iPhone-tråden

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Apropå det så köpte jag ny bil för ett tag sen med BT inbyggt.
Var lögn i helvete att försöka para ihop bilen med luren, hittade inga enheter, så till slut sket jag i det.

Plötsligt en dag bara funkade det av sig självt :va

Med bilen fungerar (fungerade) Iphone förut i alla fall, likaså HTC:n. Med förra bilen fungerade HTC:N felfritt innan jag bytte till någon ny Android-skitversion, då blev det spännband av hela helvetet. :finger
 

sportbike

Guest
Med bilen fungerar (fungerade) Iphone förut i alla fall, likaså HTC:n. Med förra bilen fungerade HTC:N felfritt innan jag bytte till någon ny Android-skitversion, då blev det spännband av hela helvetet. :finger
Det kanske helt enkelt är fel på iPhonen, gud förbjude.

(och för alla oinsatta, man benämner inte en iPhone som "telefon" ty det är milsvidd skillnad mellan en "telefon" och en top of the line plattform från Apple )

puNgT....
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Det kanske helt enkelt är fel på iPhonen, gud förbjude.

(och för alla oinsatta, man benämner inte en iPhone som "telefon" ty det är milsvidd skillnad mellan en "telefon" och en top of the line plattform från Apple )

puNgT....

Du skulle bli en bra skribent i tråden du länkade till. :hihi

Jag som nyligen trodde jag skulle Applefiera mig, klarar de inte Bluetooth så tror jag att jag lika bra kan sitta kvar i PC-träsket med Android och massa andra ej passande byggstenar.
 

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Ort
Växjö
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Laddade nyss ner mac-versionen och sjukt nog verkar det fungera klockrent :)

edit: Man kommer åt telefonens innehåll även om den är skyddad med låskod. Det känns ju lite sådär.

Kom åt allt i din iPhone utan jailbreak :yoparty

Hittade det här programmet idag :)
http://www.i-funbox.com/

Fast det luriga är att den är gratis :va
Kan man ana en trojan?
De måste ju tjäna pengar på ngt sätt.
 
Last edited:

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Ort
Skurup
Hoj
Honda VFR 800F -15
Nedläggningen av Installeus banar väg för en ny typ av piratkopiering och obefintlig kontroll av malware :(

Eftersom det inte går att se om de crackade Apparna gör annat än originalet är det bäst att undvika de "gratis"-Apparna.

New services bypass Apple DRM to allow pirated iOS app installs without jailbreaking on iPhone, iPad http://zite.to/VxT7RI via @zite
 

Notch

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr
Gick med
28 Dec 2006
Ort
På en gård nånstans
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K3, Suzuki GSX 1100E -81
5S lär ju inte komma förens tidigast till sommaren, och så länge utan mobil är ju lite jobbigt..

Helt utan mobil är jag inte, sitter med frugans gamla HTC Sensation nu.
Är sjukt kluven om man ska vänta in 5S eller om man ska slå till på en vanlig 5:a nu.
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Helt utan mobil är jag inte, sitter med frugans gamla HTC Sensation nu.
Är sjukt kluven om man ska vänta in 5S eller om man ska slå till på en vanlig 5:a nu.

Köper du nu så kommer du ha "det senaste" i iPhone-väg i minst ett halvår (och du har bara missat tre månader, den kom ju ut i slutet av september). Väntetiden kan ju bli längre än så. Dessutom kan ju iPhone 5s bli en fet flopp (kanske inte så troligt, men man vet aldrig). Köp nu, om du ändå inte vill ha en Android-lur.
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Helt utan mobil är jag inte, sitter med frugans gamla HTC Sensation nu.
Är sjukt kluven om man ska vänta in 5S eller om man ska slå till på en vanlig 5:a nu.

Kör på 5:an, dessa mobiler har blivit så pass avancerade att det inte kommer nåt super annorlunda utan de uppdaterar små saker för varje modell. Köper du 5:an så kan du köpa 6:an sen ;) kommer alltid bättre så tänk inte så mycket utan köp det senaste när det är dags varje gång istället för att vänta och lida med nåt skit som gör att man känner sig förståndshandikappad :S
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Som nybliven iPhone-ägare har jag hittat ProCamera, som är ett klart steg upp om man vill ha fler justeringsmöjligheter än standardappen
http://procamera-app.com/

Några highlights:
* separata exponerings- och fokuspunkter
* möjlighet att låsa vitpunkten
* "vattenpass" för att hålla telefonen rakt
* burst-mode, tar bilder kontinuerligt om avtryckarknappen hålls inne
* visar hela bilden i sökaren på iPhone 5
* visar ISO, slutartid och histogram
* anti-skakfunktion för både stillbilder och video
* inbyggd QR-läsare

procamera.jpg
 

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Ort
Skurup
Hoj
Honda VFR 800F -15
Ngn som provat att använda de fonetiska fälten i kontakter för att Siri ska fatta svenska?

Teach Siri to Correctly Recognize and Pronounce Names in Your Address Book http://zite.to/XnVvAx via @zite

Adam Dachis
Siri isn't the brightest bulb in the box and she often misunderstands unusual words and names. Fortunately, you can teach her how to speak properly by adding phonetic pronunciations to your contacts.
How do you do this? Watch the video above or follow these instructions:

Open up your uniquely-named contact and tap the Edit button up top.
Scroll down to the bottom of the contact page and find the area that says "Add New Field."
From your options, choose "Phonetic First Name" (or "Phonetic Last Name," depending on which one is the problem).
Enter in the phonetic version of the problematic name and tap Save.
Now when you ask Siri to recognize or say a name, she'll get it right.

Two bugs to note:

1. The Contacts and Phone Book app will sort your contacts by their phonetic name, not their real name.
2. When used with Siri and Find My Friends, Siri will announce, "Looking for (real name). Here's (phonetic name)."

I've submitted both bugs to Apple's iPhone Feedback Page. Here's hoping we'll get a fix soon.
 
Last edited:

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Ort
Västervik
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Helt utan mobil är jag inte, sitter med frugans gamla HTC Sensation nu.
Är sjukt kluven om man ska vänta in 5S eller om man ska slå till på en vanlig 5:a nu.

Köp en 5:a nu, varför gå och längta med en skitmobil i minst 6-7 månader när du kan köpa den idag :)
 

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Gävle
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Är det möjligtvis någon mera som har problem med "Stör Ej"-funktionen? På min 4:a med iOS 6.0.1 går det inte att använda schemaläggnings-funktionen. Har testat att återställa och gått hela den promenaden, men det hjälper inte. Har hört talas om iOS 6.0.2 men hittar den inte, hade hoppats på att detta kunde fixas med det.

Med vänlig hälsning Tompten
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Är det möjligtvis någon mera som har problem med "Stör Ej"-funktionen? På min 4:a med iOS 6.0.1 går det inte att använda schemaläggnings-funktionen. Har testat att återställa och gått hela den promenaden, men det hjälper inte. Har hört talas om iOS 6.0.2 men hittar den inte, hade hoppats på att detta kunde fixas med det.

Med vänlig hälsning Tompten

6.0.2 är för iPhone5 och senaste iPad enbart har jag för mig och kirrar nätverket eller nåt sånt.
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Har en femma som är betald. Tänkte därför skaffa mig ett kontantkort. Någon som kan rekommendera vilket som ger mest smäll för pengarna?

Ringer rätt genomsnittligt. Mer än snittet om jag måste välja. Vill ha fri surf men det räcker om man kan lira en timme spotify i månaden.

Halebop, Comviq eller nåt annat märke? Same shit differentiering brand?

Har Telenor idag och dom har inte så bra täckning på jobbet (Edge).
 

Suka & Mopar

Medlem
Gick med
6 Sep 2010
Ort
Torshälla
Hoj
Gs1150e -85. Gs1150e/R -85/-87. Busa -05 x2. Wildstar -01
Lillgrabben köpte sig en begagnad 3:a. Nu visar det sig att den är låst till Telenor. Hur låser man upp den billigast?
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top