e den oreggad e det ju kört!
Har oreggade fordon reg.plåtar?
e den oreggad e det ju kört!
Oreggat får väl bara framföras på inhägnat område, om så är fallet så är det nog inte tillåtet att köra på en frusen sjö.
Men det verkar som att på isen så gäller inte vanliga terränglagen eller vanliga trafiklagar. Varför skulle det då vara skillnad mellan reggat och oreggat. Jag vill veta vad som verkligen gäller.
I mitt fall så kan jag hänga på regplåten så är det lugnt. Men vi har under alla år kört med allehanda hojar på isarna utan att någonsin stöta på problem med polisen.
Vill du ha svart på vitt så är det nog enklast att ringa Transportstyrelsen eller Polisen
Kan lätt bli lite väl mycket tyckande och spekulerande på internätet
Tydligen en massa dubbelis på rödvattnet.
Var ute på en annan sjö söder om göteborg. Underbart väder och perfekt is.
I stort sett vilken is som helst är kanon nu. Det mesta av snön har smält bort så det är prefekt is.
Så det är bara o gasa tolkar jag det som
Frågan kvarstår ju om det är tillåtet med o-reggat.
Vilket jag knappast tror att det är...
Håller isen sig till helgen alltså? Hade vart kul att pröva isdäcken innan säsongen är över!
Håller isen sig till helgen alltså? Hade vart kul att pröva isdäcken innan säsongen är över!
Isen kommer klara sig finfint. Det är ju riktigt kallt på nätterna. Det är snarast så att finare is kommer vi inte att få. Samtidigt som det är humana temperaturer på dagarna. Det var lite kärvt i Januari när det var -15C.
Har lånat bort kärran i helgen. Men skall förhoppningsvis lösa det så blir det åka av till helgen Det är ju så förbannat roligt
ska vi åka upp så du får fisköra lite så du blir nöjd? jag kanske får min kolv denna veckan så det kan ev bli åka av för mig oxå, annars snor jag din hoj ett par gånger
Har oreggade fordon reg.plåtar?
Men det verkar som att på isen så gäller inte vanliga terränglagen eller vanliga trafiklagar. Varför skulle det då vara skillnad mellan reggat och oreggat. Jag vill veta vad som verkligen gäller.
I mitt fall så kan jag hänga på regplåten så är det lugnt. Men vi har under alla år kört med allehanda hojar på isarna utan att någonsin stöta på problem med polisen.
Vilken is är detta, vi e bra sugna på o få några fina isåk innan isen försvinner.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|