iPhone-tråden

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Ni med femman: om ni knackar lite lätt på baksidan, skramlar era åsså, skakar jag den lite låter det som om att ngt har lossnat på insidan, jag har inte tappat den eller varit hårdhänt men fan så irriterande! Frågan är om jag ska gå tillbaka å reklamera den hos telia, kollar med er som har femman om ni har samma "problem"!

toca1

NinjaClubSweden
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX-12R SÅLD
Ni med femman: om ni knackar lite lätt på baksidan, skramlar era åsså, skakar jag den lite låter det som om att ngt har lossnat på insidan, jag har inte tappat den eller varit hårdhänt men fan så irriterande! Frågan är om jag ska gå tillbaka å reklamera den hos telia, kollar med er som har femman om ni har samma "problem"!

Verkar vara ett kännt problem. Antingen är det batteriet eller optiken som skramlar vad jag har läst.

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Måste ändå säga att det är lite skrämmande med släppet av iphone/5/ios6.. Gillar visserligen inte iphone, men det hör inte hit. Både telefonen och mjukvaran dras med fel som gör att de kanske inte borde väntat med att lansera dem. Skulle det varit annorlunda om jobs levt idag? Är det en engångs miss eller är det här det man kan förvänta sig av apple i framtiden?

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Måste ändå säga att det är lite skrämmande med släppet av iphone/5/ios6.. Gillar visserligen inte iphone, men det hör inte hit. Både telefonen och mjukvaran dras med fel som gör att de kanske inte borde väntat med att lansera dem. Skulle det varit annorlunda om jobs levt idag? Är det en engångs miss eller är det här det man kan förvänta sig av apple i framtiden?

Att de är stressade och känner av konkurrensen från tex Samsung är ju uppenbart.
Det i kombination med en marknad under prispress resulterar ju i sånt här.

På sikt tror jag inte man kommer kunna ta betalt för hårdvaran på samma sätt som idag, utan man får plocka hem pengarna från tjänster såsom app-store etc. Men det lackar man ju också på eftersom man vill kunna använda "sin" telefon till det man vill. Har man däremot "fått" telefonen kan man ju inte gnälla över att den bara funkar med app-store och inget annat.

Tror även telefonioperatörerna kommer få det tufft på sikt. Uppkoppling kommer bli "gratis".

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Jag är lite fundersam jag med, det som sålde mig på 4:an var det faktum att den är verkligen klockren, och ser idag, efter 2 års intensivt använde, fortfarande ut som ny, och är lika tight som när den var ny.

Strulfritt ägande - för första gången sedan man shoppade den där motorolan för evigheter sedan.

5:an verkar lite räpplig, något som inte lockar (då kan man handla någon av alla dessa varianter från androidlägret :hihi )..

Man kanske skall behålla 4an, det är ju egentligen inget man saknar i den...

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82

Det där är lite tröttsamt tänk (enligt mig och ingen annan :) ).
Steve Jobs hade inga problem med Iphone utan MMS (3), med marknadens sämsta kamera (3), oförmåga att kunna ringa då antennen inte var testad (4), mjukvaruproblem vid leverans (4S).

Iphone har aldrig handlat om kvalité mot kund, utan bara yta.

(sen köpte jag 4an för att den var "bäst" på papperet just då)

Edit:
Förutom telefonidelen är jag rätt nöjd med min 2 år gamla 4, speciellt nu efter IOS6, det flyter som aldrig förr.
Google Maps kommer dock vara saknat på resande fot.

Last edited:

Carpe me

Mest hk när man dör vinner!
Gick med
20 Jun 2004
Hoj
Khggy
Sådära nu funkar min home knapp bättre än någonsin på 4´an.

Löstningen? Jo jag tappade telefonen i backen när jag skulle gå ut från slussen-garaget, studsade runt en stund på bumpern och blev inte ett enda märke :yoparty
Då skjuter vi fram bytet till Iphone 5s då!

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.

Det har jag på min 4S oxå, det ska va så, tror det är någon sensor eller gyro eller liknande..

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Det där är lite tröttsamt tänk (enligt mig och ingen annan :) ).
Steve Jobs hade inga problem med Iphone utan MMS (3), med marknadens sämsta kamera (3), oförmåga att kunna ringa då antennen inte var testad (4), mjukvaruproblem vid leverans (4S).

Iphone har aldrig handlat om kvalité mot kund, utan bara yta.

(sen köpte jag 4an för att den var "bäst" på papperet just då)

Edit:
Förutom telefonidelen är jag rätt nöjd med min 2 år gamla 4, speciellt nu efter IOS6, det flyter som aldrig förr.
Google Maps kommer dock vara saknat på resande fot.

Klart det gjorts missar förr, men maps känns som en rejäl dundertabbe i jämfört med nästan allt som hänt tidigare. Men 5an verkar sälja som smör så än så är det nog ingen fara för företaget i det stora hela.

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Maps är rätt helt strategiskt om Apple ska kriga med Google.

Google lär inte ha ngn kart-App klar för iPhone på ett bra tag än. Deras avtal med Apple gäller ytterligare ett år så vi som fortfarande har iOS5 kan vänta med att uppgradera ett tag till.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Maps är rätt helt strategiskt om Apple ska kriga med Google.

Google lär inte ha ngn kart-App klar för iPhone på ett bra tag än. Deras avtal med Apple gäller ytterligare ett år så vi som fortfarande har iOS5 kan vänta med att uppgradera ett tag till.

Tydligen har de en klar app, men nu ligger den för godkännande innan den kan skjutas upp på apap-store. Det är upp till Apple att lägga upp den, och jag förstår om det svider :)

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Tydligen har de en klar app, men nu ligger den för godkännande innan den kan skjutas upp på apap-store. Det är upp till Apple att lägga upp den, och jag förstår om det svider :)

Enligt vad jag förstått så kör apple med 3 månaders väntetid för godkännande.

Tydligen även 3-4 månaders väntetid för certifiering av iphone 5 tillbehör med,
och partners fick inte provex förrän vid släppet, så i Januari börjar det nog dyka upp tredjepartstillbehör.

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Hoj
Jag saknar begräsningar i trafiken
såå uppdaterat min gamla 4s men wtf..vad e skillnaden som alla pratar om ?? jaa så kartorna..fine och sen youtube men sen då.....jag har inte märkt av att den blivit snabbbare..skulle den bli det ???

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Siri kan svara på lite fler typer av frågor och hantera Applikationer.
Allting går att visa på sin TV (med kabel eller Airplay).
Plus några hundra saker till :tummenupp

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...