iPhone-tråden

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Jag vill oxå ha pruttljud i min mobil. :(
BennyHill har jag redan.

En av de första apparna jag fixade far "ifart". En hel bank med användbara pruttljud + att man kan spela in egna och lägga till i banken. Sen kan man ösa på hur mycket som helst, skicka brakare till andra, ställa in den på larm så den fiser fall någon rör den och det roligaste är en tidsinställd fis som då kan komma när man minst anar det. Favoriten heter "sick dog":D

stoffe69

Y2J
Gick med
9 Oct 2005
Hoj
utan
Jag gav 1000:- för min 32 gb & 379:- i månaden i 24 månader. Billigt tycker jag :D:D

Enl moderator på macworld går det inte att ändra smsljud utan att jailbreaka, ja vet jag är tjatig :näsblod:näsblod

Vilket blir en kostnad på ca 4600 totalt för själva mobilen som jag skrev lite högre upp :)

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Vad trist med folk som bara måste sitta och spy galla utan att för den saken skull ha något att komma med eller ens kan sina fakta rätt.

Kan även rekommendera andra trevliga program för oss som faktiskt har och gillar iPhone.

Heyway - Ett program som gör att man skickar en request till någon annan som också har iPhone och när den svarar på denna request så får man positionen av telefonen på en karta. Rätt fiffigt när man skall träffa någon eller bara för skojs skull.

Friendmapper - Liknande ovan fast man kan se var den andra telefonen är någonstans hela tiden utan requests, kravet är bara att båda har programmet igång. Personligen sätter jag på det programmet när jag drar ut och kör, då kan frun kolla var jag är om hon känner för det.
Dock inget för den som tar hojen till älskarinnan... :D

WeatherPro - Väderprogram med prognos och sattelitbilder, funkar kanon tycker jag.

TV.nu - Oumbärlig tv-tablå. Använt den dagligen sedan jag skaffade min iPhone 3G för över ett år sedan.

Classic Games - En samling gratisspel... aquablocks är något frun har fastnat för.

VinVin - En app från Allt Om Mat, rätt trevligt att kunna kolla upp vinet man funderar på att köpa på bolaget.

J.F.S

Hojlös.. :'(
Gick med
8 Jul 2005
Hoj
är såld..
För er som har jailbreakat kan jag tipsa om Notifier (heter Reminder sen när den är installerad, go figure), SBSettings (möjlighet att docka ikoner, döda processer, starta om springboard osv) Flashlight (starkare än den som finns i AppStore) och inte minst PrivaCy. PrivaCy ger dig kontroll över vilken leverantörer du vill skicka anonym data till. Dessa hittar du i Cydia, Icy har jag inte installerat så jag vet inte om de finns även där.

Notifier ger statusikoner för mail, mms, sms, voice osv högst upp och även på lockscreen om man vill. :tummenupp

Dark_Messenger

Guest
Modemfunktionen funkar kanon, du är inte mycke för att testa dig fram va ;-), jag kör mitt SE headset: http://www.sonyericsson.com/cws/products/accessories/overview/hbh-ds970?lc=sv&cc=se utan problem...

Jo då men jag har inte varit hemma vid den stationära burken sedan jag köpte luren. Därav.

Inställningar / Allmänt / Lösenkodslås

Där sätter du en kod som skall slås in för att öppna telefonen.

:tummenupp

Japps, och jag skulle påstå att det är den bästa iPoden du har också.

Det låter kanon.

iPhone pratar inte med andra telefoner på det viset, vad är det du försöker göra?

Och varför gör den inte det? Är inte blåtand universellt över alla plattformar?

Det jag försökte göra var att koppla ihop mig med en SE-telefon via bluetooth för att kunna skicka över bilder i originalformat. Verkar ju sinnes om inte det ska gå??

EDIT: Hoppas ni skojar när ni säger att man inte kan byta signaler i luren!!? Verkar ju väldigt mysko med en så flashig lur. :va

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det jag försökte göra var att koppla ihop mig med en SE-telefon via bluetooth för att kunna skicka över bilder i originalformat. Verkar ju sinnes om inte det ska gå??

Det kommer garanterat i en uppdaterad version längre fram, i alla fall för bilder.

Det är nog ett av dom vanligaste klagomålen/överraskningarna från nyblivna Iphoneägare.

Antagligen har "offrat" den biten för att folk inte ska kunna överföra musik/filmer som inte är köpt i Itunes, men så fort dom har klurat ut hur dom ska kunna behålla det skyddet och ändå tillåta filöverföring så kommer det en fix.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Och varför gör den inte det? Är inte blåtand universellt över alla plattformar?

EDIT: Hoppas ni skojar när ni säger att man inte kan byta signaler i luren!!? Verkar ju väldigt mysko med en så flashig lur. :va

Vad gäller att överföra bilder så anser nog Apple att man lika gärna kan maila dem eller numera även MMS:a. Inte riktigt vad man alltid vill men så är det just nu i alla fall.

Däremot har de ju släppt lös API för hela BTstacken så någon programmerare borde kunna kirra det med en app.

Och jo, du kan byta signaler på telefonen, däremot har jag själv inte lyckats byta meddelandesignalen men så har jag inte försökt så mycket heller. Ringsignaler kan du kirra gratis från t.ex Audiko.net.

Som GuW försöker påpeka lite väl mycket så har Apple låst in luren en hel del, men med lite klurande och visst accepterande så är det inget som stör utan man inser sen bara hur bra den är.
Om inte annat är det bara jailbreaka och du kan göra allt det där vad jag förstått, själv har jag valt att inte göra det.

Vad gäller filer och att använda luren som extern disk så finns det program som gör just detta, då kan du komma åt den via webläsare också. Vet inte om det finns något som gör det via BT men inte helt omöjligt, du får söka på App Store... med Mover t.ex. så kan du göra det iPhone till iPhone.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Det kommer garanterat i en uppdaterad version längre fram, i alla fall för bilder.

Det är nog ett av dom vanligaste klagomålen/överraskningarna från nyblivna Iphoneägare.

Antagligen har "offrat" den biten för att folk inte ska kunna överföra musik/filmer som inte är köpt i Itunes, men så fort dom har klurat ut hur dom ska kunna behålla det skyddet och ändå tillåta filöverföring så kommer det en fix.

Itunes har plockat bort lösenordsskyddet på köpta låtar.

Det var faktiskt konstigt med blåtandsgrejen. Vore det en miss så skulle det väl funkat på 3G i alla fall då man använder blåtand fanimej till allt på Macarna.

Kevorkian

Lachryma Christi
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
0 bhp
Någon som har någon koll på tillgången av lurar (3GS)? Finns det någon chans att få tag i en om man knallar in i en Teliabutik i Stockholm idag?

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Någon som har någon koll på tillgången av lurar (3GS)? Finns det någon chans att få tag i en om man knallar in i en Teliabutik i Stockholm idag?
Inte en chans, tyvärr.

Är slutsålt och uppbokat överallt, och med de små volymer butikerna får in så tar det nog ett tag till innan det bara är till att knalla in och handla.

Fick tag på min efter att ha köat i 1,5h innan öppning vid lanseringsdagen. Efter 1h öppet var alla lurarna slut.

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.

Har för mig att det strular om man försöker med ex nokia till SE oxå.

Jag gick in till min lokala butik och fick en lur direkt, var på väg att skrivas upp på väntlistan av en personal när en annan personal i butiken kom ut med en 32 gb från lagret. Det går att gå före väntlistor om man känner rätt folk...:D:D

Last edited:

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
har några frågor till er iphone ägare så om någon känner för att reda ut några frågetecken skulle det uppskattas väldigt :)

1: skiljer det något mer än storleken på disken mellan 16/32gb?
2: hur många dagar skulle batteriet räcka vid min användning(grovt räknat såklart), alltså lite surf, ett gäng sms, några samtal och kanske 3-4h musik/dag
3: finns det program för att göra backup på sms/mms, kontaktlistor m.m
4: finns det någon form av räknare så man kan hålla koll på hur många mb man laddat ner över telenätet, isf hur mycket använder ni vid lite forum surf varje dag?
5: vilket abbonemang blir egentligen billigast om det enda kravet är att jag ska skicka gratis sms och att jag vill ha ett visst antal fria mb i månaden (hur många beror lite på fråga 4)
6: webbläsaren, känns den bra att använda för normalt slösurfande på forum och att kolla sitt avanzakonto? (om någon har problem med att komma in på just avanza skriv gärna det)

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
har några frågor till er iphone ägare så om någon känner för att reda ut några frågetecken skulle det uppskattas väldigt :)

1: skiljer det något mer än storleken på disken mellan 16/32gb?
2: hur många dagar skulle batteriet räcka vid min användning(grovt räknat såklart), alltså lite surf, ett gäng sms, några samtal och kanske 3-4h musik/dag
3: finns det program för att göra backup på sms/mms, kontaktlistor m.m
4: finns det någon form av räknare så man kan hålla koll på hur många mb man laddat ner över telenätet, isf hur mycket använder ni vid lite forum surf varje dag?
5: vilket abbonemang blir egentligen billigast om det enda kravet är att jag ska skicka gratis sms och att jag vill ha ett visst antal fria mb i månaden (hur många beror lite på fråga 4)
6: webbläsaren, känns den bra att använda för normalt slösurfande på forum och att kolla sitt avanzakonto? (om någon har problem med att komma in på just avanza skriv gärna det)

1: nej
2: räkna med att ladda varje natt, minst
3: vet ej
4: tror det finns det, kör på "obegränsat" abonnemang själv..
5: ingen aning, bet 379:- för mitt
6: jag tycker den funkar bra, vet ej med avanza. (har inget kapital att förvalta)

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Jag tycker inte jag laddar den så ofta. Surfarman, använder gpsén, spelar, osv så drar det ju en del men annars så kopplar jag in den var 3:e dag kanske. Men då småladdar det ju lite när man synkar med itunes så det kanske är missvisande. Går jäkligt fort att ladda upp den i alla fall.

3GS ska vara betydligt bättre på den biten.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Här kan man knappa in sin användning och få ut massa priser: http://www.iphonepriser.com/

Allt backas väl av iTunes när man synkar.

Ja, under inställningar i telefonen ser du hur mycket du använt den, t ex datatrafik. Det är mindre än man tror, man tankar ju inte torrents till den eller så. Man kan också minska användningen genom att alltid tanka nya program via iTunes och synka över dem t ex (i stället för att tanka dem direkt inifrån telefonen). Samt att köra wlan så mycket som möjligt, finns ingen telefon som så smidigt hoppar mellan Edge/3G och wlan.

Jag laddar min ungefär varannan dag, beror lite på hur hårt jag använder olika features. Passningstiden är ungefär 300h, ganska standard idag men kör du 3G data och GPS och iPod m m så blir det ju annat förstås. Den laddar dock grymt snabbt, aldrig haft en telefon som laddar så snabbt.

Webläsaren (tillsammans med multitouchskärmen då) är den bästa webläsaren jag provat på en telefon men fortfarande är de dedikerade applikationerna lättare och snabbare att använda så om en sådan finns är det att föredra. Finns massor: Facebook, Twitter, Blocket, Eurosport, Hitta.se, Ebay, m m.

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...