IS Körning

Enginehardware

www.enginehardware.se
Gick med
29 May 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Husaberg Carbon 693, Kawasaki SXR800.
:va

Om ingen prata med herr polisen då e det väl inget som säger att det var en anmälan??

å sen om ni va där å skottade vid 9 varför skotta igen vid 11 då? :va

Då det är en lite ort så har vi pratat med myndigheten i ärendet.
De ringde oss senare under kvällen. De har fått det förklarat för sig hur det ligger till.
Problemet löser sig säkert, det tråkiga är att någon ringer till polisen, och då måste de åka ut o inspektera, tjänstefel annars.

Din övriga kommentar förstår jag inte, så jag kan inte lämna ett fullständigt svar.
Förmodligen så har du läst fel i något inlägg, men vi skottar med start kl09:00 och brukar hinna klart mellan 11 o halv 12.

//Thomas
 

SnabbeHabbe

Hej hopp!
Gick med
16 Mar 2008
Ort
Kärna city
Hoj
Kawa ZX10R -04, KTM exc250f -07
Det hade vart fint om man kunde få ner hastigheten lite. Känns inte helt bra att varva ur motorerna på dom två långa rakorna.
Habbe sköt sin vev sist :(


Trökigt me trasig vev, men den är på väg att laga sig :)

Nu har ja lagt på endurodubben på hojen för det är endurotävling på söndag, blir nog en sväng på isen på lördag, men då får det bli med endurodubben, orkar inte kränga igen…. Btw om nån vill köpa mina självskruvade däck så är det bara höra av sig. De är kanon, samma som kerttu, lilltryne o kolle kör på, men ja orkar inte kränga hela tiden…

Thomas & co, grymt bra jobbat med is-skötseln! :tummenupp
 

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Go:teborg
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
Hur ser isen ut nu efter gårdagens skitväder? Eller klarade ni er från snö och regn?

Jag hoppas på en riktigt blank, slät, fin, is..........

//Oskar
 

Lister

Slösare
Gick med
8 Jun 2005
Ort
Framsidan så klart
Hoj
En stor stark
Här kommer en film från sista körningen, min första redigering faktiskt.
Ursäkta den skakiga filmningen, kameran e ju så förbannat liten och ihop med stora labbar så... :rolleyes:

Ses på lördag :yoparty

[YOUTUBE-ID]5vTH9DLOMU0[/YOUTUBE-ID]
 

Snajjp

Bara döda fiskar följer strömmen
Gick med
31 Mar 2004
Ort
Nära garaget
Hoj
aprilia RSV Mille R, Husaberg 650-04, Aprilia SXV 550-08
Åka is

Nu e husan klar.. det blir ett annat bakdrev än förra helgen.
Transan (transporter) är lastad och tankad, kläderna framtagna bara smörgåsar och något varmt att dricka sen bär det av till Rödvattnet ja just det man skall sova där i mellan :)
 

ZephO

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2009
Ort
Halmstad
Hoj
SuperDuke
Kerttu på Zephos konto:

Hur var rödvattnet idag? Skare? Plogat?
Bra att veta om man skall släpa sig upp imorgon.
 

spyan

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2003
Ort
Tjörn
Hoj
CBR 1000RR
.

Kerttu på Zephos konto:

Hur var rödvattnet idag? Skare? Plogat?
Bra att veta om man skall släpa sig upp imorgon.

för hård skare för illern men rolle hämtade traktorn å vipps så hadde vi en grymmt fin å jämn bana. i slutet så var de lite lös snö men L-G skottade i rent nu så banan är ok för hård körning i morron !
p.s banan blev lite uppkörd å spårig men jag talar för mig själv(är van vid släta rr baner)

kan bara säga att det gick RIKTIGT FORT I DAG !!:yoparty:yoparty
 

Snajjp

Bara döda fiskar följer strömmen
Gick med
31 Mar 2004
Ort
Nära garaget
Hoj
aprilia RSV Mille R, Husaberg 650-04, Aprilia SXV 550-08
Hipp hurra snart kommer en ny helg

På Lördagen 30/1 var det mer än kanon fint att åka på Rödvattnet, soligt om än något kallt kanske, man måste ju klaga på något (tur man har varm "transa" att sitta i och värma sig i), och ganska många ekipage. Kul att se att hela familjer är där.

På Söndagen 31/1 var det ganska mycket färre åkare (som vanligt) vilket gav oss inbitna is-narkomaner mer plats :tungan, isen är fortfarande helt ok det börjar kanske bli något spårigt på något ställe men lågt ifrån hur det var förra Söndagen innan dom tappra arrangörerna :Bugar spolade banan efter det att vi vanliga åkt hem till värmen i stugorna.
Tack igen för ett strålande arbete och om inget annat händer syns vi på Rödvattnet nästa helg :yoparty.
 

Lister

Slösare
Gick med
8 Jun 2005
Ort
Framsidan så klart
Hoj
En stor stark
Tack för en mycket trevlig körning i lördags, vädret och humöret var ju på topp hela dagen. Banan var i kanon skick, mycket bra jobbat med spolning och plogning :tummenupp
Hade så sköj att jag inte ens tog mig tid att fota eller filma.

Lite otäckt ett par gånger när man mötte traktorn i motljus samt snörök från framförvarande hojjar, såg den faktiskt inte alls en gång vid ett möte på första rakan efter depån.
Så svep av banan innan ni går ut så har man ju ett hum om var den håller hus.
Märkte att fler hade problem med det några gånger.
 

Kaka85

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2007
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC
Första gången jag var vid Rödvattnet och körde i lördags och vill ge arrangörerna en stor eloge för sitt engagemang och den otroligt fina banan!! :tummenupp

En fråga; det befann sig flera kameramänniskor kring banan och en hade lagt upp bilder på facebook men jag hittade inga bilder på varken mig eller tjejen där, någon som vet var resten av bilderna hamnade eller vem man kan kontakta?
 

spyan

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2003
Ort
Tjörn
Hoj
CBR 1000RR
Första gången jag var vid Rödvattnet och körde i lördags och vill ge arrangörerna en stor eloge för sitt engagemang och den otroligt fina banan!! :tummenupp

En fråga; det befann sig flera kameramänniskor kring banan och en hade lagt upp bilder på facebook men jag hittade inga bilder på varken mig eller tjejen där, någon som vet var resten av bilderna hamnade eller vem man kan kontakta?




http://www.mxlager.se/
 

Scarpetta

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2008
Ort
Paradisön
Hoj
Aprilia Shiver, Ducati Hypermotard 1100
Rödvattnet

Då har man varit vid rödvattnet och testat iskörning för första gången och det var ju otroligt häftigt! :yoparty Vill verkligen tacka arrangörna för upplevelsen och den fina banan! Får dessutom tacka den snälla mannen som hjälpte mig upp ur snödrivan som jag så elegant placerade både mig och hojen i!:rodnar
 

Nikhe

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Orust
Hoj
Bimota YB6, KTM 950SM, Yamaha R1
Jag la in några bilder från i lördags i en annan istråd men de passar nog bättre här.
>200 till finns på nikhe.se.

Hade jag haft såna däck som "45:an" skulle jag ju kunna rasta 950´n lite själv!

Rödvatten Stenungsund 30/1

is_3456.jpg


is_3931.jpg


is_4008.jpg


is_4041.jpg


is_4236.jpg
 

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 600R, KTM SMR 450, KTM SX 250
Jag kommer ha ett begagnat hemmaborrat 19" bakdäck till salu för, säg två hundra, på lördag. Har kört med det några gånger denna vinter men nu såg jag att jag knäckt 5-6 skruv så det är dags att dubba ett nytt med kraftigare skruv.

I mittenraden har jag 4,2mm * 6 st. På kanterna 4,8mm. Utstick ca 10mm. Riktigt bra grepp.

Passar den som kör någorlunda behärskat eller den som kör en enduro 450 med lite mindre effekt. Verkar som 450 cross med inspirerad körning är precis på gränsen med 4,2mm :)
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top