iPhone-tråden

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Uppdatering 7.0.2 ute.

Inga jättestora förändringar direkt, speciellt om man inte har lösenordslås.

Apple släppte under torsdagskvällen iOS 7.0.2 som löser känd bugg för lösenkodlåset.

Åtta dagar har nu passerat sedan iOS 7 släpptes och under torsdagskvällen släppte Apple en mindre uppdatering nya iOS 7 med fix till buggen som gjorde möjligt för andra att ta sig förbi lösenkodlåset på låsskärmen

Uppdateringen återinför också ett grekiskt tangentbordsalternativ för lösenkoden. I övrigt innehåller uppdateringen inget nytt.


http://iphoneguiden.se/apple-slapper-ios-7-0-2-med-buggfixar/
 

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
no
Uppdaterade till iOS7.0.2 igår..
Allt blir bara sämre och sämre.
Hur kommer det sig att jag aldrig fått några som helst problem vid uppdateringar, medans andra bara har trassel?
Visserligen är det här min åttonde (8:e) iPhone och det har hänt att jag lackat ur och slagit ihjäl ett par tidigare apparater, men har aldrig varit pga problem med OS:et.

iOS 7 funkar klockrent för mig, flyter på bra och batteritiden är klart förbättrad.

Ojämn kvalitet på lurarna lr?
 

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Ort
Vasastan
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Hur kommer det sig att jag aldrig fått några som helst problem vid uppdateringar, medans andra bara har trassel?
Visserligen är det här min åttonde (8:e) iPhone och det har hänt att jag lackat ur och slagit ihjäl ett par tidigare apparater, men har aldrig varit pga problem med OS:et.

iOS 7 funkar klockrent för mig, flyter på bra och batteritiden är klart förbättrad.

Ojämn kvalitet på lurarna lr?

Karma.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Hur kommer det sig att jag aldrig fått några som helst problem vid uppdateringar, medans andra bara har trassel?
Visserligen är det här min åttonde (8:e) iPhone och det har hänt att jag lackat ur och slagit ihjäl ett par tidigare apparater, men har aldrig varit pga problem med OS:et.

iOS 7 funkar klockrent för mig, flyter på bra och batteritiden är klart förbättrad.

Ojämn kvalitet på lurarna lr?

Undrar precis samma sak, hör hela tiden att folk har strul med det ena eller det andra. Själv har jag aldrig haft krångel med mina iPhones, vare sig innan eller efter uppdateringar. Personligen tror jag det handlar om att de som upplever att det strular helt enkelt bara är ett gäng bakåtsträvare som är emot all form av förändring.
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Bra info, får mig att avstå köp.

Fast det stämmer inte, iaf inte för mig. Det kan säkert vara så att ljudet påverkas men jag har haft flertalet konversationer med stängd lucka utan problem. Är nöjd med skalet i övrigt, men jag använder det bara när jag är på stranden eller gör något där risken är stor att jag tappar telefonen.

Nackdelen är väl att det är dyrt.
 
Last edited:

Sinniklm

Newbie
Gick med
19 Jul 2013
Ort
Halmstad
Hoj
Ducati Monster 796 2011
Har ni haft imess problem med nya io7
Den skickar inte imess o skickar det inte heller som sms
Hänt mig o mina syskon

Funkar dock eftrr omstart
 

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
no
Fast det stämmer inte, iaf inte för mig. Det kan säkert vara så att ljudet påverkas men jag har haft flertalet konversationer med stängd lucka utan problem. Är nöjd med skalet i övrigt, men jag använder det bara när jag är på stranden eller gör något där risken är stor att jag tappar telefonen.

Nackdelen är väl att det är dyrt.

Jag ändrade mig och köpte faktiskt ett trots att det var dyrt.
Samtal funkar helt ok, men ringsignal och sms/mail-signaler låter lite burkigt och lite för dämpat för att jag ska höra det alla gånger.
Men vattentätt är det, och smidigt.
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Hemknappen, av/på-knappen samt batteriet börjar bli trötta på min ajfån 4.

Vågar man sig på att byta detta själv eller kan det gå åt helvete? Det verkar ju enkelt nog att beställa hem delarna och verktygen för en spottstyver jämfört med vad ett byte på en verkstad kostar, men frågan är ju hur svårt det är att göra själva jobbet?
 

Sinniklm

Newbie
Gick med
19 Jul 2013
Ort
Halmstad
Hoj
Ducati Monster 796 2011
Hemknappen, av/på-knappen samt batteriet börjar bli trötta på min ajfån 4.

Vågar man sig på att byta detta själv eller kan det gå åt helvete? Det verkar ju enkelt nog att beställa hem delarna och verktygen för en spottstyver jämfört med vad ett byte på en verkstad kostar, men frågan är ju hur svårt det är att göra själva jobbet?

Jag provade det på min 4
Massa jobb så jag körde den till en expert
Såg läskigt ut när han skulle bända loss diplayen från tele, den sitter ihop limmad

På min 3gs bröt jag sönder batteriet när jag akulle lossa det sitter också limmat

Se till att rätt skruvar hamnar på rätt del
Maaassa skruvar i olika längder

Lycka till
Jag kommer lämna in min tele till större renoveringar
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top