting is nice, but so 2000's, navigation is nice, but so 2010. No, what's really cool is when your smartphone app tell you how fast you should go to catch the next light green. And it's something that's going to happen shortly.
The geeks at MIT have designed a smartphone app that does exactly that. Using the front camera of your phone (if your phone doesn't have one, stop reading now and go back to your Tandy TRS-80), the software detects when traffic lights change color (red, orange, green), and using complicated formulas (which only MIT folks can understand), it will tell you at what speed you need to be travelling on your motorcycle to reach the light while it is green.
So no more stopping for red lights (and no more drag races).
But it's not just a formula, since that wouldn't be possible. The system uses crowdsourcing, in other words, other users who have the app will be recording the patterns of the red lights, uploading them to MIT's server.
With all that crowdsourced data, the app called SignalGuru, can predict pretty accurately when that light is going green.
So, apart from that sexy voice telling you to turn right at the next intersection, you'll now hear a voice that says "hey, go faster if you want to catch the green light, speed up to 40 mph!". How cool...
Not only will the app save you time, but also save you on fuel, the whole reason the app was created. Tests showed a reduction of fuel consumption of 20%.
Click here for more info on the MIT SignalGuru app
Via: Jalopnik
Nån med iPhone 5 som kan ge lite feedback vad de tycker om den so far?
Den är den riktigt trevlig, snabb, lätt, tunn. Så lätt att man stundvis undrar om man tappat den eller om den fortfarande ligger kvar i handen. Skärmen e trevlig, både till kontrast mm till storleken, tummen räcker runt precis som den skall.
Hörlurarna e som många sagt på nätet riktigt bra för att vara "original" lurar.
Batteriet har jag ännu inte laddat sen ja hämtade den i fredags, och då har det varit mycket ringande, hämtning av appar och allmänt runtpillande för att kolla så där finns inget att klaga på.
Den är också i mitt tycke bra mycket snyggare än vad 4/4s är, syns kanske inte på bilder/filmer. Nått specifikt du vill veta bully så fråga på. Jag är grymt nöjd med min iaf.
Batteritiden är lika dålig och nu kan man inte ladda hemma hos kompisar för dom har fel kabel, är man på nåt ställe utan mottagning står det no service tills man slår på flygplansläge on sen off då har man mottagning igen. Ljudet i 3,5mm uttaget suger i bilen, jag har nån såndär specialkabel som laddar och spelar musik från gamla stora kontakten annars så nu får jag köra spotify på gamla telefonen och wifidelning från nya för att kunna lyssna på musik. Annars är det väl som förr. Jag behövde en ny telefon för min gamla var lite krockskadad men jag hade nog vart nöjdare med en 4s.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|