Hade du dålig GPS-täckning på Navigon förra veckan?
Inte vad jag vet, den hängde med bra och varnade för fartkameror och gav mig körfält och hela klabbet hela vägen.
Kör Honda Civic så det är en rätt lutande framruta som den satt i så den hade klar sikt uppåt, kanske hjälper lite.
Kul att du var nöjd. IPhone 4 fungerar alltså bra utan GPS förstärkare?
Om du skulle märka att mottagningen är svag kan du alltid köpa till en TomToms CarKit. Se bara till att du får en adapter så att det fungerar till IPhone 4. Hållaren är nämligen tillverkad för 3G & 3GS. Det är bara en liten plastdetalj man klistrar fast så att telefonen ska få kontakt.
Jag får se om jag köper en IPhone 4. Troligtvis väntar jag tills den uppdateras framåt hösten eller när det nu blir av innan jag slår till.
Köp TomToms CarKit till din 3GS. Den oerhört dåliga interna GPS mottagaren är säkert förklaringen till dina problem. Chipet som sitter i den externa hållaren är nämligen samma som TomTom själva använder sig av i sina egna externa GPS.
Yes, det har jag koll på och har det som alternativ om det inte hade funkat så bra som det gjorde.
Nu har jag ju kritiserat iPhone på flera olika sätt tidigare, men det här har jag aldrig tänkt på att fråga er ägare om.
Visst måste dom ha snålat nåt oerhört på GPS biten på iPhones?
Min HTC och alla andra Androidtelefoner jag har provat GPS på har snarare varit snabbare på att låsa satteliter än en normal bil GPS och fungerar bättre inomhus dessutom, medans iPhonen nästan inte klarar sig utan aktiva hållare i bil.
Sitter samma chip i iPhone som i många andra lurar, kan vara antennen som är annorlunda.
Men som sagt, jag har inte upptäckt några problem och jag kör utan aktiv hållare.
Sen är det lite lustigt att du har GPStäckning inomhus... borde vara svårt att få kontakt med satelliter då.