iPhone-tråden

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Finns hur mkt som helst i den här tråden.

Svårt att förklara då detta är nytt för mig, men det jag menar är ex nån mjukvara som gör att jag kan slide:a med fingret på skärmen så dyker det upp en ruta så jag kan stänga av/starta blåtand, wifi, mobiltnätverk osv.

SBsettings verkar inte funka på iphone 5, försökt redan lägga till den. finns det några andra liknande mjukvaror att fixa nu när man jailbreakat?
 

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Ort
skövde
Hoj
honda cbr600rr 2008
Installer vshare o appcake. Grymmt bra appar som har lagts till istället för installous. Googla så hittar ni info om vilka sources som måste läggas till för att kunna leta upp dom.
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Installer vshare o appcake. Grymmt bra appar som har lagts till istället för installous. Googla så hittar ni info om vilka sources som måste läggas till för att kunna leta upp dom.

Appcake har jag :) men inte hunnit testa det än.
 

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Ort
skövde
Hoj
honda cbr600rr 2008
Jag hadde en motogp app under 2012 som hette motogp full experiance 2012. Nån som vet om det kommit ut nån ny för 2012 eller om det e samma app som kommer uppdateras bara?
 

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Ort
V-ås
Hoj
Zx9r -96 Såld, Sp1 -00 Såld, Zx12r -01 Såld, Bobber -99 Såld, Ducati S2R 800 -05
Seriöst, håller på att bli grå hårig nu, har försökt att jailbreaka min 3gs nu i nåra timmar nu, men får det ej att funka ordentligt.

1. Telefonen är helt återställd till fabriksversion, när den är det så kommer jag ej förbi första inställningen då jag måste ha ett Sim kort för att aktivera telefon.

2. Har testat att jailbreaka från typ scratch med olika IPSW´n, jag lyckas jailbreaka den, och komma förbi dom första inställningarna, men hittar ingen Cydia app på telefonen när jag väl kommer in i den...

Hur fan jailbreakar man en helt återställd 3gs..... ??
 

speedle

Medlem
Gick med
27 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CBR 900RR -98 Suzuki GSX-R750 -02 racehoj (såld) Aprilia RSV1000R Factory -08 racehoj Honda CRF250R-X -11
En sak du kan prova är att använda TinyUmbrella för att sätta telefonen i DFU mode och sedan ansluta den till iTunes som då kommer hitta en telefon i DFU mode som den då måste återställa och uppgradera... 6.1 är senaste till 3GS, 6.1.1 som kom idag är endast för 4S. Sen när det är klart bör du kunna använda Evisi0n som jag skrev i den andra tråden.
 

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Ort
V-ås
Hoj
Zx9r -96 Såld, Sp1 -00 Såld, Zx12r -01 Såld, Bobber -99 Såld, Ducati S2R 800 -05
Problemet jag har är, så fort jag återställer och uppdaterar den, så måste jag aktivera denna på något sett för att komma in i själva telefonen, med menyer och allt, detta är nått jag inte kan göra då jag ej har ett sim-kort för denna telefon, alltså jag kommer ej förbi dom första inställningarna av telefonen, alltså kan jag ej använda Evasi0n då jag måste vara inne i telefon´s hem menu, för att Jailbreaka den.
 

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Ort
Växjö
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Problemet jag har är, så fort jag återställer och uppdaterar den, så måste jag aktivera denna på något sett för att komma in i själva telefonen, med menyer och allt, detta är nått jag inte kan göra då jag ej har ett sim-kort för denna telefon, alltså jag kommer ej förbi dom första inställningarna av telefonen, alltså kan jag ej använda Evasi0n då jag måste vara inne i telefon´s hem menu, för att Jailbreaka den.

Du kan ju beställa ett gratis simkort på någon av operatörernas hemsida. Tar ju några dagar, men då kan du iaf aktivera luren.
 

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Ort
V-ås
Hoj
Zx9r -96 Såld, Sp1 -00 Såld, Zx12r -01 Såld, Bobber -99 Såld, Ducati S2R 800 -05
Du kan ju beställa ett gratis simkort på någon av operatörernas hemsida. Tar ju några dagar, men då kan du iaf aktivera luren.

Ja det vet jag väl med, vill testa och jailbreaka den och få det att fungera...
 

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Ort
Skurup
Hoj
Honda VFR 800F -15
Men gå in i en butik och köp ett kontantkort för 100 spänn hos rätt operatör så är det löst.
 

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Ort
V-ås
Hoj
Zx9r -96 Såld, Sp1 -00 Såld, Zx12r -01 Såld, Bobber -99 Såld, Ducati S2R 800 -05
Jag vet att man kan köpa ett kontantkort, men är snål, ska ha ifönen till bilen som hdd till stereon, ingen lust å betala nå pengar i onödan...
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top