Two stroke man
Gudomlig sporthojare
Tror inte det blir någon större effekt, det här blåser över snart. Kanada ska fixa sin gräns, sedan är det lugnt.
Och Europa ska fixa nåt skit vi gjort
Tror inte det blir någon större effekt, det här blåser över snart. Kanada ska fixa sin gräns, sedan är det lugnt.
Skit i Europa, död börs sedan hur många år?Och Europa ska fixa nåt skit vi gjort
Någon som vågar sig på att sia om hur börserna öppnar på måndag, efter Trumps handelshinderinförande?
Ev sprucken börsbubbla och handelskrig.Redan igår var jag benägen och skriva att jag inte tror -0.5% räcker på måndag morgon.
Nu har Kanada svarat med att dom också höjer sin tull mot USA till 25%.
Trump har verkligen sparkat igång kaoset på marknaden och börsbolagens värderingar var redan på utmanande nivåer så håll i hatten! Hela veckan, kanske hela våren...
Ev sprucken börsbubbla och handelskrig.
På väg mot "the perfect storm"?
Eller som Trump kallar det "a small disruption".
Han har ju tillsatt ett helt kabinettet med JA-sägare som inte ens under ed vid utfrågningar sa att dom skulle välja konstitutionen före en order från Trump.Trump har väl sällan rätt.
Däremot så vet vi ju inte vad Trump gör imorgon, han är ju uppenbarligen totalt galen och ingen verkar våga hålla fast honom.
Vilket aldrig hänt i något politiskt sammanhang men låt oss nu låtsas att detta är något unikt.... anhängare som ju aldrig kommer erkänna att dom hade fel 🫣
Jag är relativt säker på att detta i sig inte utlöser en vargavinter på börsen.
Låt oss se vad han har på gång. Kanada exporterar väl mestadels olja och gas till USA? Det är inte så att det är områden som vi inte hört något om nyligen, tex krav på OPEC och ökad inhemsk produktion.
Ja låt oss se, jag tror inte Trump kommer haverera börsen. Det vore liksom inte rätt.Beakta att Kanada skulle kunna sätta exportavgift på olja och gas som exporteras till USA, då trycker dom på inflationen ännu hårdare i USA.
Ja låt oss se, jag tror inte Trump kommer haverera börsen. Det vore liksom inte rätt.
Det är inte Hugo Chavez direkt
Du har rätt i teorin men inte nödvändigtvis i praktiken, börsen borde i så fall kraschat redan när det stod klart att Trump vinner valet.Han har redan stuckit nålen i den bubblan genom att visa sig vara som en elefant i en porslinsaffär. Marknaden hatar risk och Trump har gjort marknaden mer riskabel än den varit på många decennier.
Kanske mer riskabel och oförutsägbar än någonsin tidigare.
Du har rätt i teorin men inte nödvändigtvis i praktiken, börsen borde i så fall kraschat redan när det stod klart att Trump vinner valet.
Eller varit trög/nedåtgående 2016-2020.
Kanske tror inte marknaden att det är osäkert om Trump kan hantera detta?
Men vi får se, att börsen kommer få ett rejält hack i kurvan under 2025 tror många, själv vet jag inte. Jag har trott det många gånger och fått fel. Om det kommer en stor nedgång under 2025 blir jag inte förvånad i alla fall.
Någon som vågar sig på att sia om hur börserna öppnar på måndag, efter Trumps handelshinderinförande?
ElJag är relativt säker på att detta i sig inte utlöser en vargavinter på börsen.
Låt oss se vad han har på gång. Kanada exporterar väl mestadels olja och gas till USA? Det är inte så att det är områden som vi inte hört något om nyligen, tex krav på OPEC och ökad inhemsk produktion.
Han har redan stuckit nålen i den bubblan genom att visa sig vara som en elefant i en porslinsaffär. Marknaden hatar risk och Trump har gjort marknaden mer riskabel än den varit på många decennier.
Kanske mer riskabel och oförutsägbar än någonsin tidigare.
Det här.
Alla aktörer måste ta höjd för risk. Trumps intåg har inneburit ökade risker eftersom ingenting går att förutse förutom att han ständigt kommer att komma med nya utspel i olika frågor och MAGA-tomtarna bräker med.
Mycket dåligt för världsekonomin även om det naturligtvis innebär glada tider för försvarsindustrin.
Mvh
..glada tider för försvarsindustrin.
![]() |
Rekordmånga personliga regskyltar
Under 2024 godkände Transpo... |
![]() |
SMC får 700.000 kronor i bidrag
Roger Berzell, generalsekre... |
![]() |
Brembo vinner Good Design Award
Brembo prisas för innovativ... |
![]() |