IS Körning

Lister

Slösare
Gick med
8 Jun 2005
Ort
Framsidan så klart
Hoj
En stor stark
Tack för körningen idag, va skit sköj. Banan va fin första halvan av dagen, sen blev det för spårigt o moddigt för min hoj.
Hade vart najs o testa banan med fräsch is.
 

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 SMR
tack för idag. alltid lika roligt att ägna lördagarna åt lite sweet isåka på rödvattnen.

idag va det många kameror, upp med bilder nu! pronto.
 

Lynn

www.hojridemc.com
Gick med
20 Jun 2005
Ort
Kungälv
Hoj
Aprilia tuono 1000r -06, Aprilia 550sxv -08, krockad KTM 625 SXC -04, Ducati 996S -01, KTM 450 SXF -07
tack för idag. alltid lika roligt att ägna lördagarna åt lite sweet isåka på rödvattnen.

idag va det många kameror, upp med bilder nu! pronto.

Du har ju redan fått bilder på dig ju :D
Var/är han bakis idag???

Var bättre is idag än igår... bytte körriktning och det var riktigt bra :)
 
Last edited:

Enginehardware

www.enginehardware.se
Gick med
29 May 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Husaberg Carbon 693, Kawasaki SXR800.
Hej.

Idag så ängnades kvällen åt att spola isen, gick över förväntan bra.
Hoppas att de lokala svenssonbilisterna inte kör ut på banan i kväll eller i morgon.
Det är just nu -14 grC vid rödvattnet så det fryser bra.
( det tog 5tim att spola hela banan)

För er info så var polisen på plats Lördag eftermiddag, "någon" hade ringt och anmält oss. ( första gången på 10år)
Vi hoppas att vi slipper detta framöver och att de som kommer till oss och kör på banan, är medvetna om vad vi gör, vilken tid vi lägger och varför.

Om det finns någon annan som vill ställa upp och lägga den tiden som erfodras så är de välkomna, jag ställer gärna min plats tillförfogande.
Nu efter 10års fixande med plogning mm mm, så kanske det är dax att någon annan tar vid och gör detta bättre. Att ringa polisen så att vi tappar intresset för att fortsätta, gagnar inte de som tycker det är roligt att komma till oss och återkommer helg efter helg.

Kanske denna person ser i framtiden att det inte är mycket att tjäna på att arrangera en bana, utan mest slit och lägga ut pengar för hyra bilsläp och tanka Illern, vara på isen varje helg från tidig morgon tills alla gått hem, plocka upp skräpet som ett fåtal inte orkar bära till soptunnerna mm mm, och vem vet- han/hon kanske kan göra det billigare och bättre.

Fundera på detta.
//Thomas
 

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 SMR
Du har ju redan fått bilder på dig ju :D
Var/är han bakis idag???

Var bättre is idag än igår... bytte körriktning och det var riktigt bra :)

bakfull kan du fethaja att jag har varit. har inte blivit människa än...

Hej.

Idag så ängnades kvällen åt att spola isen, gick över förväntan bra.
Hoppas att de lokala svenssonbilisterna inte kör ut på banan i kväll eller i morgon.
Det är just nu -14 grC vid rödvattnet så det fryser bra.
( det tog 5tim att spola hela banan)

För er info så var polisen på plats Lördag eftermiddag, "någon" hade ringt och anmält oss. ( första gången på 10år)
Vi hoppas att vi slipper detta framöver och att de som kommer till oss och kör på banan, är medvetna om vad vi gör, vilken tid vi lägger och varför.

Om det finns någon annan som vill ställa upp och lägga den tiden som erfodras så är de välkomna, jag ställer gärna min plats tillförfogande.
Nu efter 10års fixande med plogning mm mm, så kanske det är dax att någon annan tar vid och gör detta bättre. Att ringa polisen så att vi tappar intresset för att fortsätta, gagnar inte de som tycker det är roligt att komma till oss och återkommer helg efter helg.

Kanske denna person ser i framtiden att det inte är mycket att tjäna på att arrangera en bana, utan mest slit och lägga ut pengar för hyra bilsläp och tanka Illern, vara på isen varje helg från tidig morgon tills alla gått hem, plocka upp skräpet som ett fåtal inte orkar bära till soptunnerna mm mm, och vem vet- han/hon kanske kan göra det billigare och bättre.

Fundera på detta.
//Thomas


Tråkigt att du känner så. men jag förstår.

du skall veta att du och alla andra som har hand om allt skall ha sjukt mkt cred och många tack från iaf min sida. jag hoppas samtliga som är uppe och kör håller med. 100 spänn känns som en piss i nilen med tanke på hur mkt körning och glädje man får.

än en gång tack för allt ni gör för oss.
 

Lister

Slösare
Gick med
8 Jun 2005
Ort
Framsidan så klart
Hoj
En stor stark
Fantastiskt att ni spolade hela banan, kommer med glädje nästa lördag och gasar.:tummenupp
Tråkigt med polisen, men finns det några grannar som störs av körningen?
 

Enginehardware

www.enginehardware.se
Gick med
29 May 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Husaberg Carbon 693, Kawasaki SXR800.
Fantastiskt att ni spolade hela banan, kommer med glädje nästa lördag och gasar.:tummenupp
Tråkigt med polisen, men finns det några grannar som störs av körningen?

Grannar har inte varit något problem under 10år, utan det var att ni ger ett bidrag för kostnaderna att ploga. Det finns de som tror att det är en affärsverksamhet. Det vi försöker få hjälp med är bensinpengar och hyra av biltransport, Statoil tar 700kr/dag, sedan tillkommer bensin ca 500kr per dag(maskinen ska fraktas oxå), bromsbelägg till styrningen 150kr/gång. Så kommer det inte 15st som kör så är det back affär.
Alla de gånger vi har varit på plats och fixat med plogning innan helgen är bara utgifter.
En person för ett par helger sedan tyckte att vi tjänade storkovan och bedrev affärsverksamhet.
isf är det världens sämsta då vi knäckte hjulaxeln på en kärra vi lånade och det var inte billigt, men snart ligger vi på plus.

Förr då vi samlade in pengar för att betala bensinen för de 4hjulingar och traktorer som vi anlitade då var det inget problem.
Nu när vi skaffade utrustning för att vara oberoende av om de kunde eller ej, så har det blivit lättare att sköta underhållet, men det finns de som inte vet hur det ligger till bakom fasaden och tydligen störs sig på detta.

Vi hämtar kärran 08:00, kommer till isen 09:00, plogar tills ni kommer, när dagen är slut, lastar- transporterar hem maskinen, lämnar tillbaka kärran och gör om samma sak nästa dag.

Vem betalar för de 20lit bensin som gick åt då vi körde isförtjockaren? Ska Rolle ta detta ur egen ficka? detta betalas gemensamt av alla de som kör på helgen.

Hoppas att de som läser tråden kommer till insikt vad det kostar att hålla banan i det skick den är just nu.

Jag kommer inta att vara där till helgen då jag har beslutat att göra något annat, för att få distans till detta, hoppas att ni som är där på lördag löser det med han som är på plats, för att ploga bort snön som ska komma i veckan.

//Thomas
 

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Go:teborg
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
Massa text!


//Thomas



Ni gör ett superjobb och vi som är där uppskattar verkligen det ni gör för oss alla!

Att det finns 2 idioter på de hundratalet som ni faktiskt har som nöjda medåkare/gäster/kompisar/mm. ÄR MYCKET NÖJDA!

Jag har varit uppe och kört 5-6 gånger och kommer att komma tillbaka varje helg så långt in på våren det är möjligt.

Det jag har sett är att det är många som återkommer helg efter helg, även om kanske inta alla säger det så är det ett tecken på att dom uppskattar ert arbete och att dom trivs i sällskapet på sjön!

Sug åt er av de 99% som är där och står med ett leende från öra till öra och lyssna inte på dom som gnäller.



Stort tack! MVH Oskar
 

Rick

The silver bullet since 1978
Gick med
4 Jul 2006
Ort
Sävedalen
Hoj
KTM 690 Enduro R -13
Massa text
//Thomas

Jag har inte varit där och kört någon gång i år, rättare sagt så har jag aldrig kört på is någonsin. Men jag har följt denna tråd och tycker precis som många andra att det är ett kanon jobb ni har gjort. Tänkte få tummen ur och komma å köra vintern 2010 så keep up the good work :tummenupp
 

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 600R, KTM SMR 450, KTM SX 250
Grannar har inte varit något problem under 10år, utan det var att ni ger ett bidrag för kostnaderna att ploga. Det finns de som tror att det är en affärsverksamhet. Det vi försöker få hjälp med är bensinpengar och hyra av biltransport, Statoil tar 700kr/dag, sedan tillkommer bensin ca 500kr per dag(maskinen ska fraktas oxå), bromsbelägg till styrningen 150kr/gång. Så kommer det inte 15st som kör så är det back affär.
Alla de gånger vi har varit på plats och fixat med plogning innan helgen är bara utgifter.
En person för ett par helger sedan tyckte att vi tjänade storkovan och bedrev affärsverksamhet.
isf är det världens sämsta då vi knäckte hjulaxeln på en kärra vi lånade och det var inte billigt, men snart ligger vi på plus.

Förr då vi samlade in pengar för att betala bensinen för de 4hjulingar och traktorer som vi anlitade då var det inget problem.
Nu när vi skaffade utrustning för att vara oberoende av om de kunde eller ej, så har det blivit lättare att sköta underhållet, men det finns de som inte vet hur det ligger till bakom fasaden och tydligen störs sig på detta.

Vi hämtar kärran 08:00, kommer till isen 09:00, plogar tills ni kommer, när dagen är slut, lastar- transporterar hem maskinen, lämnar tillbaka kärran och gör om samma sak nästa dag.

Vem betalar för de 20lit bensin som gick åt då vi körde isförtjockaren? Ska Rolle ta detta ur egen ficka? detta betalas gemensamt av alla de som kör på helgen.

Hoppas att de som läser tråden kommer till insikt vad det kostar att hålla banan i det skick den är just nu.

Jag kommer inta att vara där till helgen då jag har beslutat att göra något annat, för att få distans till detta, hoppas att ni som är där på lördag löser det med han som är på plats, för att ploga bort snön som ska komma i veckan.

//Thomas

Helt otroligt. Som tapper skrev så är 100 spänn en piss i nilen.

Som jag ser det så skall ni ha pengar för allt slit som det innebär. Folk tänker inte på vilket engagemang som krävs. Själv har jag svårt att få ihop tiden till att meka ihop hojen inför körningarna. Och ni vet hur smutsig den är så det är ingen finlir :D

Du har ju glömt övrigt slitage på illern, inköp/värdeminskning, värdet av er tid för att vara borta varje helg (tjejen skulle döda mig :gnissla ) etc etc. Fan räknar man på vad det bara kostar att köra så är det 200 i soppa till bilen (+slitage ?) + 100 i soppa till hojen + minst 200 för slitage (belägg, däck, kedja etc) etc etc. Detta var första o sista gången man räknade efter i år. För om tre månader börjar motardsäsongen å då blir man fattig på riktigt. :brinnerup

Blir folk sura så kan dom ploga sin egen sjö. Svårare än så är det inte. Svenska avundsjukan i ett nötskal, fattas bara att vi får Mona som statsminister :huvet
 
Last edited:

Enginehardware

www.enginehardware.se
Gick med
29 May 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Husaberg Carbon 693, Kawasaki SXR800.
Jag har inte varit där och kört någon gång i år, rättare sagt så har jag aldrig kört på is någonsin. Men jag har följt denna tråd och tycker precis som många andra att det är ett kanon jobb ni har gjort. Tänkte få tummen ur och komma å köra vintern 2010 så keep up the good work :tummenupp

Är det någon gång som du ska passa på så är det nu.

LG var uppe på sjön för att kolla om någon hade kört sönder i det nyspolade, men isen är som en spegel, och minus 15grC.

De som kommer tidigt på lördag får bästa åket, drar igång som vanligt 11:00/11:30.

//Thomas
 

Loop1

Loop
Gick med
4 Oct 2003
Ort
Frillesås
Hoj
2008 CBR1000RR
Missad körning

Det känns tungt att behöva inse att man missar denna körning....skall jobba.

Är det någon gång som du ska passa på så är det nu.

LG var uppe på sjön för att kolla om någon hade kört sönder i det nyspolade, men isen är som en spegel, och minus 15grC.

De som kommer tidigt på lördag får bästa åket, drar igång som vanligt 11:00/11:30.

//Thomas
 

Lister

Slösare
Gick med
8 Jun 2005
Ort
Framsidan så klart
Hoj
En stor stark
Nu hänger jag med ang polis anmälan.
VA ska man säga förutom att det finns en tomte i varje sällskap som inte fattar det stora hela...
Förmodligen läser väl denne "någon" inte här och kör väl inte ens hoj.

Hoppas ni kan lägga detta bakom er o fortsätta göra ett grymt jobb med banan, kommer hänga på låset på lördag :yoparty
 

XRUlf

Ny medlem
Gick med
26 Jan 2010
Ort
Stenungsund
Hoj
Honda XR600
Vi är många som är tacksamma för allt jobb och engagemang som Thomas och LG lägger ner på att fixa för oss andra. :tummenupp

Föutom all nedlagd tid så är det inte precis gratis att serva med maskiner, reservdelar, bränsle, hyrsläp och allt annat. Det är väl självklart att alla vi andra hjälps åt att bidra till kostnaderna.

De som inte gillar upplägget kan väl göra sin egen bana...

[YOUTUBE-ID]xhdN53euXl8[/YOUTUBE-ID]

Jag filmade lite i helgen, men har inte hunnit redigera något ännu, så här är istället en länk till en tidigare film från Rödvattnet.

Ser fram mot den nyspolade banan! :)
 

Packalén

Vill åka hoj
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nordkroken, Vargön, Vänersborg, Västra götaland, V
Hoj
Lillebrors räser
Undra om det är någon som blivit sur för att det kostar pengar eller om det är någon annan glädje förstörare som varig igån o anmält. Jobbigt med folk som mår dåligt av att andra har skoj.

Ni gör ett grymt jobb med att hålla banan igång. En hundring är väl ingenting för några timmars tok kul.

Ser fram emot Lördag.

Patrick
 

spyan

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2003
Ort
Tjörn
Hoj
CBR 1000RR
Undra om det är någon som blivit sur för att det kostar pengar eller om det är någon annan glädje förstörare som varig igån o anmält. Jobbigt med folk som mår dåligt av att andra har skoj.

Ni gör ett grymt jobb med att hålla banan igång. En hundring är väl ingenting för några timmars tok kul.

Ser fram emot Lördag.

Patrick


jag dyker upp på lördag !
 

Kollemannen

#101 Noll Koll Racing
Gick med
4 Aug 2003
Ort
Hellvängen
Hoj
Ducati 749-04 KTM 505 SMR-08 #101 KTM 450 sx-04 Beta260-89
Ingen vet väl om länsman var hojintresserad, han öppnade inte dörren på bilen och det var ingen som körde då han kom, gnällkärringar brukar det ju finnas gott om :mad:
Hoppas man kan komma i helgen och köra och att det inte blir så mycket snö som kommer i veckan.
 

gaylord

Ny medlem
Gick med
20 May 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Honda cbr1000rr 06
:va
Ingen vet väl om länsman var hojintresserad, han öppnade inte dörren på bilen och det var ingen som körde då han kom, gnällkärringar brukar det ju finnas gott om :mad:
Hoppas man kan komma i helgen och köra och att det inte blir så mycket snö som kommer i veckan.

Om ingen prata med herr polisen då e det väl inget som säger att det var en anmälan??

å sen om ni va där å skottade vid 9 varför skotta igen vid 11 då? :va
 

FARFAR

Tittar på 2012!
Gick med
8 Aug 2004
Ort
GBG
Hoj
2 st ZX 10-09 Race
Jag skruvar för fullt här hemma och blir jag klar så kommer jag till helgen :tummenupp:tummenupp
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top