iPhone-tråden

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
hehe, kul att någon såg det iaf :) TS verkar inte sett det fast jag citerade. :näsblod

För de som sitter med en 3G idag och funderar på en 3GS så kan jag lämna följande rapport:

Satt och klämde på en 3GS igår (och idag) och jämfört med min 3G är det en rejäl skillnad i fart faktiskt. Om man tyckte (som jag) att uppgradering från firmware 2.x till 3.0 gav en rejäl knuff i prestandan så upplever jag 3GS som dubbelt upp av den knuffen.

Har man slantar över så skulle jag faktiskt rekommendera att byta. Gå till en butik nära dig och testa själv!

Jo, snabbare processor och snabbare minne gör sånt... den är ju trots allt 1,5-4ggr snabbare på applikationer. (Beroende på appen)

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Har alltid haft ett speciellt ljud på mina föregående telefoner när jag fått sms, på iphonen har jag inte lyckats lägga till egna meddelandeljud, någon som lyckats med det?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Har alltid haft ett speciellt ljud på mina föregående telefoner när jag fått sms, på iphonen har jag inte lyckats lägga till egna meddelandeljud, någon som lyckats med det?

Apple tycker inte att du ska ha rätt att göra det i din telefon!

Dom har tekniker som har valt ut det ljudet, lev med det!

Nicotin

Guest
Apple tycker inte att du ska ha rätt att göra det i din telefon!

Dom har tekniker som har valt ut det ljudet, lev med det!

hahahahha...

det går alltså inte att sätta vilket ljud man vill som sms/mms signal ??

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Jo, det går att välja ljud för textmeddelanden, som default är det sex olika och det finns säkert applikationer för att få precis vad man vill, jag ser massor av apps med miljoner ringsignaler m m men jag är inte intresserad själv av det.

Vad bittra pessimister som Guw gör här är obegripligt. Att besöka en tråd med ett ämne som man inte gillar bara för att försöka få in låga inlägg är beklagligt men det är hela hans existens på detta forum.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Vad bittra pessimister som Guw gör här är obegripligt. Att besöka en tråd med ett ämne som man inte gillar bara för att försöka få in låga inlägg är beklagligt men det är hela hans existens på detta forum.

Förlåt, kritiserade jag din telefon som du har gett 10 tusen för, bara för att den saknar självklarheter direkt ur kartongen?

Det var ju inte meningen

Bifogat

• Macuser.gif
    Macuser.gif
    45.4 KB · Visningar: 112

J.F.S

Hojlös.. :'(
Gick med
8 Jul 2005
Hoj
är såld..
Förlåt, kritiserade jag din telefon som du har gett 10 tusen för, bara för att den saknar självklarheter direkt ur kartongen?

Det var ju inte meningen

Fast huvudfrågan kvarstår: Varför engagera sig i en tråd om ett ämne som uppenbarligen inte faller dig på läppen?

Folk får tycka vad de vill om iPhone såklart och det är ett öppet forum men att vara med och gnälla tillför inte speciellt mycket. Eller hur?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Fast huvudfrågan kvarstår: Varför engagera sig i en tråd om ett ämne som uppenbarligen inte faller dig på läppen?

För att jag tycker att det är kul att se hur dom rättrogna fanatikerna maskerar produktens defekter för att inte själva framstå som kompletta idioter som har en.

Ungefär som om någon skulle skriva "Jag har en motorcykel, men den saknar treans växel, och man kan bara fylla på en speciell olja som man måste köpa av märkesverkstan, men det gör inget för trean kör man så korta stunder på ändå, och oljan kostar bara tre gånger så mycket som den alla andra kör på den är ändå värd mer än alla andra motorcyklar för den är vit och har ett halvtuggat äpple som logotype"

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
För att jag tycker att det är kul att se hur dom rättrogna fanatikerna maskerar produktens defekter för att inte själva framstå som kompletta idioter som har en.

Jag är varken fanatiker eller idiot, gillar bara iphone mer än andra telefoner, att jag inte kan få det meddelandeljud jag vill kan jag faktiskt leva med :tummenupp:tummenupp

J.F.S

Hojlös.. :'(
Gick med
8 Jul 2005
Hoj
är såld..

Ungefär som om någon skulle skriva "Jag har en motorcykel, men den saknar treans växel, och man kan bara fylla på en speciell olja som man måste köpa av märkesverkstan, men det gör inget för trean kör man så korta stunder på ändå, och oljan kostar bara tre gånger så mycket som den alla andra kör på den är ändå värd mer än alla andra motorcyklar för den är vit och har ett halvtuggat äpple som logotype"

Regga dig här och skratta dig harmynt: www.99.se
:krama

Tycker själv att iPhonen är klart överlägsen allt annat jag haft. Mestadels WinCE mobbar men även SE och Nokia. Sen att jag inte som standard kan ändra SMS-signalen till något annat än standardsignaler stör inte MIG men har man det som krav så då är ju det såklart en "defekt" iPhone har.

Tillägg: Visst lider iPhone av fel. Min 3G har tex GPS-chipet dött i och bakstycket sprack.

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Regga dig här och skratta dig harmynt: www.99.se
:krama

Tycker själv att iPhonen är klart överlägsen allt annat jag haft. Mestadels WinCE mobbar men även SE och Nokia. Sen att jag inte som standard kan ändra SMS-signalen till något annat än standardsignaler stör inte MIG men har man det som krav så då är ju det såklart en "defekt" iPhone har.

Jo, Mac-fanatiker är fan värre än Ducati-fanatiker och Alfa-fanatiker.

Med det sagt så erkänner jag gärna att jag gillar både Ducati och Alfa, och gärna skulle ha sådana.
Mac däremot känns genast begränsande, jag har använt Mac och har inga problem med det, men det är dom inbyggda begränsningarna jag inte gillar.
(dock var det på den gamla onda tiden då dom kördes på helt egen hårdvara)

Av samma anledning så står min Sparcstation och samlar damm, visst, jag installerade och körde Solaris (som Mac har kopierat i sitt senaste operativ) och trivdes med det, men jag var begränsad till Spac's egna bildskärm, och den jag har är en 21" tjockskärm.
Jag behövde en ny kylfläkt och en större hårddisk till den, det var då jag gav upp.

Istället började jag köra QNX på en gammal pc, för att senare övergå till Linux.

Telefonmässigt har jag haft ett flertal Nokia/Ericsson/Motorola/Whatever men faller tillbaka till Nokia och Ericsson för att dom är vanligast, lättast att hitta ett headset/billaddare till när man står på macken mitt i natten och har glömt det hemma, och för att dom faktiskt fungerar rätt bra, tål stötar rätt bra, och inte kostar en miljard i inköp om man som jag köper telefonen olåst och obunden.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x

Det var ju inte meningen

Jag bryr mig inte om vad du tycker om min telefon men det är j-t störigt att du bara ska hacka i alla trådar utan att någonsin ha något att tillföra.

Vissa är besatta av sina telefoner och att prata OM den, andra är inte det.

Fatta att du är i en iPhone-tråd, det är inte konstigt att folk pratar om just den telefonen i just den tråden, bara helt naturligt. Alla är inte heller positiva och det är helt ok, en del behöver hjälp och ställer frågor, det är helt ok. Vad som inte är ok är att du som inte gillar Apple över huvud taget och aldrig skulle skaffa en iPhone bara kommer hit för att jävlas. Håll dig borta, helst från hela forumet eftersom du är likadan överallt.

Och lägg ner tekniksnacket om din expertis och erfarenhet av OS m m. Det var väl cykelhandlare du var va? Känns som att vi hört det där om Sparc och QNX alldeles för många gånger. Drömmer om ett annat liv kanske, förklaringen till bitterheten?

Last edited:

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S

Men sen är det väl upp till var och en att avgöra hur vida en bank av tokroliga ljud tillhör det viktiga i en telefon.

Apple skapade en helt ny telefon och just bara EN telefon till skillnad mot de övriga som släpper nya modeller varje månad. Nokia och SE har 9 olika modeller var som är princip samma lur men med lite olika design :företagsamhetsblunder

Jag har inget problem med att folk som föredrar roliga sms-ljud (inga problem att ändra, sök och lär. Själv har jag bennyhillmusik och pruttljud) och att kunna sätta sig egen prägel på luren medelst mötörheadlogo i bakgrundsbilden samt bjärta skal framför applikationer såsom för avancerade väderprognoser, ritprogram, 4-kanalsprortor, världens bästa stämapparat (älskar den), div omvandlare, vattenpass, google earth, mfl tycker att ajfan är dålig.

Det konstiga är att de inte ens kan ge Apple att de just skapat ett helt nytt sätt att se på mobilen, lyckats med det alla andra hade visioner om och att alla nya mobiler endast är rena kopior på just ajfan. För så är det tyvärr.

Tanken var att skapa en mobil som inte var bunden till sin egen hårdvara som var och en kunde anpassa efter sina egna behov/nöjen. Sen la man en standard med appstore vilket i sig är en fantastisk lösning (har en polare som jobbar med att utveckla appar).

Folk kan vara griniga men faktumet att alla andra opperatörer på marknaden svansat efter med mer eller mindre lyckade framgångar säger både ett och annat.

Det är bara Iphoneägarna som har telefonen som hobby/intresse.

Jämför i stället ajfan med en dator för det är snarare vad det är. Jag kollar mailen enklare på den än på datorn, det finns div programvara, mm. Självklart blir den till ett intresse. Kolla bland datortrådarna och tänk efter lite. Varför diskuterar folk sådant?

Vad är skillnaden mellan att starta en tråd om Halo till PC och Monkey Island till ajfan?

När jag hade min senaste Nokia (som jag var sjukt nöjd med) så var det bara något jag ringde från och fotade lite med. Inget att starta trådar om. Visst, det gick säkert att wappa sig in på någon konstig version av en hemsida med 1,3" skärmen och man kunde köpa någon poplåt via betal-nr men det var ju knappast något man gjorde.

Med ajfan har man ett smorgosboard av riktigt användbara applikationer, vara några rent av fantastiska (tidigare nämda stämapparaten, Midomi!!!, mfl).

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...