iPhone-tråden

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Gävle
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Jag brukar tömma på bilder för det tar ju en evighet annars, också en aledning till att jag nöjer mig med 16gb, ju mer utrymme desto mer grejer resten kan man ju lätt räkna ut ;-)


Sent from my telephone using Fingers

Jag har också en 16gb. Men den är inte ens halvfull. Och kopieringen vid en vanlig synkning tar inte alls lång tid. Bara denna, vid uppdateringen.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Jag har också en 16gb. Men den är inte ens halvfull. Och kopieringen vid en vanlig synkning tar inte alls lång tid. Bara denna, vid uppdateringen.
Det tar betydligt längre tid vid denna uppgradering. Kommer inte ihåg hur lång tid det tog för min men det var betydligt längre än vanligt.
 

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Gävle
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Det tar betydligt längre tid vid denna uppgradering. Kommer inte ihåg hur lång tid det tog för min men det var betydligt längre än vanligt.

Ok, tack. Då är det bara att vänta, då. :)
 

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Gävle
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Ok, tack. Då är det bara att vänta, då. :)

Tillägg!!! Om någon ringer undertiden man säkerhetskopierar, så avbryts det, och man får börja om från början...

AAARRGGHH :huvet

Tillägg2!! Jag är toknöjd med med både telefonen och iTunes. Detta är bara en liten svacka. :D
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Tillägg!!! Om någon ringer undertiden man säkerhetskopierar, så avbryts det, och man får börja om från början...

AAARRGGHH :huvet

Tillägg2!! Jag är toknöjd med med både telefonen och iTunes. Detta är bara en liten svacka. :D

kan ju sätta den i flight mode när du kopierar..
 

sportbike

Guest
Apropå "flight mode":
Kommande uppdateringar ska ju kunna göras via wifi och då ska man alltså slippa koppla upp luren mot iTunes.
Det innebär ju att man inte kan ha den i "flight mode" längre eftersom man då slår av wifi.
Alltså, väntas det bli samma störning som nu om det ringer till exempel?
Min TomTom navigation tar ett bra tag att uppdatera varje gång, mer än en halvtimme och om det ringer lär jag väl få börja om från början igen, som nu?

Eller?
 

HELLFIRE666

Med lem
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Skogen
Hoj
Hayabusa -00
Nu mer kan man använda telefonen när den synkas, också en av de bättre små skillnaderna. Dessutom funkar uppdateringarna som i windows t.ex, bara själva uppdateringen inte hela skiten som ska laddas hem.


Sent from my telephone using Fingers
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Apropå "flight mode":
Kommande uppdateringar ska ju kunna göras via wifi och då ska man alltså slippa koppla upp luren mot iTunes.
Det innebär ju att man inte kan ha den i "flight mode" längre eftersom man då slår av wifi.
Alltså, väntas det bli samma störning som nu om det ringer till exempel?
Min TomTom navigation tar ett bra tag att uppdatera varje gång, mer än en halvtimme och om det ringer lär jag väl få börja om från början igen, som nu?

Eller?

Du kan aktivera WiFi när flightmode är aktiverat.
 

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Gävle
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Jag måste nog lära mig hur den funkar snart :näsblod

Hmm, samma här. :) Nu, efter uppgraderingen så upptäckte jag en ny sak. Att man kan "dra ner" en ny sida. Om man drar rakt ner från klockan, kan man säga. Eller, har den funktionen funnits hela tiden? Även innan uppgraderingen?

Isåfall blir det dumstrut på ikväll. :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Gävle
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Ok. =) Och en sak till, är det bara jag som har torskat ljudet när man filmar, efter iOS 5 uppgraderingen?

Jag var i garaget och putsade och gned inför vinterförvaringen, och avslutade med en liten film, som jag kan se på i vinter, så att man i alla fall får lite underhållning. Men döm av min förvåning, när det inte var en gnutta twin-muller på filmen... :(

Edit: Upptäckte nu att det redan innan uppgraderingen inte fanns ljud vid filmning. Sedan ett par veckor tillbaka, funkar inte ljudet, tydligen.
Någon som kan ha ett hum om vad det kan vara, säkerligen är det jag som gjort något tok i nån inställning... Men jag hittar inte alls något nu som har med ljud vid filmning att göra...

Hjääälp, snällaaa!!! :tuttar
 
Last edited:

HELLFIRE666

Med lem
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Skogen
Hoj
Hayabusa -00
Ok. =) Och en sak till, är det bara jag som har torskat ljudet när man filmar, efter iOS 5 uppgraderingen?

Jag var i garaget och putsade och gned inför vinterförvaringen, och avslutade med en liten film, som jag kan se på i vinter, så att man i alla fall får lite underhållning. Men döm av min förvåning, när det inte var en gnutta twin-muller på filmen... :(

Edit: Upptäckte nu att det redan innan uppgraderingen inte fanns ljud vid filmning. Sedan ett par veckor tillbaka, funkar inte ljudet, tydligen.
Någon som kan ha ett hum om vad det kan vara, säkerligen är det jag som gjort något tok i nån inställning... Men jag hittar inte alls något nu som har med ljud vid filmning att göra...

Hjääälp, snällaaa!!! :tuttar

Testa en hardreset annars är det förmodligen bara att lämna in om det var fel före uppdateringen med, annars skulle jag bara kört om uppdateringen men det lär väl inte hjälpa.
 

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Gävle
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Testa en hardreset annars är det förmodligen bara att lämna in om det var fel före uppdateringen med, annars skulle jag bara kört om uppdateringen men det lär väl inte hjälpa.

Jo, jag har gjort en återställning med, men det funkar inte ändå. Får väl se till att lämna in den... Suck...
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top