iPhone-tråden

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Hoj
honda cbr600rr 2008
Nån som har nån bra app via jailbreak som mn kan ladda ner appar från? Typ som vshare eller appcake? Men förutom dom då? Jag kan inte få mina o funka?

Point

Medlem
Gick med
22 Apr 2012
Hoj
Yamaha
Har en kompaktstereo på altanen med iPhonedocka.

Jag har ingen iPhone så därför kör jag en sån här bluetooth adapter. Den gör ju att andra (som inte har iPhone också kan ansluta sin bluetooth-telefon). Kravet på din kompaktstereo är att den också laddar telefonen om du skulle satt i en telefon.

http://www.ebay.com/itm/New-Bluetooth-Music-Audio-Receiver-Adapter-30pin-Connector-for-iPhone-ipod-White-/110928063098?pt=US_USB_Bluetooth_Adapters_Dongles&hash=item19d3d3ea7a

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
En ersättare för iTunes

iExplorer: Ever Wanted a More Powerful iTunes for an iPad and iPhone? http://zite.to/WqhQMY via @zite

After installing the latest beta version of iOS, iTunes restored the backup created within iTunes before the update. However, as expected, most of those files didn’t make it through the backup/update/restore process. That’s where iExplorer saved a ton of time.

Chirre

Gubbe
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gubbkörd dussinhoj/Skrotad. Ny Crankshaftare 2011
Jag har ingen iPhone så därför kör jag en sån här bluetooth adapter. Den gör ju att andra (som inte har iPhone också kan ansluta sin bluetooth-telefon). Kravet på din kompaktstereo är att den också laddar telefonen om du skulle satt i en telefon.

http://www.ebay.com/itm/New-Bluetooth-Music-Audio-Receiver-Adapter-30pin-Connector-for-iPhone-ipod-White-/110928063098?pt=US_USB_Bluetooth_Adapters_Dongles&hash=item19d3d3ea7a

Tack för tipset.

Provade den här men det fungerade tyvärr inte trots att det stod att den skulle klara analogt ljud:
http://fyndiq.se/elektronik/laddare-...abel-iphone-4/

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Ja ni, jag har ju blivit modern jag oxå. Till slut. Fick en 5:a julklapp. Och övergav min gamla Ericsson modell flippa ihop.

Men rätt så bortkastat egentligen. Använder inte mail. Inte kalender. Inte musik. Tar knappt några foton. Har väl surfat totalt 2 timmar sen janurai. Ringer och SMS:ar. Är väl det jag gör. :rolleyes:

Jo. Men fan. Laddade ner Runkeeper. Lite kul att se alla mina skidturer. Det är väl det.

Hade kunnat leva med min gamla lur ett tag till. Men SMS:en är förstås ett lyft oxå.

Förövrigt blir det för tekniskt. Blir alldeles snurrig i hatten av skiten.
//M

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Ja ni, jag har ju blivit modern jag oxå. Till slut. Fick en 5:a julklapp. Och övergav min gamla Ericsson modell flippa ihop.

Men rätt så bortkastat egentligen. Använder inte mail. Inte kalender. Inte musik. Tar knappt några foton. Har väl surfat totalt 2 timmar sen janurai. Ringer och SMS:ar. Är väl det jag gör. :rolleyes:

Jo. Men fan. Laddade ner Runkeeper. Lite kul att se alla mina skidturer. Det är väl det.

Hade kunnat leva med min gamla lur ett tag till. Men SMS:en är förstås ett lyft oxå.

Förövrigt blir det för tekniskt. Blir alldeles snurrig i hatten av skiten.
//M

Kul att se att du håller i träningen, började åka längd igen i år (var väl en 20 år sedan sist).

Krångla inte till det mer än nödvändigt så skall du se att du blir polare med iphonen, sätt dig in i hur itunes vill göra saker (om du tänkt synka över media till luren, jag använder min att spela ljudböcker under långa träningspass) - här failar 99% av alla som neggar över iphonen.

...och så svårt är det inte, bara man vill förstå. :)

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Kul att se att du håller i träningen, började åka längd igen i år (var väl en 20 år sedan sist).

...och så svårt är det inte, bara man vill förstå. :)

Jodå. Är längdskidsfanatiker sen 3 år tbx. Best träningsshit ever.:tummenupp

Mjo....min Iphone och jag. Det är förstås det där med viljan. Vill nog inte riktigt. :död

drm4rtin

med lem
Gick med
9 Mar 2010
Hoj
2007, Suzuki DL1000, 2002, Yamaha FZS600.
Det finns en hel räcka med förslag hur man sparar batteriet på apple's hemsida http://www.apple.com/batteries/iphone.html Men det viktigaste i typen Lithium-ion batterier är inte att köra fulla cykler eller att batterierna alltid måste lagras fulladdade etc. utan att man hela tiden har jonerna i rörelse. D.v.s. ett batteri mår bäst av att laddas ofta. D.v.s. det är inte fel att dutta på med laddning 5 min, 10 min. etc. Det är därför man valt den typen av batteri i många mobiltelefoner. Det finns dels att läsa på apples sida samt på http://en.wikipedia.org/wiki/Lithium-ion_battery#Advantages_and_disadvantages. Den stora nackdelen med dessa typer av batterier är självurladdningen i synnerhet vid kalla temperaturer. Sen är det så att batteriet oxå förlorar c:a 20% av sin totala kapacitet per år. Ja, det finns mycket att säga. Men skriver jag mer behöver ni ju inte ens kika på länkarna i mitt inlägg :hihi

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Grym väderapp finns på http://forecast.io
Snygg, tydlig, och med all info man behöva, temp, vindstyrka, lufttryck, etc samt en sjukt cool animerad molnkarta, som både visar prognos, och hur det varit. Dessutom gratis! Egentligen är det en HTML5-app, så den funkar även på datorn, samt de flesta smartphones.

2013-03-29 22.23.58.png 2013-03-29 22.24.24.jpg 2013-03-29 22.24.35.png

Last edited:

ch_yzf

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2005
Hoj
Yamaha Thunderace, Gammelhonda
Kan någon berätta för mig hur man kopierar ut filmer ur iphonen? Jag kan kopiera en som är ungefär 2min... men inte en som e 10-15min!? Vad e det som e fel?

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Kan någon berätta för mig hur man kopierar ut filmer ur iphonen? Jag kan kopiera en som är ungefär 2min... men inte en som e 10-15min!? Vad e det som e fel?

Du kan inte bara dra ut filmen i fråga ur film/bild biblioteket och lägga den på skrivbordet? Brukar själv dra ut filmer och bilder den vägen. Begränsningen är väl om man försöker maila eller mms:a en bild och man ombeds korta ner den?

ch_yzf

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2005
Hoj
Du kan inte bara dra ut filmen i fråga ur film/bild biblioteket och lägga den på skrivbordet? Brukar själv dra ut filmer och bilder den vägen. Begränsningen är väl om man försöker maila eller mms:a en bild och man ombeds korta ner den?

Det är just sådär jag har gjort... men det går bara med kortare filmer än ungefär 3min...

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Det är just sådär jag har gjort... men det går bara med kortare filmer än ungefär 3min...

Var ett tag sedan jag flyttade över en längre filmsekvens, men jag vill inte påminna mig om att det var några problem enligt sättet jag beskrev. Har du sökt på nätet och kollat om det är någon som har liknande problem och hur de löst det? Vore ju märkligt om man kan filma i 15 minuter men sedan inte föra över hela filmen till sin dator. Får hoppas någon annan har testat att föra över en längre filmsekvens från telefonen till datorn. I annat fall kanske jag kan erbjuda mig att testa att filma en längre sekvens och se om jag har samma problem.

Jag har en iPhone 4S och en MacBook Air. Men det borde inte ha någon betydelse alls kan jag tycka.

ch_yzf

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2005
Hoj
Har dragit ut en på 40 min utan problem. Fast det var på en Mac :tungan

Och jag har kopierat från i princip alla andra tillverkare/operativ utan bekymmer... men nu sket det sig, har du en lösning åt mig så tar jag gärna emot goda råd hur jag får filerna ur denna lätt undermåttliga produkt.:krama

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år