Old Badger
SportHojsentusiast
Det är varför man har en Flight director i sin HUD...
Är det med den som kysmangylen justeras?
Det är varför man har en Flight director i sin HUD...
Letar bil åt morsan nu och är så jävla irriterad på det där.Jag ser en annan trend.
Folk skriver annonser på nätet med all viktig information utelämnad.
Pris, storlek, miltal, var, osv.
Som om jag förväntas vara synsk.
Fast moderna bilar har inte bara navigering och ljudanläggning på touchscreenen. Det blir allt mer som ska hanteras med en och samma skärm. Klimatanläggning, stolsvärme, felmeddelanden etc ska allt styras med pekskärmen.Varför kan man inte peta in dit man ska i bilens GPS innan man kör iväg?
Precis som många bilister inte kan sätta på sig säkerhetsbältet när bilen står still.
Fast moderna bilar har inte bara navigering och ljudanläggning på touchscreenen. Det blir allt mer som ska hanteras med en och samma skärm. Klimatanläggning, stolsvärme, felmeddelanden etc ska allt styras med pekskärmen.
...Fast på tal om att navigera medan man kör: på min bil blir tangentbordet på skärmen så jäkla litet när man ska skriva adress att det garanterat slutar illa om du försöker skriva och köra...
Det handlar om totala okunskaper kring allt som man kan slå upp i mobilen. När träffade du senast någon under 25 som ens kunde sitt eget telefonnummer utan att behöva slå upp det i mobiltelefonen?
Jag är fortsatt oförstående inför den trend som hängt med i ett par år nu: korta långbyxor. Byxor som går ner till fotknölarna är tydligen alldeles för långa. Någonstans ca 5-10cm ovanför fotknölarna verkar vara det som gäller. Lite olika beroende på hur höga skorna är. Fast inte så mycket som 20cm ovanför fotknölarna så det blir trekvartsbyxor.
För den som vill grotta ner sig i gamla trender: https://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?236064-Trendspaning
Trenden om asflabbande programledare på radio. Alltså i begynnelsen satt där en programledare, tex Kaj Kindvall i Tracks, Ulf Elving i Efter tre. Sen kom den kommersiella radion. Då kom nån på att det vore ju trevligt att de skulle vara 3 eller 4-5 programledare istället. "Roligast" blir det ju om alla är lite höga på nåt så kan vi ju skratta och flabba omotiverat HELA tiden! Dåliga skämt som -" idag väntade jag på bussen och när den kom så så.. Då öppnade chauffören dörren HAHAHA!" Sen flabbar dom så det låter som om hela mixerbordet välter! Alltså håll käften och spela lite musik istället eller säg nåt vettigt!
Långa kortbyxor är lika irriterande tycker jag.
Tvärtom. Jag vägrar klä mig som Gunther!
Detta är väl mer av en anti trend men jag stör mig på att kvinnor i allt lägre grad rakar fittan nu för tiden. För 15 år sen såg man ju inte orakat kvinnokön men nu kan även i övrigt prydliga och söta kvinnor stoltsera med buskage som hör hemma i Törnrosa-sagan.
Detta är väl mer av en anti trend men jag stör mig på att kvinnor i allt lägre grad rakar fittan nu för tiden. För 15 år sen såg man ju inte orakat kvinnokön men nu kan även i övrigt prydliga och söta kvinnor stoltsera med buskage som hör hemma i Törnrosa-sagan.
Ja, det är inga problem att hitta byxor som är 36-40 tum i midjan och 30-32 tum långa, men 34 i midjan och 36 långa är fanimig rätt omöjligt. Och ännu värre, nått nöt kan ju tro att jag har gått på trenden med för små byxor Det är ju en av mina större orosmoment, att något av det jag gillar ska bli trendigt, och folk ska tro att jag går klädd så bara för att vara inneDet handlar om totala okunskaper kring allt som man kan slå upp i mobilen. När träffade du senast någon under 25 som ens kunde sitt eget telefonnummer utan att behöva slå upp det i mobiltelefonen?
Jag är fortsatt oförstående inför den trend som hängt med i ett par år nu: korta långbyxor. Byxor som går ner till fotknölarna är tydligen alldeles för långa. Någonstans ca 5-10cm ovanför fotknölarna verkar vara det som gäller. Lite olika beroende på hur höga skorna är. Fast inte så mycket som 20cm ovanför fotknölarna så det blir trekvartsbyxor.
För den som vill grotta ner sig i gamla trender: https://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?236064-Trendspaning
Ja, det är inga problem att hitta byxor som är 36-40 tum i midjan och 30-32 tum långa, men 34 i midjan och 36 långa är fanimig rätt omöjligt. Och ännu värre, nått nöt kan ju tro att jag har gått på trenden med för små byxor Det är ju en av mina större orosmoment, att något av det jag gillar ska bli trendigt, och folk ska tro att jag går klädd så bara för att vara inne
Jo tack, 193/89, mest på axlar och lår Jag kan stoppa in resten av familjen i midjan på rätt många byxor som knappt går över låren, och slutar mitt på vaden, och väldigt många skjortor, ställ mm klämmer i armhålorna och runt armarna, och sån bjässe tycker jag inte att jag är. Men visst, mindre gym och cykel och mer pizza så kommer tragiskt nog mer kläder passaPröva att hitta ett skinnställ av hyfsad kvalitet när du är fullvuxen, helt hopplöst, särskilt om man vill prova innan köp.
Är 194cm och med lite sned avläsning ca 94kg.
Men till småvuxna och till de som blir högre när de ligger ned finns massor.
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|