Irriterande trender

sportbilsentusi

Obotlig bil/MC/klock och musik/HIFI-nörd
Gick med
14 Oct 2015
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CB1000RA, LeoVince, decat -09
Slutar handlarna med kostnadsfria returer i steg ett och tillämpar returavdrag i steg två är problemet löst.

Har gjort det med enskilda kunder som missbrukat returmöjligheter. De handlar fortfarande men lämnar färre returer. (20-35% avdrag och 100-250 kr i frakt samt minst 500 kr om jag måste göra någon åtgärd för att få artikeln säljbar igen)
Förklara vad du menar med Steg 1 och 2.
Hängde inte med riktigt.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Exakt så! Ljus lager med massa kolsyra. Iskall. När jag är ute o reser i världen och beställer en sådan...kommer det alltid "you are from Sweden, right" Ja säger jag stolt.
Det störande är ju inte att det finns annan öl, det störande är dels att det ibland inte finns vanlig öl, och vad värre är, man kan beställa "en ljus lager tack" och få grumligt vatten från Södermalm eller Roslagen. Ge. Mig. Öl.

Här är en fantastisk bra vara i solen öl, irl:1000020966.jpg
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det störande är ju inte att det finns annan öl, det störande är dels att det ibland inte finns vanlig öl, och vad värre är, man kan beställa "en ljus lager tack" och få grumligt vatten från Södermalm eller Roslagen. Ge. Mig. Öl.

Här är en fantastisk bra vara i solen öl, irl:View attachment 485084
Så du gillar Åbro ändå? :hihi
 

RN

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Aug 2015
Ort
Stockholm
Hoj
Honda VFR 800 2006
Jag är allvarligt intresserad var man kan beställa "en ljus lager" och inte få det. Det är dålig ekonomi att langa ut en dyrare öl och jag tvekar på att det är bättre avans på något som inte är ljus lager med tanke på att en 40cl Urquell kostade 100 spänn i Götet för något år sedan.

Sen kan vi debattera vilket öl som är det värsta man någonsin druckit (det är inte Pripps blå för mig) och huruvida man skulle kunna plocka ut det i ett blindtest.
Hittills har jag inte varit på en krog som inte har en ljus lager, jag är osäker på om Sorbon vid Brommaplan i Sthlmsområdet eventuellt kvalar in, de har tidigare åtminstone haft en Mariestad som de tagit 500 spänn för.

Som jag skrev tidigare, jag lägger mig inte i vad folk dricker och att någon tycker jag är en fjant som gillar IPA (gjort det sen 2002 typ), men att man inte får det man beställer är inte bra på något sätt.
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Så länge man slipper suröl är mycket ok att bjuda mig på.

Visst vill någon prompt ha suröl, varsågod. Jag dömer inte. Samma med grappa, drick det också om så önskas. Men jag tackar ödmjukt nej. Har testat och kom fram till att jag aldrig kommer vara så törstig att sånt går ner.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jag är allvarligt intresserad var man kan beställa "en ljus lager" och inte få det. Det är dålig ekonomi att langa ut en dyrare öl och jag tvekar på att det är bättre avans på något som inte är ljus lager med tanke på att en 40cl Urquell kostade 100 spänn i Götet för något år sedan.

Sen kan vi debattera vilket öl som är det värsta man någonsin druckit (det är inte Pripps blå för mig) och huruvida man skulle kunna plocka ut det i ett blindtest.
Hittills har jag inte varit på en krog som inte har en ljus lager, jag är osäker på om Sorbon vid Brommaplan i Sthlmsområdet eventuellt kvalar in, de har tidigare åtminstone haft en Mariestad som de tagit 500 spänn för.

Som jag skrev tidigare, jag lägger mig inte i vad folk dricker och att någon tycker jag är en fjant som gillar IPA (gjort det sen 2002 typ), men att man inte får det man beställer är inte bra på något sätt.
Jag kan nämna flera sådana ställen, här är tre: Moas, Terrassen Clarion, Mikkeler.
 

RN

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Aug 2015
Ort
Stockholm
Hoj
Honda VFR 800 2006
Jag kan nämna flera sådana ställen, här är tre: Moas, Terrassen Clarion, Mikkeler.
Tråkigt, har inte varit på Clarions terras eller Moas men på Mikkeller har jag inte fått en ipa när jag beställt lager.
(jag kan inte minnas att jag någon gång fått något annat än det jag beställt iofs, jo en gång på ölrepubliken när jag fick en Oude Kriek från 2017 när jag beställde en från 2015 och snubben som levererade den bad om ursäkt innan jag fått flaskan och kom med den jag beställt. Avd. jag hade inte märkt skillnad)
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Nya studier och forskningsrön visar att de rika och sofistikerade i samhället oftast langar upp en fesljummen långburk Arboga 10,2% ur blåkläderna under bussresan hem från jobbet tidiga fredagseftermiddagar.
 
Nyheter
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

KTM presenterar en automatisk manuell växellåda

KTM presenterar sin automat...

Top