iPhone-tråden

J.F.S

Hojlös.. :'(
Gick med
8 Jul 2005
Hoj
är såld..
EDIT: En fråga till. Hur telefonlåser man den? PIN har jag fattat men det måste väl gå att låsa själva luren också??

Inställningar->Allmänt->Lösenkodslås->Kräv Lösenkod

Där kan du även välja att luren ska radera info om man slagit fel kod för många ggr.

(Vete fan vem som översatt till svenska men det låter inte klokt med Lösenkodlås, tycker jag)

Peterlan

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2006
Hoj
Gammal Funduro
Och nu är jag glad igen, och tycker Telia är OK..
Idag hörde dom äntligen av sig och sa att dom ändrat ordern, så jag får nog min telefon rätt snart.
Otroligt hur seg min gamla 3G plötsligt känns...:D

snel_hest

med lem
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
näj
Och nu är jag glad igen, och tycker Telia är OK..
Idag hörde dom äntligen av sig och sa att dom ändrat ordern, så jag får nog min telefon rätt snart.
Otroligt hur seg min gamla 3G plötsligt känns...:D

Grattis, hoppas dom håller sitt ord då bara. :D Själv har jag inte hört nått:mad:

Peterlan

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2006
Hoj
Gammal Funduro
Grattis, hoppas dom håller sitt ord då bara. :D Själv har jag inte hört nått:mad:

Har du kollat leveransstatus på Telias iphone-blog?
Där står i alla fall att min finns för leverans. Jag beställde den 17:e, och det står fortfarande att dom ska levereras nu. Dessutom var det ju villkoret att ändra beställningen, annars skulle jag annullera den helt.

Sad Glad

Kolestrolet som täpper till dina artärer
Gick med
1 Feb 2005
Hoj
Ducati Multistrada 1000DS, Bimota DB2
Så... finns det några bra argument för att välja en 32gigs mer än det uppenbara, mer plats?

Hur stora brukar t ex programmen till den vara?

Peterlan

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2006
Hoj
Gammal Funduro
Så... finns det några bra argument för att välja en 32gigs mer än det uppenbara, mer plats?

Om man inte tänker använda den som bärbar hårddisk då. Om det nu finns nåt bra program för det. Nån tipsade om iFile tidigare, det kanske fungerar.

32gig är ju sketamycket att ha i fickan. Sen kan man ju skryta för kompisarna också.

Dom flesta program verka ligga på nån MB, så dom tar ju ingen plats. Musik och filmer kan man ju alltid fylla på med annars.

Jag lade in 13timmar av en tv-serie på grabbens 8gigs telefon, och han hade nästan hälften kvar av utrymmet ändå.

Själ valde jag en 16gig och tror att jag får svårt att fylla den.

Sad Glad

Kolestrolet som täpper till dina artärer
Gick med
1 Feb 2005
Hoj
Ducati Multistrada 1000DS, Bimota DB2
Om man inte tänker använda den som bärbar hårddisk då. Om det nu finns nåt bra program för det. Nån tipsade om iFile tidigare, det kanske fungerar.

32gig är ju sketamycket att ha i fickan. Sen kan man ju skryta för kompisarna också.

Dom flesta program verka ligga på nån MB, så dom tar ju ingen plats. Musik och filmer kan man ju alltid fylla på med annars.

Jag lade in 13timmar av en tv-serie på grabbens 8gigs telefon, och han hade nästan hälften kvar av utrymmet ändå.

Själ valde jag en 16gig och tror att jag får svårt att fylla den.

Okej tack. Är programmen inte större än så då behöver jag nog inte mer än 16gb, tycker dessutom att den kostar ganska mycket redan. Jag kommer nog inte ha mer än någon enstaka film nån gång då och då och jag har svårt att tänka mig att jag skulle fylla den så pass mycket musik. Min nuvarande mp3-spelare har 485 megabyte :rolleyes: Det är dock lite för lite :D

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Beror på vilka program... TomTom ligger mellan 1-2 gig har jag för mig.
Själv har jag runt 11gig musik i min 16 och med lite tv-serier (typ 4avsnitt) och lite program så har jag under 1gig ledigt.

Å andra sidan sa ju Bill Gates på 80-talet att 512Kb skulle räcka för vem som helst... för alltid. ;)

snel_hest

med lem
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
näj
Har du kollat leveransstatus på Telias iphone-blog?
Där står i alla fall att min finns för leverans. Jag beställde den 17:e, och det står fortfarande att dom ska levereras nu. Dessutom var det ju villkoret att ändra beställningen, annars skulle jag annullera den helt.

Bor på Åland. Har beställt genom sonera kanske skulle gå in på deras hemsida o glotta

Dark_Messenger

Guest
Jag tror han menar att låsa telefonen så att ingen kan starta den vid stöld och komma åt övrigt innehåll i telefonen.

Exakt.

På de telefoner jag haft tidigare har man alltid kunnat SIM-låsa OCH telefonlåsa. På iPhone hittar jag bara PIN-lås i inställningsmenyn men jag kanske har missat något?? Vad i så fall??

Jag har inte lattjat runt så mycket än men jag har tryckt på både appstore och den andra som man verkar kunna köpa musik genom så verkar det inte gå att ta hem saker. Jag har inte installerat iTunes i dator än - är det därför det inte går? Krävs att man registrerar sig eller nått?

Ni som surfar med telefonen hur upplever ni den då? Inte via telefonen alltså utan telefon som modem --> PC.

Min gamla SE tappade kontakt med nätet stup i kvarten trots full 3Gtäckning och det vill jag inte ha igen. :kulspruta

En annan fråga. Jag försökte slanga hem en fil från (iTunes - ca 75mb stor) från apples hemsida via telefonens webläsare igår och då sa den att webläsaren inte kunde ta hem filen..? Öhh what gives? Enligt telefonen har jag 29Gb lagringsplats kvar??

En sista idiotfråga. Har man en inbyggd iPod i telefonen? Jag har en iPodikon iaf?

EDIT: En till. :) Har iPhone problem med sin bluetooth eller gör jag något fel? Försökte koppla ihop mig med SE senaste K-modell häromdagen. För det första tog det evigheter innan enheterna "upptäckte varandra" och när de väl gjorde det så kunde de inte snacka. Vi satte 0000 som lösen till varandra.

Last edited:

Peterlan

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2006
Hoj
Gammal Funduro
Jag har inte installerat iTunes i dator än - är det därför det inte går? Krävs att man registrerar sig eller nått?

Ni som surfar med telefonen hur upplever ni den då? Inte via telefonen alltså utan telefon som modem --> PC.

En sista idiotfråga. Har man en inbyggd iPod i telefonen? Jag har en iPodikon iaf?

Du måste ha ett konto på itunes för att kunna ladda ner nåt. Ha kreditkortet i beredskap vid registreringen..

Har inte använt telefonen som modem själv, men en jobbarkompis gjorde det idag, och det funkade fint.

Du har en musikspelare inbyggd, det är den som startar när du trycker på ipodikonen. Sen om den ser ut som en ipod vet jag inte. Har aldrig ägt nån sån.

Last edited:

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
EDIT: En till. :) Har iPhone problem med sin bluetooth eller gör jag något fel? Försökte koppla ihop mig med SE senaste K-modell häromdagen. För det första tog det evigheter innan enheterna "upptäckte varandra" och när de väl gjorde det så kunde de inte snacka. Vi satte 0000 som lösen till varandra.

Nej, bluetooth fungerar bara med apples produkter så länge du inte jailbreakar.
För att telefonlåsa gör du som J.F.S skrivit tidigare i tråden.

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.

Nej, jag använder mitt SE bluetooth headset utan problem: http://www.sonyericsson.com/cws/products/accessories/overview/hbh-ds970?lc=sv&cc=se :tummenupp:tummenupp

Modemfunktionen funkar kanon, du är inte mycke för att testa dig fram va ;-), jag kör mitt SE headset: http://www.sonyericsson.com/cws/products/accessories/overview/hbh-ds970?lc=sv&cc=se utan problem...

Last edited:

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Tips

Någon här som har Sonos eller funderar på att köpa det? Sonos är ett system som gör att du kan ha olika musik i olika rum och kan skötas från vilket rum som helst, samt kan ha timer så det spelas när du kommer hem, stängs av när du lägger dig, får in hur många radiokanaler som helst etc etc.

Med en ihpone slipper ni lägga ut kostnaden för fjärrkontrollen(cirka 3000), bara att ladda ner ett konstadsfritt program:)

Last edited:

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
På de telefoner jag haft tidigare har man alltid kunnat SIM-låsa OCH telefonlåsa. På iPhone hittar jag bara PIN-lås i inställningsmenyn men jag kanske har missat något?? Vad i så fall??

Inställningar / Allmänt / Lösenkodslås

Där sätter du en kod som skall slås in för att öppna telefonen.

Jag har inte lattjat runt så mycket än men jag har tryckt på både appstore och den andra som man verkar kunna köpa musik genom så verkar det inte gå att ta hem saker. Jag har inte installerat iTunes i dator än - är det därför det inte går? Krävs att man registrerar sig eller nått?

Japps, du bör verkligen registrera luren med iTunes för att få ut hela potentialen av luren. Först då kan du ladda hem saker från App Store.

Min gamla SE tappade kontakt med nätet stup i kvarten trots full 3Gtäckning och det vill jag inte ha igen. :kulspruta

Funkar galant.

En annan fråga. Jag försökte slanga hem en fil från (iTunes - ca 75mb stor) från apples hemsida via telefonens webläsare igår och då sa den att webläsaren inte kunde ta hem filen..? Öhh what gives? Enligt telefonen har jag 29Gb lagringsplats kvar??

Installera iTunes på datorn, synca luren och sen kan du ta ned den via iTunes i telefonen (eller datorn om du vill). Men använd inte webläsaren för att ta ned saker till luren, det finns program för det som t.ex. App Store eller iTunes.

Japps, och jag skulle påstå att det är den bästa iPoden du har också.

iPhone pratar inte med andra telefoner på det viset, vad är det du försöker göra?

Just det, så var det. :)

Bullshit!
Den hanterar mycket andra tillverkare också dock inte så mycket kommunikation med andra telefoner men med andra headsets/datorer osv funkar galant. Speciellt nu med OS3.0 då den har fullfjädrad BT 2.0/2.1.

Någon här som har Sonos eller funderar på att köpa det? Sonos är ett system som gör att du kan ha olika musik i olika rum och kan skötas från vilket rum som helst, samt kan ha timer så det spelas när du kommer hem, stängs av när du lägger dig etc etc.

Med en ihpone slipper ni lägga ut kostnaden för fjärrkontrollen:tummenupp (på cirka 4000).

Har en kund som har det i hela huset och det funkar helt super, funderar på att skaffa det själv så småningom men kör just nu med iTunes via Airtunes till ett par Airport Express där jag styr allt med Remote i iPhone.

J.F.S

Hojlös.. :'(
Gick med
8 Jul 2005
Hoj
är såld..

hehe, kul att någon såg det iaf :) TS verkar inte sett det fast jag citerade. :näsblod

För de som sitter med en 3G idag och funderar på en 3GS så kan jag lämna följande rapport:

Satt och klämde på en 3GS igår (och idag) och jämfört med min 3G är det en rejäl skillnad i fart faktiskt. Om man tyckte (som jag) att uppgradering från firmware 2.x till 3.0 gav en rejäl knuff i prestandan så upplever jag 3GS som dubbelt upp av den knuffen.

Har man slantar över så skulle jag faktiskt rekommendera att byta. Gå till en butik nära dig och testa själv!

Last edited:
Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...