iPhone-tråden

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
hahahahha...

det går alltså inte att sätta vilket ljud man vill som sms/mms signal ??

Ve och fasa! Produkten är således kass... Det går men är inte huvudsyftet med mobilen till skillnad från övriga.

Men lek med era polyfoniska ringsignaler ni och sitt inte här och gnäll.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Ve och fasa! Produkten är således kass... Det går men är inte huvudsyftet med mobilen till skillnad från övriga.

Men lek med era polyfoniska ringsignaler ni och sitt inte här och gnäll.

Grejen var väl just att vi KAN sätta vad vi vill som ringsignal, och inte behöver använda förutbestämda, polyfoniska/midi/mac-unika...

Förutom allt annat vi kan göra med våra telefoner.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Grejen var väl just att vi KAN sätta vad vi vill som ringsignal, och inte behöver använda förutbestämda, polyfoniska/midi/mac-unika...

Förutom allt annat vi kan göra med våra telefoner.

1. Och det är en viktig feature tycker du? Kanske till och med det viktigaste argumentet mot att skaffa en ajfan?

2. Man kan ha vilka jäkla signaler man vill.

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
(inga problem att ändra, sök och lär. Själv har jag bennyhillmusik och pruttljud)

Har gjort det nu och vad jag ser så måste man jailbreaka, vilket jag inte är intresserad av eller ha en mac, vilket jag inte har. Men som sagt jag överlever..

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Har gjort det nu och vad jag ser så måste man jailbreaka, vilket jag inte är intresserad av eller ha en mac, vilket jag inte har. Men som sagt jag överlever..

Stod i macworld hur man gjorde och jag fixade ett par bara för att men kommer inte ihåg hur man gjorde nu (pruttljud på sms är inte att rekomendera dock...). Det är inget jag ligger vaken över.

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Stod i macworld hur man gjorde och jag fixade ett par bara för att men kommer inte ihåg hur man gjorde nu (pruttljud på sms är inte att rekomendera dock...). Det är inget jag ligger vaken över.

utan att jailbreaka och med PC ? då ska jag söka vidare, bara för att min iphone är min hobby och jag lägger all min tid på min iphone:tummenupp:tummenupp

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
1. Och det är en viktig feature tycker du? Kanske till och med det viktigaste argumentet mot att skaffa en ajfan?

2. Man kan ha vilka jäkla signaler man vill.

Näe, jag ser det inte alls som ett viktigt argument (jag har standardsignalen i min nuvarande telefon), men framstår det inte som väldigt konstigt när det har vuxit fram en hel industri som säljer ringsignaler att INGEN skulle tycka att det var roligt att kunna använda andra ringsignaler än dom medskickade?

Att ingen skulle vilja ha sin favorit-låt som ringsignal?

Att det skulle kunna vara bra om inte alla på en arbetsplats hade samma signaler?

Men det är väl som med MMS, Apple dömde ut det som något onödigt, men fick till slut ge vika för att folk ville ha det, då trots allt andra människor med helt andra telefoner använder det rätt flitigt.

Att kunna föra över filer med blåtand mellan olika telefoner är också något som används flitigt (inte av mig dock) och där lär Apple också få tänka om, det kan ju vara kul att kunna dela med sig och ta del av det andra människor har på sina telefoner.

Jag tror säkert att telefonen är lika bra som dom flesta andra highend telefoner på marknaden i dag, den är bara fan så mycket mer bunden och begränsad i vad man som ägare får göra med den.

stoffe69

Y2J
Gick med
9 Oct 2005
Hoj
utan
Näe, jag ser det inte alls som ett viktigt argument (jag har standardsignalen i min nuvarande telefon), men framstår det inte som väldigt konstigt när det har vuxit fram en hel industri som säljer ringsignaler att INGEN skulle tycka att det var roligt att kunna använda andra ringsignaler än dom medskickade?

Att det skulle kunna vara bra om inte alla på en arbetsplats hade samma signaler?

Men det är väl som med MMS, Apple dömde ut det som något onödigt, men fick till slut ge vika för att folk ville ha det, då trots allt andra människor med helt andra telefoner använder det rätt flitigt.

Att kunna föra över filer med blåtand mellan olika telefoner är också något som används flitigt (inte av mig dock) och där lär Apple också få tänka om, det kan ju vara kul att kunna dela med sig och ta del av det andra människor har på sina telefoner.

Jag tror säkert att telefonen är lika bra som dom flesta andra highend telefoner på marknaden i dag, den är bara fan så mycket mer bunden och begränsad i vad man som ägare får göra med den.

Vart hittar du att luren ska kosta 10 papp som du skrev tidigare? mest nyfiken faktiskt.
Även detta med ringsignaler går att fixa utan problem med medföljande programvara.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj

Som sagt så är det inga problem att va vilka låtar eller ljud som helst som ringsignaler. Det är bara att döpa om filen och synka så hamnar den bland rngsignalerna i ajfan.
I övrigt så är smsa till 72023 och få en tokrolig signal för bara 70 spänn i månaen rästen av livet något jag i alla fall hoppas få se mindre av.

Där höll jag med apple och tyckte det var trist att de gav med sig. Det var samma liv när apple tog bort floppyn, Den var ju sååååå viktig när det fanns cd-brännare/läsare och även försöket med att plocka bord dvd´n har mött motstånd, något som bara rör sig om en tidsfråga.

Hade fler telefoner fungerat som ajfan skulle mms vara totalt överflödiga men nu har man med det och så klart funkar det fanimej bättre i ajfan än i tidigare lurar jag haft.

Kvalitetskänslan och funktionaliteten överglänser enligt mig de kopior jag har fingrat på. Var inne och klämde på LG arena, vilken jäkla skitpryl!

Blåtandsgrejen tycker jag med var en konstig miss speciellt då apple i andra sammanhang är synonymt med blåtand. Men vad ska man säga, det är första luren företaget gör och då kommer så klart en del missar.

Apple försökte få hjälp av Nokia att utveckla sin telefon men de sa nej och nu har Apple 91% av intäkterna från mobilmarknaden(enligt macworld.se). Där tror jag just den faktorn att det är en telefon och en standard som gör hela grejen. De andra har ju sina egna respektive ideér om hur saker och ting ska vara samt en hel drös olika modeller som inte ens har tillbehör som är kompatibla med andra lurar från av samma märke!

Vart hittar du att luren ska kosta 10 papp som du skrev tidigare? mest nyfiken faktiskt.
Även detta med ringsignaler går att fixa utan problem med medföljande programvara.

Köper du en 3GS 32 gb utan abbonemang går den på nästan 10 kakor. 8-9 i alla fall.:mad::macstyle

Last edited:

stoffe69

Y2J
Gick med
9 Oct 2005
Hoj
utan
Köper du en 3GS 32 gb utan abbonemang går den på nästan 10 kakor. 8-9 i alla fall.:mad::macstyle[/QUOTE]

I teliabutiken kostade den strax under 7000 när jag tjackade min.
Köpte dock med ett telia abonnemang och betalar totalt för själva telefonen 4600 ungefär. Inga 10 tusen där inte.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Köper du en 3GS 32 gb utan abbonemang går den på nästan 10 kakor. 8-9 i alla fall.:mad::macstyle

Köpte dock med ett telia abonnemang och betalar totalt för själva telefonen 4600 ungefär. Inga 10 tusen där inte.[/QUOTE]

3GS? Men då var den bunden till telia va?

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Fast GuW har ju ändå en poäng tycker jag, det är lite fanboi-stil på lite för många ajfan-ägare för att jag ska känna mig riktigt bekväm med att äga en... :5sure

stoffe69

Y2J
Gick med
9 Oct 2005
Hoj
utan
Köpte dock med ett telia abonnemang och betalar totalt för själva telefonen 4600 ungefär. Inga 10 tusen där inte.

3GS? Men då var den bunden till telia va?[/QUOTE]

Ja en 3Gs bunden till telia. Alltid kört telia så inga problem för mig inte=)
En 32g variant - Svart :)

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
3GS? Men då var den bunden till telia va?

En 32g variant - Svart :)[/QUOTE]

Ok, tror Guw menar olåst.

Fast GuW har ju ändå en poäng tycker jag, det är lite fanboi-stil på lite för många ajfan-ägare för att jag ska känna mig riktigt bekväm med att äga en... :5sure

Grejen är väl att det snarare är en dator man kan ha i fickan och ringa från än en lur man kan byta till "var är dunken" som ringsignal. Dår är det ju klart att det blir lite trådar om pjäsen.

Du skulle gilla den. Den är dyr men framför allt så känns den dyr! :banana

Last edited:

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Grejen är väl att det snarare är en dator man kan ha i fickan och ringa från än en lur man kan byta till "var är dunken" som ringsignal. Dår är det ju klart att det blir lite trådar om pjäsen.

Du skulle gilla den. Den är dyr men framför allt så känns den dyr! :banana

Har ju redan en. Köpte i butik i lördags. :banana

Jag är (som vanligt) stadigt förankrad i pc-världen, men den här telefonen är för bra för att missas helt enkelt.

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
En 32g variant - Svart :)

Ok, tror Guw menar olåst.

Du skulle gilla den. Den är dyr men framför allt så känns den dyr! :banana[/QUOTE]

Jag vill oxå ha pruttljud i min mobil. :(
BennyHill har jag redan.

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Jag gav 1000:- för min 32 gb & 379:- i månaden i 24 månader. Billigt tycker jag :D:D

Enl moderator på macworld går det inte att ändra smsljud utan att jailbreaka, ja vet jag är tjatig :näsblod:näsblod

Last edited:

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Jag gav 1000:- för min 32 gb & 379:- i månaden i 24 månader. Billigt tycker jag :D:D

Enl moderator på macworld går det inte att ändra smsljud utan att jailbreaka, ja vet jag är tjatig :näsblod:näsblod

Jag ska leta upp tidningen där jag hittade i. Annars ska det finnas appar för det. Säkert gratis.

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha