Risk
Hej.
Jag ser inget fel i skruvdäck, åker själv skruv bak och finndubb fram, det är 2 säsongen för dessa däck, och de håller bra.
Jag har 9-10mm utstick bak samt 10mm fram.
Det som är oroande är när det kommer 15-30mm utstick på skruven eller slipade M6, dessa bör nog se över sin utrustning.
De viktigaste ämnena i debatten är längd samt indelning i grupper, samt inskaffande av dödmans grepp, ska hämta till mig o LG idag. Hade detta på förra hojen, fungerar bra.
Som enskild så kan jag inte tvinga någon att följa de gemensamma regler vi sätter upp, men om gruppen är överens om de förslag vi lägger fram så får de enskilda anpassa sig eller flytta till annan bana.
Jag äger inte marken eller är ansvarig för någon körning, Vi ser till att banan blir plogad så att körning blir möjlig, och hoppas på ett bidrag för att täcka eventuella kostnader. Då detta är 10året så har vi tider som vi kör på som minskar störningen för de kringboende.
Sedan som vän av ordning så har det blivit att jag o LG tar på oss en roll som lekledare, men detta bygger på vilja och respekt för de beslut som vi tar.
Sedan att det kan bli kontroverser som baseras på okunskap och ovilja bland vissa förare, men detta ska vi inte göra för stor sak av, utan det sägs saker i stundens hetta, men oftast baseras detta på en händelse som har medfört en allt för stor risk för inblandade parter.
De som inte förstår allvaret i detta, de får vi gemensamt upplysa och förhoppningsvis få en ändring.
//Thomas