För att jag tycker att det är kul att se hur dom rättrogna fanatikerna maskerar produktens defekter för att inte själva framstå som kompletta idioter som har en.
Men sen är det väl upp till var och en att avgöra hur vida en bank av tokroliga ljud tillhör det viktiga i en telefon.
Apple skapade en helt ny telefon och just bara EN telefon till skillnad mot de övriga som släpper nya modeller varje månad. Nokia och SE har 9 olika modeller var som är princip samma lur men med lite olika design :företagsamhetsblunder
Jag har inget problem med att folk som föredrar roliga sms-ljud (inga problem att ändra, sök och lär. Själv har jag bennyhillmusik och pruttljud) och att kunna sätta sig egen prägel på luren medelst mötörheadlogo i bakgrundsbilden samt bjärta skal framför applikationer såsom för avancerade väderprognoser, ritprogram, 4-kanalsprortor, världens bästa stämapparat (älskar den), div omvandlare, vattenpass, google earth, mfl tycker att ajfan är dålig.
Det konstiga är att de inte ens kan ge Apple att de just skapat ett helt nytt sätt att se på mobilen, lyckats med det alla andra hade visioner om och att alla nya mobiler endast är rena kopior på just ajfan. För så är det tyvärr.
Tanken var att skapa en mobil som inte var bunden till sin egen hårdvara som var och en kunde anpassa efter sina egna behov/nöjen. Sen la man en standard med appstore vilket i sig är en fantastisk lösning (har en polare som jobbar med att utveckla appar).
Folk kan vara griniga men faktumet att alla andra opperatörer på marknaden svansat efter med mer eller mindre lyckade framgångar säger både ett och annat.
Det är bara Iphoneägarna som har telefonen som hobby/intresse.
Jämför i stället ajfan med en dator för det är snarare vad det är. Jag kollar mailen enklare på den än på datorn, det finns div programvara, mm. Självklart blir den till ett intresse. Kolla bland datortrådarna och tänk efter lite. Varför diskuterar folk sådant?
Vad är skillnaden mellan att starta en tråd om Halo till PC och Monkey Island till ajfan?
När jag hade min senaste Nokia (som jag var sjukt nöjd med) så var det bara något jag ringde från och fotade lite med. Inget att starta trådar om. Visst, det gick säkert att wappa sig in på någon konstig version av en hemsida med 1,3" skärmen och man kunde köpa någon poplåt via betal-nr men det var ju knappast något man gjorde.
Med ajfan har man ett smorgosboard av riktigt användbara applikationer, vara några rent av fantastiska (tidigare nämda stämapparaten, Midomi!!!, mfl).