iPhone-tråden

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Ort
SS Wonder Village
Hoj
Världsmästarhoj
Hur får jag batteriet att räcka längre på min 4a? Stänger av appar så fort de inte används, har wifi, blåtand, 3G etc påslaget bara när det behövs, brickor och notiser är avstängt och skärmen är så dämpad att jag knappt ser nåt. Tycker ändå att batteritiden är helt hopplös även om den ligger i standby (och då är ju skärmen inte ens igång), nåt tips?
 

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Nein
Hur får jag batteriet att räcka längre på min 4a? Stänger av appar så fort de inte används, har wifi, blåtand, 3G etc påslaget bara när det behövs, brickor och notiser är avstängt och skärmen är så dämpad att jag knappt ser nåt. Tycker ändå att batteritiden är helt hopplös även om den ligger i standby (och då är ju skärmen inte ens igång), nåt tips?

Fimpa GPSen också - Ligger under integritetsskydd. Installera BatteryDoctor så får du lite hjälper i programmet.
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Hur får jag batteriet att räcka längre på min 4a? Stänger av appar så fort de inte används, har wifi, blåtand, 3G etc påslaget bara när det behövs, brickor och notiser är avstängt och skärmen är så dämpad att jag knappt ser nåt. Tycker ändå att batteritiden är helt hopplös även om den ligger i standby (och då är ju skärmen inte ens igång), nåt tips?

ANtar att man även på Apple kan ställa in synkintervaller, dvs hur ofta den skall synka/kolla mail etc. Du kan alltid dra ner dessa till att bara kolla några gånger/dag. Där spar man ganska mycket.
 

sportbike

Guest
ANtar att man även på Apple kan ställa in synkintervaller, dvs hur ofta den skall synka/kolla mail etc. Du kan alltid dra ner dessa till att bara kolla några gånger/dag. Där spar man ganska mycket.
Det är det som är det dumma med iPhone, du kan ställa in att den hämtar mail varje kvart, halvtimme, timme, eller manuellt.
Där saknar jag att kunna bestämma själv, typ var 4:e timme.
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Hur får jag batteriet att räcka längre på min 4a? Stänger av appar så fort de inte används, har wifi, blåtand, 3G etc påslaget bara när det behövs, brickor och notiser är avstängt och skärmen är så dämpad att jag knappt ser nåt. Tycker ändå att batteritiden är helt hopplös även om den ligger i standby (och då är ju skärmen inte ens igång), nåt tips?

Inställningar / Integritetsskydd / Platstjänster / Systemtjänster (längst ned) / stäng av det du inte är intresserad av.
Vissa av de kan göra mirakel för batteritiden.
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Det är det som är det dumma med iPhone, du kan ställa in att den hämtar mail varje kvart, halvtimme, timme, eller manuellt.
Där saknar jag att kunna bestämma själv, typ var 4:e timme.

Då kan man ju lika gärna gå tillbaka till vanliga brev med brevbärare istället. :tungan
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Ni som klagar på dåligt batteri, hur länge räcker det då?

Själv så laddar jag varje kväll men då sitter jag med internetradio i luren ungefär halva dagen. Har Wifi, BT och GPS på.
Däremot har jag stängt av vissa GPS-tjänster under systemtjänsterna som jag nämnde ovan... som t.ex. diagnos och användning, platsbaserad iAD, tidszon, trafik.
 

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Ort
SS Wonder Village
Hoj
Världsmästarhoj
Måste för säkerhets skull ladda dagligen även om jag knappt använder telefonen, om inte så tar batteriet slut dan efter precis i det ögonblicket jag behöver den. Har ju fått lite tips här nu så ska se om jag inte kan komma upp i varannan dag eller mer. :tummenupp
 

Hänz

kRÄnKt!
Gick med
26 Aug 2012
Ort
Sthlm
Hoj
GSXR
Se bara till att inte köra slut på dessa batterier, fått byta batterier på ett par 3GS, 4, 4S pågrund av att ägarna får batteritorsk lite väl ofta.

Denna typ av batteri som sitter i dessa mobiler mår bra av att ha mer än 30% kräm ständigt. Själv laddar jag så fort tillfället ges.
 

sportbike

Guest
Jaha, dags att hata iTunes igen då.
Synkade alla program mellan telefonen och bajstunes och nu är alla "köpta" program borta.
Vart tog dom vägen?

:mad:

edit: körde en gång till och då dök dom upp igen :brynad
 
Last edited:

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Ort
Skurup
Hoj
Honda VFR 800F -15
Då har du nog råkat spärra den funktionen i inställningarna.

Det funkar som vanligt med radering i iOS 6 oxå (tryck på ikonen i några sekunder tills alla börjar skaka).
 

Chirre

Gubbe
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ronneby
Hoj
Gubbkörd dussinhoj/Skrotad. Ny Crankshaftare 2011
Har en kompaktstereo på altanen med iPhonedocka. Nu passar inte nya 5:an i den och jag söker efter en lightning adapter på eBay men de jag hittar har inte stöd för ljud, bara laddning/synk.
Är lite dum på sånt här så jag undrar om nån kan hjälpa mig med länk på ebay med vilken adapter jag ska ha? Med ljudstöd då alltså, video skiter jag i..
 

sportbike

Guest
Då har du nog råkat spärra den funktionen i inställningarna.

Det funkar som vanligt med radering i iOS 6 oxå (tryck på ikonen i några sekunder tills alla börjar skaka).
Nope, det jag menar är om du tar bort en app så hamnar den i "köpt"-listan.
Där kunde man förut svepa och ta bort dessa, vilket inte funkar längre.
 

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Ort
Skurup
Hoj
Honda VFR 800F -15
Nope, det jag menar är om du tar bort en app så hamnar den i "köpt"-listan.
Där kunde man förut svepa och ta bort dessa, vilket inte funkar längre.

Aha, gömmafunktionen.
De raderades aldrig på riktigt därifrån.

Den har jag inte testat på länge.

Fast Apple har börjat fundera på en second hand marknad så att du kan sälja av det du inte använder längre.
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top