Kollemannen
#101 Noll Koll Racing
Fasen, i detta tempot kommer jag nog bakis imorgon
Mindre spänt i kurvorna då
Man landar mjukare tydligen med sägs det, hoppas det stämmer...
Fasen, i detta tempot kommer jag nog bakis imorgon
Mindre spänt i kurvorna då
tack för idag. alltid lika roligt att ägna lördagarna åt lite sweet isåka på rödvattnen.
idag va det många kameror, upp med bilder nu! pronto.
Du har ju redan fått bilder på dig ju
Var/är han bakis idag???
Var bättre is idag än igår... bytte körriktning och det var riktigt bra
Hej.
Idag så ängnades kvällen åt att spola isen, gick över förväntan bra.
Hoppas att de lokala svenssonbilisterna inte kör ut på banan i kväll eller i morgon.
Det är just nu -14 grC vid rödvattnet så det fryser bra.
( det tog 5tim att spola hela banan)
För er info så var polisen på plats Lördag eftermiddag, "någon" hade ringt och anmält oss. ( första gången på 10år)
Vi hoppas att vi slipper detta framöver och att de som kommer till oss och kör på banan, är medvetna om vad vi gör, vilken tid vi lägger och varför.
Om det finns någon annan som vill ställa upp och lägga den tiden som erfodras så är de välkomna, jag ställer gärna min plats tillförfogande.
Nu efter 10års fixande med plogning mm mm, så kanske det är dax att någon annan tar vid och gör detta bättre. Att ringa polisen så att vi tappar intresset för att fortsätta, gagnar inte de som tycker det är roligt att komma till oss och återkommer helg efter helg.
Kanske denna person ser i framtiden att det inte är mycket att tjäna på att arrangera en bana, utan mest slit och lägga ut pengar för hyra bilsläp och tanka Illern, vara på isen varje helg från tidig morgon tills alla gått hem, plocka upp skräpet som ett fåtal inte orkar bära till soptunnerna mm mm, och vem vet- han/hon kanske kan göra det billigare och bättre.
Fundera på detta.
//Thomas
Fantastiskt att ni spolade hela banan, kommer med glädje nästa lördag och gasar.
Tråkigt med polisen, men finns det några grannar som störs av körningen?
Massa text!
//Thomas
Massa text
//Thomas
Grannar har inte varit något problem under 10år, utan det var att ni ger ett bidrag för kostnaderna att ploga. Det finns de som tror att det är en affärsverksamhet. Det vi försöker få hjälp med är bensinpengar och hyra av biltransport, Statoil tar 700kr/dag, sedan tillkommer bensin ca 500kr per dag(maskinen ska fraktas oxå), bromsbelägg till styrningen 150kr/gång. Så kommer det inte 15st som kör så är det back affär.
Alla de gånger vi har varit på plats och fixat med plogning innan helgen är bara utgifter.
En person för ett par helger sedan tyckte att vi tjänade storkovan och bedrev affärsverksamhet.
isf är det världens sämsta då vi knäckte hjulaxeln på en kärra vi lånade och det var inte billigt, men snart ligger vi på plus.
Förr då vi samlade in pengar för att betala bensinen för de 4hjulingar och traktorer som vi anlitade då var det inget problem.
Nu när vi skaffade utrustning för att vara oberoende av om de kunde eller ej, så har det blivit lättare att sköta underhållet, men det finns de som inte vet hur det ligger till bakom fasaden och tydligen störs sig på detta.
Vi hämtar kärran 08:00, kommer till isen 09:00, plogar tills ni kommer, när dagen är slut, lastar- transporterar hem maskinen, lämnar tillbaka kärran och gör om samma sak nästa dag.
Vem betalar för de 20lit bensin som gick åt då vi körde isförtjockaren? Ska Rolle ta detta ur egen ficka? detta betalas gemensamt av alla de som kör på helgen.
Hoppas att de som läser tråden kommer till insikt vad det kostar att hålla banan i det skick den är just nu.
Jag kommer inta att vara där till helgen då jag har beslutat att göra något annat, för att få distans till detta, hoppas att ni som är där på lördag löser det med han som är på plats, för att ploga bort snön som ska komma i veckan.
//Thomas
Jag har inte varit där och kört någon gång i år, rättare sagt så har jag aldrig kört på is någonsin. Men jag har följt denna tråd och tycker precis som många andra att det är ett kanon jobb ni har gjort. Tänkte få tummen ur och komma å köra vintern 2010 så keep up the good work
Är det någon gång som du ska passa på så är det nu.
LG var uppe på sjön för att kolla om någon hade kört sönder i det nyspolade, men isen är som en spegel, och minus 15grC.
De som kommer tidigt på lördag får bästa åket, drar igång som vanligt 11:00/11:30.
//Thomas
Undra om det är någon som blivit sur för att det kostar pengar eller om det är någon annan glädje förstörare som varig igån o anmält. Jobbigt med folk som mår dåligt av att andra har skoj.
Ni gör ett grymt jobb med att hålla banan igång. En hundring är väl ingenting för några timmars tok kul.
Ser fram emot Lördag.
Patrick
Ingen vet väl om länsman var hojintresserad, han öppnade inte dörren på bilen och det var ingen som körde då han kom, gnällkärringar brukar det ju finnas gott om
Hoppas man kan komma i helgen och köra och att det inte blir så mycket snö som kommer i veckan.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|