Irriterande trender

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Jag inbillar mig att även unga vuxna på arbetsplatser behöver lite vägledning och en chef bör absolut ta tillfället i akt att statuera ett exempel när det gäller sådana saker. Hur skall de annars förstå varför de griniga gamla kollegorna irriterar sig på dem?
Jag har haft kollegor som sagt upp sig när man bett dem reda upp sin egen oreda.

50+are dessutom....

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
De kanske inte höll med om att det var deras oreda. Just a thought.
Nä vafan, välter man en färgburk utåt golvet, så är det ju självklart någon annan som bör städa upp det.

Finns gott om exempel, för det har inte hänt bara en gång.

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Hade en snarlik tanke i vintras när jag och polaren var i St. Anton i Österrike och åkte skidor/snowboard.

Man kallas ju vissa länder för "icke skidåkande nationer", ofta med hänvisning till gängkriminalitet, förnedringsrån, respektlöshet mot äldre, mot polisen osv. osv.

Dessa individer (och nationer) skulle behöva bli skidsemestrande, för i backen måste man förstå och lära sig respekt, ödmjukhet och att visa hänsyn.
Inget av det där stämmer in på fransmännen i Chamonix.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det här med att företrädesvis vackra kvinnor börjat klä sig i för stora kavajer, sneakers med mongostor sula och jättefula, stora, vida, höga byxor. Vad handlar det om?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Fulaste modet hittills.
Edit.
Förutom Kleopatra skon ca 2006
Det enda bra med mode är att den innevarande skitfula trenden kommer bytas mot en annan skitful trend om ett par månader.
Det är nästan uteslutande skit och ser mest ut som om designers tävlar i vem som kan få folk att se muppigast ut och fortfarande betala för det.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Meh,

En skönhet klär i vad som helst (helst ingenting), men inget klär en gris!

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det enda bra med mode är att den innevarande skitfula trenden kommer bytas mot en annan skitful trend om ett par månader.
Det är nästan uteslutande skit och ser mest ut som om designers tävlar i vem som kan få folk att se muppigast ut och fortfarande betala för det.
Fast nu är det Myrorna som tävlar med gammal skit

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Det här med att företrädesvis vackra kvinnor börjat klä sig i för stora kavajer, sneakers med mongostor sula och jättefula, stora, vida, höga byxor. Vad handlar det om?
Det kommer och går... Men jag tycker det är mycket filmklipp överallt med tjejer som tränar, bygger muskler eller visar upp tuttar och rumpa i korta klipp med miljontals visningar. Formligen skriker "titta på mig!!". Tröttsamt och tragiskt, men samtidigt så gillar grottmannen i mig att titta. Lite som en pågående tågurspårning - man kan inte låta bli att stirra...

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det kommer och går... Men jag tycker det är mycket filmklipp överallt med tjejer som tränar, bygger muskler eller visar upp tuttar och rumpa i korta klipp med miljontals visningar. Formligen skriker "titta på mig!!". Tröttsamt och tragiskt, men samtidigt så gillar grottmannen i mig att titta. Lite som en pågående tågurspårning - man kan inte låta bli att stirra...

Jo, det har definitivt skett en glidning...
Samtidigt som tjejerna tävlar om att visa upp så mycket som möjligt i sina lightsnusk-videos på nätet så har samma brudar abolut ingen tolerans för att snubbar tittar på dom på gymmet, när som spelar in sina lightsnusk-klipp...

Det finns en video på nätet där dom gör ett experiment och lämnar en halvsleezy kommentar på tjejers thirst-traps
Tjejerna kollar givetvis upp killen som har lämnat kommentaren, hälften av gångerna är det en finnig spelnerd från mammas källare, hälften av gångerna är det en vältränad kille med sportbil och segelbåt.

Hälften av gångerna blir tjejerna förolämpade och anmäler en incel-mansgris, hälften av gångerna blir dom smickrade och addar killen till sina social-media...
FÖR EXAKT SAMMA KOMMENTAR!

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Irriterande trend:

Tjejen som grät ut på SVT om att hon hade blivit avstängd från att handla på någon nätbutik för att hon skickade för mycket returer.

Handeln hade någon siffra på att av alla online köp kom bortåt 40-50% tillbaka i retur i snitt

En dag senare kommer det fram att tjejen i artikeln hade över 90% returer på sina "köp"

Hennes kommentar "Det känns kränkande, som att jag har gjort något fel..."

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Haha. Hur bortkopplad från verkligheten kan man vara?

Om du känner så, vad du en gör på detta jordklot så håll det för dig själv. Nejdå, sälvklart känner hon sig nödgad att öppna käften och gladeligen bevisa för alla exakt hur tomt i översta skåpet det är.

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Irriterande trend:

Tjejen som grät ut på SVT om att hon hade blivit avstängd från att handla på någon nätbutik för att hon skickade för mycket returer.

Handeln hade någon siffra på att av alla online köp kom bortåt 40-50% tillbaka i retur i snitt

En dag senare kommer det fram att tjejen i artikeln hade över 90% returer på sina "köp"

Slutar handlarna med kostnadsfria returer i steg ett och tillämpar returavdrag i steg två är problemet löst.

Har gjort det med enskilda kunder som missbrukat returmöjligheter. De handlar fortfarande men lämnar färre returer. (20-35% avdrag och 100-250 kr i frakt samt minst 500 kr om jag måste göra någon åtgärd för att få artikeln säljbar igen)

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Jo, det har definitivt skett en glidning...
Samtidigt som tjejerna tävlar om att visa upp så mycket som möjligt i sina lightsnusk-videos på nätet så har samma brudar abolut ingen tolerans för att snubbar tittar på dom på gymmet, när som spelar in sina lightsnusk-klipp...

Det finns en video på nätet där dom gör ett experiment och lämnar en halvsleezy kommentar på tjejers thirst-traps
Tjejerna kollar givetvis upp killen som har lämnat kommentaren, hälften av gångerna är det en finnig spelnerd från mammas källare, hälften av gångerna är det en vältränad kille med sportbil och segelbåt.

Hälften av gångerna blir tjejerna förolämpade och anmäler en incel-mansgris, hälften av gångerna blir dom smickrade och addar killen till sina social-media...
FÖR EXAKT SAMMA KOMMENTAR!
Jag trodde att det var mest Gubbdjävlar som gjorde sådant?
Typ 60+, frånskild, pank och utsiktslös.
De brukar dela mycket klipp med pattar i.

Eller så är det bara så i mitt Facebook flöde... :glömdet

(Finniga småpojkar brukar inte ens våga ta kontakt digitalt)

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Slutar handlarna med kostnadsfria returer i steg ett och tillämpar returavdrag i steg två är problemet löst.

Har gjort det med enskilda kunder som missbrukat returmöjligheter. De handlar fortfarande men lämnar färre returer. (20-35% avdrag och 100-250 kr i frakt samt minst 500 kr om jag måste göra någon åtgärd för att få artikeln säljbar igen)
Kanske passar bättre i irriterande kunder-tråden, men nu måste jag allt gnälla lite! (igen)

Mest irriterande är ju kunder som med våld ska returnera (eller reklamera) utan kvitto / faktura / följesedel.
Eller de som promt skall slita förpackningen i stycken innan de ser om grejen de köpt passar.
Trots att det är lätt att öppna lite snyggt så att det går att återförsluta. (Producenter som använder sig av blister borde dock brännas på bål)

Men nästan mest konfunderade, varför i helvete bryr man sig om att ruturnera någonting som kostar mindre än, säg 50kr? På öppet köp?
Ofta förbrukningsvaror, eller något sånt som dom garanterat kommer att handla igen inom ett år?
:va

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
Var typ modellbrud typ 18år snärtig som limmande på mig men hon hade såna här byxor..

Man blir fan hellre bög fö fan än tar en tjej med denna klädsmak :rofl

Finns inte ens chans hon får en dejt

Aldrig någonsin

Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...