iPhone-tråden

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Ni som klagar på batteritiden i iPhone så har jag lite tips.

Gå in i inställningar, allmänt, aktiver begränsningar.
Där stänger ni av Ping.
Gå igenom platstjänster och stäng av de som inte skall använda GPS, sen längst ned i Platstjänster finns "Systemtjänster", stäng av det ni känner är onödigt, själv har jag bara Kompasskalibrering och mobilnätsökning aktiverat.

Dessa saker gör rätt stor skillnad för batterilängden.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Vore lite mer intressant från 1995 ;)

Apple gör inget för företagen (inte Android heller), WP8 kommer nog slå sig in på företagsmarknaden 2013,
och bland oss som gillar ombyte :)

Iphone kommer leva vidare, men det är inte hippt längre..

Ingenting för företagen är ju klart en sanning från dig och inte från verkligheten.
Läste nyss nån rapport om att samtliga Fortune 500 testar iPhone/iPad och även utvecklar egna appar, företagsinterna appar alltså.
Sen att iOS har fullt stöd för Exchange gör det inte sämre heller.
Och central management och remote wipe.

Den som säger att iPhone inte är bra för företag har inte så stor koll på vad det är företag behöver eller vill ha.

Nu säger jag inte att Windows Phone 8 inte kommer kunna allt detta, men för att Phone 8 skall lyckas (och därmed Nokia också) så måste de få utvecklarna med sig och där är det jäkligt tungrott just nu.
Jag hoppas verkligen på WP8 och Nokia, det vore bra för resten av mobilindustrin då ökad konkurrens vore bra. Men som det ser ut just nu är det sisådär.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Nu säger jag inte att Windows Phone 8 inte kommer kunna allt detta, men för att Phone 8 skall lyckas (och därmed Nokia också) så måste de få utvecklarna med sig och där är det jäkligt tungrott just nu.Jag hoppas verkligen på WP8 och Nokia, det vore bra för resten av mobilindustrin då ökad konkurrens vore bra. Men som det ser ut just nu är det sisådär.

Vet inte vart du fått det ifrån?

Är det några som är positiva till WP8 så är det utvecklarna?

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Vet inte vart du fått det ifrån?

Är det några som är positiva till WP8 så är det utvecklarna?

Det är skillnad på att vara positiva till och att faktiskt jobba aktivt för det. ;)

http://blogs.computerworld.com/wind...plummets-windows-8-tablets-may-be-bright-spot

Och vad jag hört från flera håll så är MS metoder inte särskilt främjande för utvecklarna heller, bara de med toppsålda appar får tillgång till utvecklakitet osv.

Men som sagt, jag hoppas att det vänder.

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Bajs för utvecklarna av iOS apps :brinnerupp

u5eru9y2.jpg

http://colourmeamused.wordpress.com/2012/09/13/fragmentation-comes-to-ios/

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Letat efter info ang hur många ggr iphone 5 loggar per sek. Nya GPS laptimers loggar 10Hz i sekunder men hittar ingen info alls om detta.
Tror iPhone 5 eller rättare sagt Apple skulle få ännu fler att köpa denna telefon om den infon fanns.

De som kan detta bättre vet ni om det är hårdvarubaserat eller mjukvarubaserat detta med hur många ggr telefoner loggar?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Letat efter info ang hur många ggr iphone 5 loggar per sek. Nya GPS laptimers loggar 10Hz i sekunder men hittar ingen info alls om detta.
Tror iPhone 5 eller rättare sagt Apple skulle få ännu fler att köpa denna telefon om den infon fanns.

De som kan detta bättre vet ni om det är hårdvarubaserat eller mjukvarubaserat detta med hur många ggr telefoner loggar?

Nu kan jag fan inte låta bli att vara anal. :näsblod
Hertz är beteckningen på cykler per sekund, så den har en GPSuppdateringsfrekvens på 10Hz, inte Hz i sekunden.

Sedan har jag blivit alldeles för desillusionerad av pöbeln för att tro att specifikationer på hårdvara i någon form av elektronik påverkar säljsiffrorna mer än ett avrundningsfel. :gråta

bullysmile

Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Nu kan jag fan inte låta bli att vara anal. :näsblod
Hertz är beteckningen på cykler per sekund, så den har en GPSuppdateringsfrekvens på 10Hz, inte Hz i sekunden.

Sedan har jag blivit alldeles för desillusionerad av pöbeln för att tro att specifikationer på hårdvara i någon form av elektronik påverkar säljsiffrorna mer än ett avrundningsfel. :gråta

Haha du får vara anal! detta är inte mitt område, har bara försökt läsa på Qstarz hemsida ang deras laptimer så är helt ny inom detta. Du får gärna förklara enkelt vad cykler per sek innebär, finns ju 1Hz,5Hz och 10Hz på GPS puckar/laptimers. Är det inte så att ju högre Hz ju mer precis/exakt visar dessa?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Haha du får vara anal! detta är inte mitt område, har bara försökt läsa på Qstarz hemsida ang deras laptimer så är helt ny inom detta. Du får gärna förklara enkelt vad cykler per sek innebär, finns ju 1Hz,5Hz och 10Hz på GPS puckar/laptimers. Är det inte så att ju högre Hz ju mer precis/exakt visar dessa?

En pryl med 1 Hz har en cykel per sekund, i fallet GPSuppdatering så uppdaterar den med andra ord en gång per sekund. Ju högre frekvens (Hz) desto fler uppdateringar per sekund, vilket ger en bättre upplösning.
Just laptimers brukar ju sitta på prylar där man hinner färdas en iaf försvarlig sträcka på en sekund, så att ha en uppdateringsfrekvens på 1Hz låter rätt snålt.
5Hz är med andra ord 5 uppdateringar per sekund, och så vidare.

En högre siffra är bättre, upp till gränsen där en högre uppdateringsfrekvens slutar vara av reell betydelse, vad den gränsen är för en laptimer vet jag öht inte. :D

Sedan beror ju en GPSmottagares exakthet på hur många satelliter den har koll på varje givet ögonblick, så uppdateringsfrekvensen är inte det enda som spelar roll för exaktheten, även om det är hyfsat lätt att extrapolera fordons färd utifrån tidigare mätdata, och korrigera för datafel i mätpunkter.

bullysmile

Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
En pryl med 1 Hz har en cykel per sekund, i fallet GPSuppdatering så uppdaterar den med andra ord en gång per sekund. Ju högre frekvens (Hz) desto fler uppdateringar per sekund, vilket ger en bättre upplösning.
Just laptimers brukar ju sitta på prylar där man hinner färdas en iaf försvarlig sträcka på en sekund, så att ha en uppdateringsfrekvens på 1Hz låter rätt snålt.
5Hz är med andra ord 5 uppdateringar per sekund, och så vidare.

En högre siffra är bättre, upp till gränsen där en högre uppdateringsfrekvens slutar vara av reell betydelse, vad den gränsen är för en laptimer vet jag öht inte. :D

Sedan beror ju en GPSmottagares exakthet på hur många satelliter den har koll på varje givet ögonblick, så uppdateringsfrekvensen är inte det enda som spelar roll för exaktheten, även om det är hyfsat lätt att extrapolera fordons färd utifrån tidigare mätdata, och korrigera för datafel i mätpunkter.

Okej då har jag ändå hajat det någorlunda bra, men kanske formulerade mig lite fel.

Vet du om detta med Hz nivån är begränsning i hårdvaran eller mjukvaran?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Okej då har jag ändå hajat det någorlunda bra, men kanske formulerade mig lite fel.

Vet du om detta med Hz nivån är begränsning i hårdvaran eller mjukvaran?

Med tanke på att jag misstänker (och vet) att många saker har samma hårdvara med olika nivåer av upplåsta features så skulle jag säga att begränsningen ofta är i mjukvara eller firmware. GPS-puckar har jag å andra sidan aldrig plockat med, eller annan GPS-hårdvara för den delen... Det kan finnas någon vettig anledning att tillverka saker som har 1Hz istället för att bara tillverka 10Hz-kretsar (eller högre) och sedan begränsa dem med mjukvara.

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Personalen står och klappar händerna åt att kunderna får komma in i butiken.. Så gör de fan aldrig på ica när jag kommer :gnissla

Nyheter
Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom