iPhone-tråden

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Ort
Skurup
Hoj
Honda VFR 800F -15
iOS 6 adoption jumps 29% after release of Google Maps http://zite.to/RENnd2 via @zite

iOS 6 adoption jumps 29% after release of Google Maps
Posted by Craig Lloyd on December 19, 2012.

Google Maps for iOS released on December 12, and a lot of iPhone users were no doubt holding out on updating to iOS 6 strictly because of Apple Maps, and it turns out that within the past five days that Google Maps has been available in the App Store, ad management platform MoPub noticed a 29% increase in unique iOS 6 users.

The data from MoPub, which supports 12,000 apps and monitors one billion ad impressions every day, does conflict with another report from mobile ad network Chitika, which saw just a 0.2% increase in iOS 6 users within the first 36 hours of Google Maps becoming available. However, MoPub seems to include a wider set of data than Chitika and which was taken over a longer period of time.

Furthermore, a lot of users might have been waiting until the weekend to update to iOS 6, since MoPub’s inclusion of weekend data seems to have contributed significantly to the increase in adoption, which makes sense, due to users having more free time over the weekend to conduct a major update on their smartphone.

This is a big win for both Google and Apple, as it shows that a lot of iPhone users downloaded Google Maps, and tons more users updated to iOS 6 at the same time, which Apple naturally wants in the long run, since they want as many users as possible on its latest operating system. With Google’s mapping solution now taking some of the pressure off, it seems a lot of iOS users are upgrading to iOS 6 with little regrets.
 

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Ort
Skurup
Hoj
Honda VFR 800F -15
Varför har min iPhone så sjukt dålig täckning? Tycker det borde räcka med sjukt dålig batteritid.

Byt operatör.

Och om du bara använder den för att ringa ska du se att betteritiden går upp (dvs, stäng av 3G, WiFi, Bluetoooth och ge fan i mail och alla andra Apparna). :tungan
 
Last edited:

Notch

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr
Gick med
28 Dec 2006
Ort
På en gård nånstans
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K3, Suzuki GSX 1100E -81
Ska man slå till på en iPhone 5 eller ska man vänta in 5S eller vad den nu kommer heta?

Kattfan har ju avlivat min nuvarande mobil.
 

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Ort
Skurup
Hoj
Honda VFR 800F -15
Kom åt allt i din iPhone utan jailbreak :yoparty

Hittade det här programmet idag :)
http://www.i-funbox.com/

Fast det luriga är att den är gratis :va
Kan man ana en trojan?
De måste ju tjäna pengar på ngt sätt.

iPhone/iPad File Manager
Navigation, Upload and Download
Quick Preview, Drag&Drop
Delete, Rename and Move
Asian / Long Filename Support

iPhone/iPad Portable Disk
Realtime Progress Indicator
High Speed Data Transmission
Scheduled Data Transferring
Recursive Copy Subfolders

Upload Wallpaper in Batch
Image Thumbnail Preview
Batch Uploading and Conversion
Change Image Resolution
High Quality Image Resizing

iOS App Manager
One-step Batch uninstall/install App
Back up installed App to .ipa package
Install unsigned .ipa package
Quick App list preview

Play with all user applications
No jailbreak needed
Backup/sharing data generated by Apps
Upload PDF, Word Doc, videos and other files for viewing/playback

Backup iPod Music & Movie
iTunes© Managed Media Files
Recover Songs and Movie
Copy from iPad/iPhone
Copy to PC with Friendly Title
 
Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
IPhone 4S med Bluetooth-problem, vad göra? Jag googlade lite forum men det var ingen succé.
IOS 6.0.1, den hittar inga BT-enheter.
 

Hudik

Guest
Tjena.
Funderar på att byta telefon, den jag tittat på nu är 5:an och nu till min fråga.
Har dom fått ordning på problemet med att använda den när det är lite kallt ute?
Vad är fördelen med en iphone jämfört med en Android telefon, sitter på en Nokia N8 nu och spyr galla på den efter en uppgradering av op så den ska bort.
Kan jag bli nöjd med en 5:a?
Jag är inte en app fantast eller fajsbok användare, surfar gör jag på en liten surfplatta som alltid finns med så den delen struntar jag i, vill kunna använda som telefon/navigator/kamera pryl
 

sportbike

Guest
Tjena.
Funderar på att byta telefon, den jag tittat på nu är 5:an och nu till min fråga.
Har dom fått ordning på problemet med att använda den när det är lite kallt ute?
Vad är fördelen med en iphone jämfört med en Android telefon, sitter på en Nokia N8 nu och spyr galla på den efter en uppgradering av op så den ska bort.
Kan jag bli nöjd med en 5:a?
Jag är inte en app fantast eller fajsbok användare, surfar gör jag på en liten surfplatta som alltid finns med så den delen struntar jag i, vill kunna använda som telefon/navigator/kamera pryl

Jag kan ju bara svara av egen erfarenhet, har bytt till Android ett par gånger eftersom jag tyckt iPhone varit låst och lite stel i sitt os.
Men, alltid ångrat mig och är nu inne på min 8:e iPhone, en 4s (ja, det är många)
Fördelen för mig iaf är att jag äntligen lärt mig den fullt ut och inte behöver leta i alla menyer längre, visst Android är inte heller svårt men jag tycker det är mycket rörigare.
Kameran är fantastisk, punkt.
Finns ju spaltkilometer av omdömen men mitt råd är att prova och se om den faller dig i smaken.
Jag var lite sugen på Nokias nya Lumia 920 ett tag men har inte fått tillräckligt med åsikter om den för att provköpa en.

Visst ja, Apple vill inte att man använder en iPhone under 0 grader, jag har iaf aldrig märkt nåt på vintrarna men man har den ju i fickan.

Apple-haters gonna hate.

Gott Nytt Hudik.
 
Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Vad är det för enheter du vill hitta med den?
https://discussions.apple.com/thread/3440168?start=0&tstart=0


edit: spänbands-mackan liksom :hihi

Tack för länken men den hjälpte inte. Kan konstatera att Apple inte verkar bry sig och att det de påstår att "det bara funkar" tydligen inte stämmer alls. Jag tror jag haft fungerande BT sedan 2005 ungefär, teknologin är snart femton år gammal men den kanske inte kommit till Apple ännu? :gnissla

Jag vill bl.a. koppla in en Logitech BT-högtalare och ett SE BT-headset. Tror den funkar i bilen fortfarande.

Själv kör jag Android 2.3, och det är sannerligen inte bättre. Fy fan för HTC, vilket jävla skit.
 

sportbike

Guest
Tack för länken men den hjälpte inte. Kan konstatera att Apple inte verkar bry sig och att det de påstår att "det bara funkar" tydligen inte stämmer alls. Jag tror jag haft fungerande BT sedan 2005 ungefär, teknologin är snart femton år gammal men den kanske inte kommit till Apple ännu? :gnissla

Jag vill bl.a. koppla in en Logitech BT-högtalare och ett SE BT-headset. Tror den funkar i bilen fortfarande.

Själv kör jag Android 2.3, och det är sannerligen inte bättre. Fy fan för HTC, vilket jävla skit.

Apropå det så köpte jag ny bil för ett tag sen med BT inbyggt.
Var lögn i helvete att försöka para ihop bilen med luren, hittade inga enheter, så till slut sket jag i det.

Plötsligt en dag bara funkade det av sig självt :va
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top