iPhone-tråden

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
ni som har " gamla " iphone 3g modellen, är det ngt att satsa på el ska man direkt slanta upp och köpa nya 3gs modellen ?
Är 3gs modellen så mycket bättre än gamla 3g modellen ??

Så här skrev en skribent: http://sydsvenskan.se/ekonomi/article533993/Iphone-3GS-lever-inte-upp-till-forvantningarna.html

Jag valde att köpa den "gamla" 3G telefonen. Köpte den kontant utan förlängning av mitt abonnemang och uppdaterade programvaran till 3.0. Tyckte inte att det var värt att binda upp sig i 24 månader och i slutändan betala väldigt mycket pengar för själva telefonen för nyhetens behag att ha det senaste. Dessutom var jag inte ens säker på att jag skulle tycka om Iphone. Då vore det korkat att binda upp sig på ett långt abonnemang.

Ytterligare en aspekt är att vissa vill till varje pris vill ha det absolut senaste och då är det bara att bita i det sura äpplet. Jag tror inte att skillnaden är jättestor mellan telefonerna om det inte absolut är funktioner du känner att du måste ha på den nya versionen.

Någon annan får gärna komma och tala om att jag har helt fel. Är rätt ny på Iphone så du kanske inte ska beakta mina synpunkter.:D

Nicotin

Guest
Så här skrev en skribent: http://sydsvenskan.se/ekonomi/article533993/Iphone-3GS-lever-inte-upp-till-forvantningarna.html

Jag valde att köpa den "gamla" 3G telefonen. Köpte den kontant utan förlängning av mitt abonnemang och uppdaterade programvaran till 3.0. Tyckte inte att det var värt att binda upp sig i 24 månader och i slutändan betala väldigt mycket pengar för själva telefonen för nyhetens behag att ha det senaste. Dessutom var jag inte ens säker på att jag skulle tycka om Iphone. Då vore det korkat att binda upp sig på ett långt abonnemang.

Ytterligare en aspekt är att vissa vill till varje pris vill ha det absolut senaste och då är det bara att bita i det sura äpplet. Jag tror inte att skillnaden är jättestor mellan telefonerna om det inte absolut är funktioner du känner att du måste ha på den nya versionen.

Någon annan får gärna komma och tala om att jag har helt fel. Är rätt ny på Iphone så du kanske inte ska beakta mina synpunkter.:D

nee jag skiter igentligen i vilket men det jag har läst är att den ibland kan vara seg ( alltså 3g modellen ) och att den nya fick mer minne vilket gör att menyer och sånt går lite fortare.
el vad jag har läst mig till så ska den nya vara ngt fortare än den gamla..

i övrigt så ska väl program och sånt funka på båda..visst bättre kamera och en efterlängtat av många..mms stöd men vad jag förstått går sånt att lösa via ngn mjukvara ?

får se..tänkte köpa ngn bättre beg på blocket el nått som redan e upplåst och jailbreakad el vad det heter..

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
lånar tråden lite..

ni som har " gamla " iphone 3g modellen, är det ngt att satsa på el ska man direkt slanta upp och köpa nya 3gs modellen ?

Är 3gs modellen så mycket bättre än gamla 3g modellen ??

Så klar du ska ha 3GS, vem vill ha en "gammal" modell ??:tummenupp:tummenupp

Rille.

Wohooo
Gick med
27 Jul 2005
Hoj
Ducati ST4s -03
Den enda anledningen till att jag väljer 3Gs är att den har stöd för HSDPA (7.2 Mbps).

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Sen är det snabbare processor i 3GS som gör att applikationerna funkar 2-4ggr så snabbt.

Själv har jag kvar min 3G då jag köpte den för ett år sedan, men kommer byta när tillfälle ges... men just nu har alla pengarna den här sommaren gått åt till hojen och utrustning.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Jag känner mig inte stressad att byta, 90% av uppdateringarna kom ju via OS3.0 ändå. Tror nog det blir betydligt mer nästa sommar, då kan det vara dags. :)

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Jovisst, men jag ligger och nosar på fullt minne hela tiden i min 16GB... så 32GB skulle vara rätt nice. Sen märker jag av att när det börjar bli fullt i minnet så går luren på knäna i vissa applikationer.
Och jo, jag skulle gärna ha snabbare processor och definitivt gärna ha HSDPA (7,2Mbps istället för 3,6Mbps)

Peterlan

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2006
Hoj
Gammal Funduro
Jag väntar o väntar på min iPhone! Hoppas den kommer den här veckan. Sen e frågan, 16 eller 32 gb

Väntar på min med. Valde en 16gig. Fast jag börjar bli lite sur på Telia. När jag beställ den den i Måndags, så var det 5-8 dar leveranstid, men när jag kollade i tordags, så var det plötsligt 2-3 veckor på dom svarta. Mailade ett ärende till Telia att jag isåfall kunde ta en vit. Nån som tror att dom behagat svara? Nå, just det.
Var ut till Teliabutiken i Lördags för att kolla om dom hade nån inne. Det hade dom inte, men 2 fullskrivna A4 där jag också kunde skriva upp mig om jag ville... Jag sa att då kan jag lika gärna köpa telefonen hos nån annan operatör, eftersom jag helst inte ville ha med Telia att göra. Jag vände mig till Telia enbart för att dom påstod sig ha dom på lager. Då surnade tjejen till och hånskrattade år mig. "Då får du nog vänta nåt år till nån annan operatör får sälja dom" sa hon..:näsblod
"Ja, du verkar ha koll", sa jag och gick därifrån...

Börjar faktiskt allvarligt överväga att annullera min beställning hos det företaget.

snel_hest

med lem
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
näj
Väntar på min med. Valde en 16gig. Fast jag börjar bli lite sur på Telia. När jag beställ den den i Måndags, så var det 5-8 dar leveranstid, men när jag kollade i tordags, så var det plötsligt 2-3 veckor på dom svarta. Mailade ett ärende till Telia att jag isåfall kunde ta en vit. Nån som tror att dom behagat svara? Nå, just det.
Var ut till Teliabutiken i Lördags för att kolla om dom hade nån inne. Det hade dom inte, men 2 fullskrivna A4 där jag också kunde skriva upp mig om jag ville... Jag sa att då kan jag lika gärna köpa telefonen hos nån annan operatör, eftersom jag helst inte ville ha med Telia att göra. Jag vände mig till Telia enbart för att dom påstod sig ha dom på lager. Då surnade tjejen till och hånskrattade år mig. "Då får du nog vänta nåt år till nån annan operatör får sälja dom" sa hon..:näsblod
"Ja, du verkar ha koll", sa jag och gick därifrån...

Börjar faktiskt allvarligt överväga att annullera min beställning hos det företaget.

Va i helvete e de för jävla idioter?:huvet la min beställning ska se för 2 veckor sen o den skulle komma samma vecka:gnissla

Det ska nog gå bra det här, gäller o va positiv:banana

Peterlan

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2006
Hoj
Gammal Funduro

Ja, precis, om det nu hjälper.
Problemet med Telia är att dom fortfarande tror att dom har monopol på telemarknaden, och vi ska vara tacksamma som får utnyttja deras tjänster.

Tjejen jag pratade med bevisar ju tydligt hela företagets inställning. Hon hade tydligen ingen aning om att det fanns fler operatörer som säljer iphone.

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Va i helvete e de för jävla idioter?:huvet la min beställning ska se för 2 veckor sen o den skulle komma samma vecka:gnissla

La min beställning på en 16 den 7 augusti och fick svar att 16 ska nog kunna levereras inom en vecka. Efter en vecka ringde jag och fick höra att efterfrågan är så stor runt om i hela världen så apple har haft svårt att kunna leverera i tid. Vid denna tidpunkten fanns det 7! stycken i butik i hela sverige :gnissla

Har fått kompensation :)tummenupptelenor ) för att man lovade att 16 skulle levereras inom en vecka, kanske ni också kan få om ni är lite trevliga mot den i luren ..som inte kan påverka att apple inte kan hålla leveranstiderna ;)
(även jag i fallet ovan med telia kan hålla med om att det var oerhört korkat!)

Haft lite tid att läsa på lite mer och valde senare att ändra till en 32:a och det kommer jag nog inte att ångra.

Enligt kontakt i helgen så hoppas man att jag ska få den under veckan :)

Last edited:

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Jaha, jag gick och köpte min 3GS i butik i lördags jag. Tyvärr blir inte numret porterat förräns på fredag så jag måste fortfarande ringa från min halvtrasiga SE-lur.

Jojjeman

aka farfar
Gick med
12 Apr 2006
Hoj
En tung
Enligt geab så levereras det 100st iphönes till sverige i veckan, som hela sverige tydligen skulle dela på. Därför det inte fanns så många o få tag i. "hur sant detta är vet ja inte"

Jag lyckades iof lägga vantarna på den sista 3gs 32an som fanns i sverige "hos geab"

Så ni som beställt får kanske vänta några dagar till :p

Dark_Messenger

Guest
Impulsköpte den nya trettiotvå gigabytaren för några dagar sedan. Grym lur men hur slangar man hem apps?? Och vart är iphones motsvarighet till SE "filhanterare"?? :va

Kan nån sen svara på hur man kopplar ihop sig till en pc och använder luren som modem blir jag jätteglad!

EDIT: En fråga till. Hur telefonlåser man den? PIN har jag fattat men det måste väl gå att låsa själva luren också??

Last edited:

stoffe69

Y2J
Gick med
9 Oct 2005
Hoj
utan
Impulsköpte den nya trettiotvå gigabytaren för några dagar sedan. Grym lur men hur slangar man hem apps?? Och vart är iphones motsvarighet till SE "filhanterare"?? :va

Kan nån sen svara på hur man kopplar ihop sig till en pc och använder luren som modem blir jag jätteglad!

Osäker på filhanterare men längst till vänster kan du ju söka efter innehåll i luren t ex. apps hittar du via App store som finns i luren alt via Itunes som du installerar på din burk hemma.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x

EDIT: En fråga till. Hur telefonlåser man den? PIN har jag fattat men det måste väl gå att låsa själva luren också??

Internetdelning: Inställningar - Allmänt - Nätverk - Internetdelning

Telefonlås, du menar typ knapplås eller? Tryck bara kort på power-knappen.

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha