iPhone-tråden

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Hoj
Jag saknar begräsningar i trafiken
vet ngn vad man kan förvänta sig av ios5 som släpps på onsdag ?

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
vet ngn vad man kan förvänta sig av ios5 som släpps på onsdag ?

http://www.idg.se/2.1085/1.408835/10-storsta-nyheterna-i-ios-5
1. Icloud
Nu flyttar din musik, kalender, dina bilder, appar, dokument med mera ut i molnet. Allt synkroniseras till alla dina enheter automatiskt. Fem gigabyte lagring ingår men om du behöver kan du köpa till mer.

2. Notification center
Nu samlas alla meddelanden som dyker upp på din skärm på ett ställe. En diskret liten ruta längst upp på skärmen visar om du fått något nytt. Svep med fingret neråt på skärmen för att öppna och se alla dina meddelanden.

3. Reminders
Samla dina att göra-listor och synka dem till Icloud, Ical eller Outlook. Sätt datum då du ska vara klar eller välj en plats. Skriv till exempel in att du ska köpa mjölk och få en påminnelse nästa gång du kommer till affären.

4. Twitter
Logga in på ett ställe och använd Twitter från flera appar. Skicka meddelanden direkt från Safari, bilder, Youtube eller kartor. Äntligen kan du skicka bilder enkelt med dina meddelanden. Lägg till din position om du vill.

5. Newsstand
Samla dina tidningsprenumerationer på ett ställe. Appen laddar automatiskt ner alla nya nummer i bakgrunden. Det finns en knapp som låter dig leta efter nya tidningar i den nya avdelningen i App store. Alla dina köp samlas i Newsstand.

6. Safari reader
Den här funktionen låter dig läsa intressanta sidor utan distraktioner i ett rent gränssnitt. Reader anpassar textstorleken efter din skärm och visar bara upp texten och bilderna som hör till det du vill läsa.

7. Kamera
Nu finns en kameraknapp direkt på din låsta skärm så att du slipper missa viktiga ögonblick. Du kan också använda volym upp-knappen för att ta bilder. Apple bjuder också på enklare redigering direkt i telefonen, en funktion som borde funnits för länge sen!

8. Slipp datorn
Nu kan du köpa en I-enhet utan att äga en dator. Kom igång direkt från enheten och ladda hem uppdateringar. Du slipper ladda hem hela Ios varje gång, utan laddar bara hem nyheterna. Gör backuper och återställ din enhet via Icloud.

9. Imessage
Skicka meddelanden via wifi eller 3g till alla du känner som har I-enheter. Imessage är inbyggt i vanliga appen för meddelanden och låter dig skicka text, bilder, videor, platser eller kontakter.

10. Game center
Lägg in en profilbild i Game center och se dina vänners. Se era poäng i topplistor och få rekommendationer på både nya spel och vänner. Upptäck nya spel. Köp och ladda hem dem utan att lämna appen.

HELLFIRE666

Med lem
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
Hayabusa -00
http://www.apple.com/se/ios/

Apple sålde lite drygt 1 miljon iPhone 4S i USA under de första dygnet.

Att det är som vanligt nästan men bättre.
Får modifiera lite har vant mig vid nyheterna så jag tänkte inte på dem. iCloud är ju helt strålande, ett måste till en modern telefon, notification center borde ha funnits tidigare men är såklart bra, en kameraknapp är ju inte fel och placereminders så man får påminnelser vid valda platser är skitbra, reader funktionen fonka bra med.

Sent from my telephone using Fingers

Last edited:

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Tramsigt av Telia att inte kunna sätta upp en på intresselista nu när telefonen är officiell. De tror alltså att man tänker stå och köa utanför butiken på premiärdagen. Först dagen efter tänker man ta upp intressenter på en turordningslista. Jag tror jag lika gärna kan vänta tills nyhetens behag har lagt sig.

Linkan123

Medlem
Gick med
23 Jul 2011
Hoj
Såld!
Alltså, så man får påminnselser när man kommer till en viss GPS-position, en sån plats? Så sjukt smart, såna vill jag också ha... :(

Yes, eller när du åker från en plats. T.ex. "Ring ulf när jag åker hemifrån" så piper det till när du kommit några hundra meter från hemmet!

HELLFIRE666

Med lem
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
Hayabusa -00
Alltså, så man får påminnselser när man kommer till en viss GPS-position, en sån plats? Så sjukt smart, såna vill jag också ha... :(

Jag har alltid svårt för att komma ihåg att logga in på jobbet och har även problem med att komma ihåg att ställa in ett larm för det, problem solved.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82

Var det inte just sånt som skulle bli nästa big-thing inom reklam?

Att det piper om erbjudanden såfort man går förbi en affär..

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15

Finns redan en App för det som heter Apparatus.
Hoppas att den inbyggda funktionen i iOS5 inte drar lika mycket kräm :(

HELLFIRE666

Med lem
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
Hayabusa -00
Finns redan en App för det som heter Apparatus.
Hoppas att den inbyggda funktionen i iOS5 inte drar lika mycket kräm :(

Antar det är en jb-app? Lessnat på jb vill jag ha en instabil telefon som krånglar så kan jag lika gärna köpa en SE eller liknande plastskal.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...