iPhone-tråden

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Ort
Växjö
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Någon som vet hur man stänger av att Instagram startar ett nytt album på telefonen för fotona man laddar upp?
 

sportbike

Guest
Nån som vet hur man raderar appar under "köpt"?
Förut svepte man för att radera.
 

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Ort
Bra
Hoj
bilringar och hängröv
Kör på 5:an, dessa mobiler har blivit så pass avancerade att det inte kommer nåt super annorlunda utan de uppdaterar små saker för varje modell. Köper du 5:an så kan du köpa 6:an sen ;) kommer alltid bättre så tänk inte så mycket utan köp det senaste när det är dags varje gång istället för att vänta och lida med nåt skit som gör att man känner sig förståndshandikappad :S

Så vad är den stora skillnaden mot 4'sen då? bortsett från att man med femman får en mer avlång lur och plats för mer ikoner, som man lätt kan ordna med att jailbreaka struten?

Alltså. vad e det som är så wow med den som gör att man bara måste ha den? vassare kamera o skärm är inte skäl nog så det får du inte lista :D
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Har en femma som är betald. Tänkte därför skaffa mig ett kontantkort. Någon som kan rekommendera vilket som ger mest smäll för pengarna?

Ringer rätt genomsnittligt. Mer än snittet om jag måste välja. Vill ha fri surf men det räcker om man kan lira en timme spotify i månaden.

Halebop, Comviq eller nåt annat märke? Same shit differentiering brand?

Har Telenor idag och dom har inte så bra täckning på jobbet (Edge).

Har du köpt än?
Med Comviq får man 200 MB "gratis" varje gång man tankar minst 185 kronor. Giltigt i en månad. För mig räckte 185 spänn i över en månad men jag ringer inte så mycket. Fastpris kostar ju dock 245 och då ingår "allt". Kanske bästa alternativet. Täckningen med Tele2 var iaf inget problem för mig.
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Micke™;5712037 skrev:
Så vad är den stora skillnaden mot 4'sen då? bortsett från att man med femman får en mer avlång lur och plats för mer ikoner, som man lätt kan ordna med att jailbreaka struten?

Alltså. vad e det som är så wow med den som gör att man bara måste ha den? vassare kamera o skärm är inte skäl nog så det får du inte lista :D

Det är ju väldigt marginell skillnad, tycker jag. Batteritiden är kanske tom. lite sämre. Jämfört med 4an (dvs utan "s") så är det dock stor skillnad, allt flyter på mycket mer på 5an.
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Ett enklare, men dyrare, alternativ att höra det via Telenors hemsida. Kostar 250:- har jag för mig.

Har telefonen bindningstid kvar låser inte operatören upp den. En vän till mig köpte en begagnad iPhone med bindningstid kvar hos 3. Han sålde den igen och köpte en begagnad som var bunden till samma abonnemang som dottern och sålde den andra.

Men eftersom det rör sig om en iPhone 3 får man nästan förutsätta att bindningstiden är över. Då är det valfritt att vända sig till operatören och låsa upp den för en kostnad eller använda sig av JB. Själv tog jag bort operatörslåset på min gamla 3G när jag skulle låna ut den till en vän som hade en annan operatör än jag själv.
 

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Ort
Skurup
Hoj
Honda VFR 800F -15
Angled Lens Case Turns Your Smartphone Into A GoPro http://zite.to/107SZub via @zite

G-Form’s made a name for itself with extreme phone and tablet cases that can protect a gadget during falls from over 100,000 feet. But since rarely are any of us in a situation where we fumble and drop our toys from space, the company’s new G90 case that turns your phone into a GoPro-like action cam is a little more exciting...
 

Hudik

Guest
Kameran är fantastisk, punkt.
Finns ju spaltkilometer av omdömen men mitt råd är att prova och se om den faller dig i smaken.
Jag var lite sugen på Nokias nya Lumia 920 ett tag men har inte fått tillräckligt med åsikter om den för att provköpa en.
Gott Nytt Hudik.

Tja på re

Köpte två stycken ajfån5:eek:r idag, och jäklars vad kass kameran är jämfört med den på min Nokia N8:a annars verkar ju telefonen ganska ok, strulig när man inte är van ios men det kommer väl med tiden, synd bara att det inte är någon fm-radiomottagare i luren, det kommer jag att sakna..

Ha de..
 

sportbike

Guest
Tja på re

Köpte två stycken ajfån5:eek:r idag, och jäklars vad kass kameran är jämfört med den på min Nokia N8:a annars verkar ju telefonen ganska ok, strulig när man inte är van ios men det kommer väl med tiden, synd bara att det inte är någon fm-radiomottagare i luren, det kommer jag att sakna..

Ha de..
Va, e kameran kass?
På min 4s är den sanslöst bra.
 

Hudik

Guest
Va, e kameran kass?
På min 4s är den sanslöst bra.

Det är 12MP med Carl Zeiss 2.8/28 optik på Nokian och på Ajfånen är det 8MP (ingenting i tillägg)... punkt
Så ja, kameran är jättekass mot Nokians, sen är det en riktig xenonblixt på Nokian och bara en led-lampa på Aj-5:an så det går inte att jämföra heller..
 

sportbike

Guest
Det är 12MP med Carl Zeiss 2.8/28 optik på Nokian och på Ajfånen är det 8MP (ingenting i tillägg)... punkt
Så ja, kameran är jättekass mot Nokians, sen är det en riktig xenonblixt på Nokian och bara en led-lampa på Aj-5:an så det går inte att jämföra heller..
Du har rätt, jag är nog bara hjärntvättad av Apple.
Foton med blixt på ajan suger faktiskt balle.
 

Hudik

Guest
Någon som vet om man kan få filmkameran i en ajfån5 att funka med gyrofunktionen. Hittar inte någon app för det...
Det vore kul att prova även om det inte blir bra.
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top