iPhone-tråden

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Är det nån som vet, man kan ju lägga till ett nick på kontakterna i telefonboken. Men hur gör man för att det nicket ska synas i displayen när dom ringer?
Annars är det ju ingen mening att använda det.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Nu finns Google Maps som egen app till iPhone.
Den är dock inte anpassad till iPad än men det är väl bara en tidsfråga.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Syrran har köpt en ny iPhone och vill att jag ska flytta över informationen från den gamla till den nya. Tyvärr har hon inte iCloud installerat på sin iPhone 4. Tänkte gjort en säkerhetskopia dit så att man sedan bara kan hämta hem informationen till den nya telefonen. Om jag väljer att uppdatera hennes OS i den gamla telefonen så att hon får iCloud kommer väl det att göras en säkerhetskopia på min iTunes vilket i sin tur kan påverka min egen säkerhetskopia inte sant? Enklast då måste vara att göra en ny användare i OSX?

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Kopiorna i iTunes är separata från varandra.

Återställning från iCloud är smidigt men tar evigheter.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Syrran har köpt en ny iPhone och vill att jag ska flytta över informationen från den gamla till den nya. Tyvärr har hon inte iCloud installerat på sin iPhone 4. Tänkte gjort en säkerhetskopia dit så att man sedan bara kan hämta hem informationen till den nya telefonen. Om jag väljer att uppdatera hennes OS i den gamla telefonen så att hon får iCloud kommer väl det att göras en säkerhetskopia på min iTunes vilket i sin tur kan påverka min egen säkerhetskopia inte sant? Enklast då måste vara att göra en ny användare i OSX?

Kopiorna är skilda från varandra som Powerglide säger, kan nämna att det är alltid det första jag gör när jag hjälper någon med deras telefon.

Sen finns det andra alternativ också.
http://www.macroplant.com/iexplorer

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Kopiorna är skilda från varandra som Powerglide säger, kan nämna att det är alltid det första jag gör när jag hjälper någon med deras telefon.

Sen finns det andra alternativ också.
http://www.macroplant.com/iexplorer

Så det är riskfritt att göra en säkerhetskopia på hennes iPhone och uppdatera den till senaste version och sedan återställa hennes nya telefon från den via mitt iTunes? Sedan kan jag ju göra ytterligare en säkerhetskopia på iCloud som hon sedan kan komma åt? Bilder och filmer kan man ju dra över i en mapp om de skulle ta för stor plats.

Tack för länken. Får kolla in det alternativet också. Men jag hade tänkt försöka göra detta enligt ovan förutsatt att det inte är någon risk att saker och ting mixas och försvinner. Förutsätter väl att man synkroniserar iTunes med telefonen. Tyckte allt det här var logiskt tills jag gjorde ett misstag och blev av med hela telefonboken. Lyckligtvis fanns det en äldre säkerhetskopia i datorn. Det var när jag själv skiftade telefoner.

Last edited:

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Så det är riskfritt att göra en säkerhetskopia på hennes iPhone och uppdatera den till senaste version och sedan återställa hennes nya telefon från den via mitt iTunes? Sedan kan jag ju göra ytterligare en säkerhetskopia på iCloud som hon sedan kan komma åt? Bilder och filmer kan man ju dra över i en mapp om de skulle ta för stor plats.

Tack för länken. Får kolla in det alternativet också. Men jag hade tänkt försöka göra detta enligt ovan förutsatt att det inte är någon risk att saker och ting mixas och försvinner. Förutsätter väl att man synkroniserar iTunes med telefonen. Tyckte allt det här var logiskt tills jag gjorde ett misstag och blev av med hela telefonboken. Lyckligtvis fanns det en äldre säkerhetskopia i datorn. Det var när jag själv skiftade telefoner.

Ja, du kan riskfritt göra en säkerhetskopia i valfri dator.

Däremot när du synkar en iPhone bör det vara den dator du normalt gör det på, iPhone stöder inte synk mot flera datorer.

När jag gör något utöver det vanliga startar jag ALLTID med att göra en säkerhetskopia, vad jag gör sen kvittar för jag kan alltid gå tillbaka till just den tidpunkten.

Att du förlorat kontakter beklagar jag, men då har du gjort något fel också. Sen finns det ett skede vid telefonbyte som är lite bökigt med en iPhone... först gör man säkerhetskopia på den gamla, sen kör man igång den nya och gör uppdateringar och allt, sen när den är klar så väljer du att återläsa den gamla kopian. Eller om du vill så kan du göra det i början men då finns det ett tillfälle där den säger att den kommer återläsa när telefonen kopplas in igen men den gör det aldrig utan man måste koppla ur sladden och sen in igen för att det skall funka.

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
går nu att uppdatera till 6.0.2 men frågan är vad som är nytt med 6.0.2

edit: de har fixat en bugg i wifi. inget mer?

Last edited:

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Är den nedladdningsbara Google Maps appen bättre än den som var integrerad i äldre OS versioner? Har inte uppdaterat min iPhone 4S än nämligen på grund av Apples kritiserade kartapp. Tänkte eventuellt uppdatera den till senaste mjukvaran.

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Farsan har skaffat iPhone 4 (8GB). Någon som har tips på vad 60+-gubbar gillar för appar?

Podcaster för SR sommarpratarna och yr för vädret. Vad brukar andra gubbar ha i sina telefoner?

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
går nu att uppdatera till 6.0.2 men frågan är vad som är nytt med 6.0.2

edit: de har fixat en bugg i wifi. inget mer?
Ett problem som enheter som är nya för 2012 har med sin wifi är åtgärdat. Fick samma till min Mac Mini och min iPhone 5 med någon dags mellanrum. På datorn hade jag upplevt vissa problem men inte på telefonen så den har jag inte brytt mig om att uppdatera. Några säkerhetsåtgärder ska dock vara gjorda också.

Är den nedladdningsbara Google Maps appen bättre än den som var integrerad i äldre OS versioner? Har inte uppdaterat min iPhone 4S än nämligen på grund av Apples kritiserade kartapp. Tänkte eventuellt uppdatera den till senaste mjukvaran.
Jag använde bara den gamla någon enstaka gång just för att den inte var användbar för navigering. Den nya verkar dock betydligt bättre utifrån det lilla jag testat än så länge.

Du får inte mycket nytt i 6 gentemot 5 men en del finns det. Det som jag gläds åt mest är att App Store fungerar smidigare att använda.
Farsan har skaffat iPhone 4 (8GB). Någon som har tips på vad 60+-gubbar gillar för appar?

Podcaster för SR sommarpratarna och yr för vädret. Vad brukar andra gubbar ha i sina telefoner?
Tidnings-appar, Blocket, tv.nu och sin banks applikation brukar väl de flesta uppskatta oavsett ålder.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år