IS Körning

Kaka85

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2007
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC
Tackar! Det är jag som är deltidsförvaltare på 45:an. Premiär på cykeln i lördags så nu är man lite invigd på 690'n också. Ett jävulskt bett det fanns. Knäskrap nästa :yoparty:yoparty:yoparty

Jag la in några bilder från i lördags i en annan istråd men de passar nog bättre här.
>200 till finns på nikhe.se.

Hade jag haft såna däck som "45:an" skulle jag ju kunna rasta 950´n lite själv!

Rödvatten Stenungsund 30/1

is_4236.jpg
 

lilltryne

Den modiga lilla grisen...
Gick med
17 Jan 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 250 SXF-06, KTM 525 EXC-05
Va heter han med denna hojen? Skulle vilja veta hur han gjorde däcken. Va kanske nån som frågade på plats som vet?
 

Bifogat

  • DSC06046.jpg
    DSC06046.jpg
    237.9 KB · Visningar: 170

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 600R, KTM SMR 450, KTM SX 250
Va heter han med denna hojen? Skulle vilja veta hur han gjorde däcken. Va kanske nån som frågade på plats som vet?

Tänk inte ens tanken :D

Fick berättat av en kille på biltema hur han gjorde med sina gatdäck:
800st M6
Gänga på mutter på varje
Slipa varje skruv spetsig (vissa härdar dom tom)
Borra däcken
Gänga av muttern, sätt i skruven med bricka i däcket och mutter på igen.
Kör i en slang o se glad ut :yoparty
 

Kollemannen

#101 Noll Koll Racing
Gick med
4 Aug 2003
Ort
Hellvängen
Hoj
Ducati 749-04 KTM 505 SMR-08 #101 KTM 450 sx-04 Beta260-89
Det hade tagit en arbetsvecka ungefär :yoparty
Lynn ocg Snajjp känner han om du vill ha tag på han ändå...
 

lilltryne

Den modiga lilla grisen...
Gick med
17 Jan 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 250 SXF-06, KTM 525 EXC-05
Tänk inte ens tanken :D

Fick berättat av en kille på biltema hur han gjorde med sina gatdäck:
800st M6
Gänga på mutter på varje
Slipa varje skruv spetsig (vissa härdar dom tom)
Borra däcken
Gänga av muttern, sätt i skruven med bricka i däcket och mutter på igen.
Kör i en slang o se glad ut :yoparty

Det e George som vill göra, inte ja... Ja har så det räcker. Min stortå e för övrigt bortdomnad i spetsen, e det så det känns när man förfrysit sig? :va Ja höll ju på o börja grina efter körningen i lördags för fötterna var så kalla o smärtande. :död
 

Enginehardware

www.enginehardware.se
Gick med
29 May 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Husaberg Carbon 693, Kawasaki SXR800.
tror jag höll på 2-3 veckor med mitt däck,men de va de värt !!
900 dubb gör skillnad ! mängd är bättre än längd !:yoparty

Hej alla intresserade.

Håller med kommentaren: mängd bättre än längd.

Det har varit en diskussion ang olycksrisken på isen.
Vi har varit väldigt förskonade från allvarligare incidenter och ska så förbli.

Något alla i dessa skruvtider ska tänka på: längden på utsticket.
Det har nu eskalerat med diverse monster utstick och jag kan bara säga att det börjar bli farligt.

Varför: 10-12mm utstick, blir man påkörd och det inte river för mycket så blir det inte så djupa hål och man överlever.
Vid 20mm utstick som en del har, så händer det allvarligare saker vid kontakt med kroppsdel, man punkterar djupa blodkärl, inte bra.

Det finns en anledning till att isracing ( posa mm mm ) har skyddsramar runt hjulen.

Kommer det fortsättningsvis att vara 30-40st var helg hos oss, så kanske vi kommer att dela upp oss i 2 grupper:
gr1: 0-12mm utstick
gr2: 12mm- och mer.
Så åker likasinnade tillsammans och äventyrar inte de som åker mer på sladd och lite långsammare.

Vi återkommer i ärendet, nu har vi andra problem: hur ska vi få bort all snö igen.

//Thomas
 

Snajjp

Bara döda fiskar följer strömmen
Gick med
31 Mar 2004
Ort
Nära garaget
Hoj
aprilia RSV Mille R, Husaberg 650-04, Aprilia SXV 550-08
Snö

Har klurat en hel del på det där med snön som finns på banan, att den faller ner från skyn eller att den typ bildas när man kör är oundvikligt :fakta frågan är om man på ett effektivt sätt blir av med den?
Inget ont om vesslan den är otroligt bra att rensa större mängder snö men kanske ett borst aggregat som man kan montera på en pick up el dyl skulle vara effektivt att ta bort snön med, det ligger ju alltid kvar lite i spåren efter det att vesslan plogat och speciellt efter några timmars körning.

Denna ide' har säkert fler haft och sen är dessa aggregat inte direkt gratis samt att man desutom skall hitta något fordon att montera den på.
Å andra sidan så kanske folk inte bryr sig om lite snö på bana vad vet jag :confused:

Ok ok skall genast sluta fundera mer på detta :stop
men men jag såg ju en annons....:brinnerup
 

Enginehardware

www.enginehardware.se
Gick med
29 May 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Husaberg Carbon 693, Kawasaki SXR800.
Har klurat en hel del på det där med snön som finns på banan, att den faller ner från skyn eller att den typ bildas när man kör är oundvikligt :fakta frågan är om man på ett effektivt sätt blir av med den?
Inget ont om vesslan den är otroligt bra att rensa större mängder snö men kanske ett borst aggregat som man kan montera på en pick up el dyl skulle vara effektivt att ta bort snön med, det ligger ju alltid kvar lite i spåren efter det att vesslan plogat och speciellt efter några timmars körning.

Denna ide' har säkert fler haft och sen är dessa aggregat inte direkt gratis samt att man desutom skall hitta något fordon att montera den på.
Å andra sidan så kanske folk inte bryr sig om lite snö på bana vad vet jag :confused:

Ok ok skall genast sluta fundera mer på detta :stop
men men jag såg ju en annons....:brinnerup

På IS-RM så har arrangören en traktor med borst aggregat på , de sopar mellan var heat. Speciellt för finndubb.
//Thomas
 

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 600R, KTM SMR 450, KTM SX 250
Har klurat en hel del på det där med snön som finns på banan, att den faller ner från skyn eller att den typ bildas när man kör är oundvikligt :fakta frågan är om man på ett effektivt sätt blir av med den?
Inget ont om vesslan den är otroligt bra att rensa större mängder snö men kanske ett borst aggregat som man kan montera på en pick up el dyl skulle vara effektivt att ta bort snön med, det ligger ju alltid kvar lite i spåren efter det att vesslan plogat och speciellt efter några timmars körning.

Denna ide' har säkert fler haft och sen är dessa aggregat inte direkt gratis samt att man desutom skall hitta något fordon att montera den på.
Å andra sidan så kanske folk inte bryr sig om lite snö på bana vad vet jag :confused:

Ok ok skall genast sluta fundera mer på detta :stop
men men jag såg ju en annons....:brinnerup

Jag bryr mig inte så mycket om lite snö i banan på slutet av dagen. Sållar ju agnarna från vetet :)

Men visst, det släpper lite ut ur kurvorna men så illa är det inte. Kan iofs förstå folk med endurodubb.
 

Sämsgård

Hej hej
Gick med
5 Mar 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Husa m.m
Har klurat en hel del på det där med snön som finns på banan, att den faller ner från skyn eller att den typ bildas när man kör är oundvikligt :fakta frågan är om man på ett effektivt sätt blir av med den?
Inget ont om vesslan den är otroligt bra att rensa större mängder snö men kanske ett borst aggregat som man kan montera på en pick up el dyl skulle vara effektivt att ta bort snön med, det ligger ju alltid kvar lite i spåren efter det att vesslan plogat och speciellt efter några timmars körning.

Denna ide' har säkert fler haft och sen är dessa aggregat inte direkt gratis samt att man desutom skall hitta något fordon att montera den på.
Å andra sidan så kanske folk inte bryr sig om lite snö på bana vad vet jag :confused:

Ok ok skall genast sluta fundera mer på detta :stop
men men jag såg ju en annons....:brinnerup

de e ju bara å salta!
 

Droopfy

#13
Gick med
28 Apr 2004
Ort
Borås
Hoj
YZF450, Lillgixxer (GSX400R)
Tänk inte ens tanken :D

Fick berättat av en kille på biltema hur han gjorde med sina gatdäck:
800st M6
Gänga på mutter på varje
Slipa varje skruv spetsig (vissa härdar dom tom)
Borra däcken
Gänga av muttern, sätt i skruven med bricka i däcket och mutter på igen.
Kör i en slang o se glad ut :yoparty

Det Blir projektet till nästa års vinteråkning.

Måste klura ut av vi ska köra för däck bara. Med 10mm utstick från däcket blir det tajt i svingen. största problemet är kedjan som redan nu tar i.

Kommer försöka smäcka på ett 130-140 däck bak. 100 eller liknande fram.

Men JÄDRAR vilket bett vi kommer ha!
:yoparty
//D
 

spyan

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2003
Ort
Tjörn
Hoj
CBR 1000RR
Har klurat en hel del på det där med snön som finns på banan, att den faller ner från skyn eller att den typ bildas när man kör är oundvikligt :fakta frågan är om man på ett effektivt sätt blir av med den?
Inget ont om vesslan den är otroligt bra att rensa större mängder snö men kanske ett borst aggregat som man kan montera på en pick up el dyl skulle vara effektivt att ta bort snön med, det ligger ju alltid kvar lite i spåren efter det att vesslan plogat och speciellt efter några timmars körning.

Denna ide' har säkert fler haft och sen är dessa aggregat inte direkt gratis samt att man desutom skall hitta något fordon att montera den på.
Å andra sidan så kanske folk inte bryr sig om lite snö på bana vad vet jag :confused:

Ok ok skall genast sluta fundera mer på detta :stop
men men jag såg ju en annons....:brinnerup


den här skulle funka
http://www.blocket.se/jonkoping/Suzuki_vitara_4x4_25087097.htm?ca=15&w=3
 

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 600R, KTM SMR 450, KTM SX 250
Det Blir projektet till nästa års vinteråkning.

Måste klura ut av vi ska köra för däck bara. Med 10mm utstick från däcket blir det tajt i svingen. största problemet är kedjan som redan nu tar i.

Kommer försöka smäcka på ett 130-140 däck bak. 100 eller liknande fram.

Men JÄDRAR vilket bett vi kommer ha!
:yoparty
//D

Tycker det är ganska bra bett som det är. Så jag satsar på att lära mig med det jag har först. Men det är ju som vanligt. Man vill ju alltid lite mer :)
690:n (45:an) såg ut att ha grymt bra bett med dom sulorna. Så det blir kanske att sadla om till något stort nästa säsong. Kanske en 990 med stooora skruv, he he he
 

Enginehardware

www.enginehardware.se
Gick med
29 May 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Husaberg Carbon 693, Kawasaki SXR800.
Banan är plogad

Hej.

Efter en dag på isen så har Rolle plogat bort den snön som har kommit.
Det var ca20-30cm snötäcke så det tog sin lilla tid.

Vi räknar med att komma igång som vanligt vid 11:00, ska finskotta med Illern på morgonen.

Väl mött.

Thomas
 

Kollemannen

#101 Noll Koll Racing
Gick med
4 Aug 2003
Ort
Hellvängen
Hoj
Ducati 749-04 KTM 505 SMR-08 #101 KTM 450 sx-04 Beta260-89
Låter bra Thomas, vi kommer och tokar som vanligt :yoparty

En annan gång som traktorn är där, finns det möjlighet att ploga upp en liten plan, typ 30 x 30m? Pratade med Niklas Ek och han var sugen på lite vinterstunts nämligen :Bugar
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top