Näe, jag ser det inte alls som ett viktigt argument (jag har standardsignalen i min nuvarande telefon), men framstår det inte som väldigt konstigt när det har vuxit fram en hel industri som säljer ringsignaler att INGEN skulle tycka att det var roligt att kunna använda andra ringsignaler än dom medskickade?
Att ingen skulle vilja ha sin favorit-låt som ringsignal?
Att det skulle kunna vara bra om inte alla på en arbetsplats hade samma signaler?
Som sagt så är det inga problem att va vilka låtar eller ljud som helst som ringsignaler. Det är bara att döpa om filen och synka så hamnar den bland rngsignalerna i ajfan.
I övrigt så är smsa till 72023 och få en tokrolig signal
för bara 70 spänn i månaen rästen av livet något jag i alla fall hoppas få se mindre av.
Men det är väl som med MMS, Apple dömde ut det som något onödigt, men fick till slut ge vika för att folk ville ha det, då trots allt andra människor med helt andra telefoner använder det rätt flitigt.
Där höll jag med apple och tyckte det var trist att de gav med sig. Det var samma liv när apple tog bort floppyn, Den var ju sååååå viktig när det fanns cd-brännare/läsare och även försöket med att plocka bord dvd´n har mött motstånd, något som bara rör sig om en tidsfråga.
Hade fler telefoner fungerat som ajfan skulle mms vara totalt överflödiga men nu har man med det och så klart funkar det fanimej bättre i ajfan än i tidigare lurar jag haft.
Att kunna föra över filer med blåtand mellan olika telefoner är också något som används flitigt (inte av mig dock) och där lär Apple också få tänka om, det kan ju vara kul att kunna dela med sig och ta del av det andra människor har på sina telefoner.
Jag tror säkert att telefonen är lika bra som dom flesta andra highend telefoner på marknaden i dag, den är bara fan så mycket mer bunden och begränsad i vad man som ägare får göra med den.
Kvalitetskänslan och funktionaliteten överglänser enligt mig de kopior jag har fingrat på. Var inne och klämde på LG arena, vilken jäkla skitpryl!
Blåtandsgrejen tycker jag med var en konstig miss speciellt då apple i andra sammanhang är synonymt med blåtand. Men vad ska man säga, det är första luren företaget gör och då kommer så klart en del missar.
Apple försökte få hjälp av Nokia att utveckla sin telefon men de sa nej och nu har Apple 91% av intäkterna från mobilmarknaden(enligt macworld.se). Där tror jag just den faktorn att det är en telefon och en standard som gör hela grejen. De andra har ju sina egna respektive ideér om hur saker och ting ska vara samt en hel drös olika modeller som inte ens har tillbehör som är kompatibla med andra lurar från av samma märke!
Vart hittar du att luren ska kosta 10 papp som du skrev tidigare? mest nyfiken faktiskt.
Även detta med ringsignaler går att fixa utan problem med medföljande programvara.
Köper du en 3GS 32 gb utan abbonemang går den på nästan 10 kakor. 8-9 i alla fall.
:macstyle