Pripps Blå har sin säregna smak pga att Prippsbryggeriet hämtat vattnet från en vattentäkt som runnit genom en medeltida kolerakyrkogård enligt historian…Pripps blå är antagligen den värsta ölen jag druckit.
Använde du burken som buttplug eller vad?Man får ont i arslet av Pripps Blå!
Jag har skrivit om detta i "Stötande skämt tråden" för många år sen.
Fattar inte, det är väl en tämligen smaklös öl precis som Åbro, Budweiser, Staro, Hof, Falcon, same shitPripps blå är antagligen den värsta ölen jag druckit.
Åbro Original har en fördel(?), den smakar precis likadant oavsett om den är 10 eller 30 grader varm.Fattar inte, det är väl en tämligen smaklös öl precis som Åbro, Budweiser, Staro, Hof, Falcon, same shit
Kan vara.Pripps blå är antagligen den värsta ölen jag druckit.
Eller som det hette i ett gammalt spexprogram (Lunda?):Åbro Original har en fördel(?), den smakar precis likadant oavsett om den är 10 eller 30 grader varm.
Förklara vad du menar med Steg 1 och 2.Slutar handlarna med kostnadsfria returer i steg ett och tillämpar returavdrag i steg två är problemet löst.
Har gjort det med enskilda kunder som missbrukat returmöjligheter. De handlar fortfarande men lämnar färre returer. (20-35% avdrag och 100-250 kr i frakt samt minst 500 kr om jag måste göra någon åtgärd för att få artikeln säljbar igen)
Exakt så! Ljus lager med massa kolsyra. Iskall. När jag är ute o reser i världen och beställer en sådan...kommer det alltid "you are from Sweden, right" Ja säger jag stolt.Exakt så.
Ljus. Lager. Tack. Utan äcklig grumligt eller grynigt vatten i.
Steg ett, ta betalt för returfrakt.Förklara vad du menar med Steg 1 och 2.
Hängde inte med riktigt.
Det störande är ju inte att det finns annan öl, det störande är dels att det ibland inte finns vanlig öl, och vad värre är, man kan beställa "en ljus lager tack" och få grumligt vatten från Södermalm eller Roslagen. Ge. Mig. Öl.Exakt så! Ljus lager med massa kolsyra. Iskall. När jag är ute o reser i världen och beställer en sådan...kommer det alltid "you are from Sweden, right" Ja säger jag stolt.
Så du gillar Åbro ändå?Det störande är ju inte att det finns annan öl, det störande är dels att det ibland inte finns vanlig öl, och vad värre är, man kan beställa "en ljus lager tack" och få grumligt vatten från Södermalm eller Roslagen. Ge. Mig. Öl.
Här är en fantastisk bra vara i solen öl, irl:View attachment 485084
Jag kan nämna flera sådana ställen, här är tre: Moas, Terrassen Clarion, Mikkeler.Jag är allvarligt intresserad var man kan beställa "en ljus lager" och inte få det. Det är dålig ekonomi att langa ut en dyrare öl och jag tvekar på att det är bättre avans på något som inte är ljus lager med tanke på att en 40cl Urquell kostade 100 spänn i Götet för något år sedan.
Sen kan vi debattera vilket öl som är det värsta man någonsin druckit (det är inte Pripps blå för mig) och huruvida man skulle kunna plocka ut det i ett blindtest.
Hittills har jag inte varit på en krog som inte har en ljus lager, jag är osäker på om Sorbon vid Brommaplan i Sthlmsområdet eventuellt kvalar in, de har tidigare åtminstone haft en Mariestad som de tagit 500 spänn för.
Som jag skrev tidigare, jag lägger mig inte i vad folk dricker och att någon tycker jag är en fjant som gillar IPA (gjort det sen 2002 typ), men att man inte får det man beställer är inte bra på något sätt.
Tråkigt, har inte varit på Clarions terras eller Moas men på Mikkeller har jag inte fått en ipa när jag beställt lager.Jag kan nämna flera sådana ställen, här är tre: Moas, Terrassen Clarion, Mikkeler.
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|