IS Körning

Enginehardware

www.enginehardware.se
Gick med
29 May 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Husaberg Carbon 693, Kawasaki SXR800.
Tack alla som var på isen idag.
I morgon kommer vi att ploga lite tidigare så att vi kan komma igång med åkningen som planerat.

Vi kommer att spola isen då det nu är ganska slitet på sina ställen.
Rolle´s nya isförtjockare ska testas, och vi kommer att avbryta körningen vid ca 15:00. Så vi slipper jobba i mörker.

http://www.emv-ab.se/Pump2.MPG

Detta ska inte vara något problem då idag vid ca 15:30 så var bara en åkare igång.

Vi synns i morgon.

//Thomas
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Tack alla som var på isen idag.
I morgon kommer vi att ploga lite tidigare så att vi kan komma igång med åkningen som planerat.

Vi kommer att spola isen då det nu är ganska slitet på sina ställen.
Rolle´s nya isförtjockare ska testas, och vi kommer att avbryta körningen vid ca 15:00. Så vi slipper jobba i mörker.

http://www.emv-ab.se/Pump2.MPG

Detta ska inte vara något problem då idag vid ca 15:30 så var bara en åkare igång.

Vi synns i morgon.

//Thomas

Sjysst maskin!

Får den gå för länge antar jag att man snart har smält isen istället ;)

Hade varit kul att rejsa skjortan av dig snart igen :2cool
 

spyan

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2003
Ort
Tjörn
Hoj
CBR 1000RR
Tack alla som var på isen idag.
I morgon kommer vi att ploga lite tidigare så att vi kan komma igång med åkningen som planerat.

Vi kommer att spola isen då det nu är ganska slitet på sina ställen.
Rolle´s nya isförtjockare ska testas, och vi kommer att avbryta körningen vid ca 15:00. Så vi slipper jobba i mörker.

http://www.emv-ab.se/Pump2.MPG

Detta ska inte vara något problem då idag vid ca 15:30 så var bara en åkare igång.

Vi synns i morgon.

//Thomas


blir isen åkbar på lördag 01/23 ?
 

Enginehardware

www.enginehardware.se
Gick med
29 May 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Husaberg Carbon 693, Kawasaki SXR800.
Styrs en sådär med fjärrkontroll? För hur fasen får man den att starta/stanna?
Skulle inte ha någon vidare lust att springa upp till den och riskera en sån kalldusch. Brrr.

Cool pryl dock.


Helt manuell, och 5M3/min, det blir blött.

//Thomas
 

Lister

Slösare
Gick med
8 Jun 2005
Ort
Framsidan så klart
Hoj
En stor stark
Hur ser isen ut framåt helgen tro? Kommer ju vara minus grader hela veckan och det blir några grader kallare mot helgen enligt norska vädersiten.
Har ni pumpat o spolat nått?
Sugen på o prova er bana nu till helgen, körde i Henån hela förra helgen.


 

Enginehardware

www.enginehardware.se
Gick med
29 May 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Husaberg Carbon 693, Kawasaki SXR800.
Hur ser isen ut framåt helgen tro? Kommer ju vara minus grader hela veckan och det blir några grader kallare mot helgen enligt norska vädersiten.
Har ni pumpat o spolat nått?
Sugen på o prova er bana nu till helgen, körde i Henån hela förra helgen.



Vi har avbrutit spolningen pga av nollgradigt väder, det var inte kallt nog.
Återkommer i ärendet.
Banan är lite sliten på sina ställen, vi kanske drar om den på de värsta partierna, ca 3 svängar.
//Thomas
 

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 600R, KTM SMR 450, KTM SX 250
Vi har avbrutit spolningen pga av nollgradigt väder, det var inte kallt nog.
Återkommer i ärendet.
Banan är lite sliten på sina ställen, vi kanske drar om den på de värsta partierna, ca 3 svängar.
//Thomas

Det hade vart fint om man kunde få ner hastigheten lite. Känns inte helt bra att varva ur motorerna på dom två långa rakorna.
Habbe sköt sin vev sist :(
 

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 600R, KTM SMR 450, KTM SX 250
Hmm det ä väl vafritt om man ska gasa hela rakan? lr e det en tävling?:va

Njae, det är ingen tävling.
Men ligger man o försöker köra fort i kurvorna (det är ju det som är så kul) så känns det ganska gay(lord) att sluta gasa på rakan :D :yoparty

Fast det är klart, ser man habbe eller kolle en kurva bort så försöker man jaga ikapp. Det sitter liksom i ryggmärgen :banana
 

gaylord

Ny medlem
Gick med
20 May 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Honda cbr1000rr 06
Njae, det är ingen tävling.
Men ligger man o försöker köra fort i kurvorna (det är ju det som är så kul) så känns det ganska gay(lord) att sluta gasa på rakan :D :yoparty

Fast det är klart, ser man habbe eller kolle en kurva bort så försöker man jaga ikapp. Det sitter liksom i ryggmärgen :banana

Va behöver du gasa för att köra om kolle?? kör du moped lr? :va:arsele

det som e kul e vä ändå att köra på sladd =)
 

Enginehardware

www.enginehardware.se
Gick med
29 May 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Husaberg Carbon 693, Kawasaki SXR800.
Det hade vart fint om man kunde få ner hastigheten lite. Känns inte helt bra att varva ur motorerna på dom två långa rakorna.
Habbe sköt sin vev sist :(

Vilka långa rakor?

Tror inte att jag får i varken 5án eller 6án på något ställe, tycker att det svänger för mycket.

Men håller med om att banan är snabb då det inte är så skarpa kurvor i år, pga dålig is att ploga på, då det var sönderkört innan vi fick plogat klart, då det kom så mycket blötsnö.

Men vi ska försöka flytta några kurvor om det blir för dåligt, de rakor som finns blir nog kvar.

//Thomas
 

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 SMR
men va fan. så länge jag hänger på hyfsat ska ni inte gnälla....

jag har la 100 meter kvar när jag varvar ur min hoj på längsta rakan. men det funkar ändå.

jag tycker faktiskt banan är ganska lagom.
 

spyan

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2003
Ort
Tjörn
Hoj
CBR 1000RR
Det hade vart fint om man kunde få ner hastigheten lite. Känns inte helt bra att varva ur motorerna på dom två långa rakorna.
Habbe sköt sin vev sist :(


sköt 2 motorer på isen förra året,i år har jag drevat om till 15-45 och gör oljebyten efter varje körning å filter varannan.efter ca 1-2 timmar är det mycke skit å spåner i oljan ! 2 timmars full gasande på isen är la nästan som 5-8 timmar i skogen.ta en ir-termometer å mät på baksidan på cylindern,där ska de va 60-65 grader just när du kommer in från banan,de innebär att på en snabb isbana får i allafall jag tejpa båda kylen för att få rätt motor temp.går motorn för kallt så slits motorn mycket mer !
mvh tobbe
 

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 600R, KTM SMR 450, KTM SX 250
Vilka långa rakor?

Tror inte att jag får i varken 5án eller 6án på något ställe, tycker att det svänger för mycket.

Men håller med om att banan är snabb då det inte är så skarpa kurvor i år, pga dålig is att ploga på, då det var sönderkört innan vi fick plogat klart, då det kom så mycket blötsnö.

Men vi ska försöka flytta några kurvor om det blir för dåligt, de rakor som finns blir nog kvar.

//Thomas

Banan är kanon, riktigt rolig. Jag får väl snarare dreva om igen, nu kör jag på 15-48 och har bara 4 växlar, men hänger ändå med hyffsat. Kan nog ändra till 15-42 men då får jag sätta kapen i kedjan o ta bort några länk.

Vill ju inte ha bakhjulet (fräsen) för nära svingen heller. Har sett några dåliga exempel :gnissla

Jag o karin kör nog på söndag förresten.

sköt 2 motorer på isen förra året,i år har jag drevat om till 15-45 och gör oljebyten efter varje körning å filter varannan.efter ca 1-2 timmar är det mycke skit å spåner i oljan ! 2 timmars full gasande på isen är la nästan som 5-8 timmar i skogen.ta en ir-termometer å mät på baksidan på cylindern,där ska de va 60-65 grader just när du kommer in från banan,de innebär att på en snabb isbana får i allafall jag tejpa båda kylen för att få rätt motor temp.går motorn för kallt så slits motorn mycket mer !
mvh tobbe

Fan jag skulle gråta om jag sköt motorn. Då skulle klintberg få lära sig att plocka isär dom nya ktm motorerna också :D

Men motarden är snart hopplockad så då får jag byta hjul o ta ut den istället. Den går bra mycket fortare också så det kanske man skulle prova :banana
 
Last edited:

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 SMR
på söndag ska jag vara bakfull så jag och kolle kör imån.

är banan redo?
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top