hur långt tid tror du det tar från kungsängen till dig, sjövägen?
ingen aning, bor längst ut på ekerö man kan komma stavsborg/kungsberga.
kortare än att åka mc runt iaf
hur långt tid tror du det tar från kungsängen till dig, sjövägen?
Ser mälaren från balkongen tar va 2-3 min att promenera ner.
Nicane så dessa skruvar jag länkade till skulle funka om de var längre och med karossbricka?
ingen aning, bor längst ut på ekerö man kan komma stavsborg/kungsberga.
kortare än att åka mc runt iaf
Vafan! Jag vill oxå bo vid en sjö Närmast är en å (Nissan) skulle va grymt med 10cm is på den, hehe..
Ja, det tycker jag. För du bör nog en karossbricka på insidan och en karossbricka på utsidan för att få det så stabilt som möjligt. Rör sig skruvarna för mycket i däcket kommer dom äta upp gummit tillslut å vika sig ännu mer.
ja men det är rätt nära att åka till ekerö över mälaren
hojta till i vinter om du vill ha nån att riva loss på isen
okej ska kolla vad det kommer gå på när jag skaffat fram vettiga däck. Blir det för stor kostnad så kör jag på det som funkat bäst för de som redan gjort detta tidigare.
Fått tag på bankörda slicks till ett vettigt pris, läste nånstans att det ska vara bättre då dessa har lite hårdare stomme. Stämmer detta?
Jag har hört det med så så är det nog.
Lycka till å glöm inte att berätta hur det går
Kör ner vid Lennartsnäs så har ekerö(svartsjölandet tror jag) rakt fram. Annars åka vikingarännet vid ryssgraven till Sigtuna, det gjorde jag. Har även kört Lillsjöns skridskobana, gott om plats.hur långt tid tror du det tar från kungsängen till dig, sjövägen?
Kör ner vid Lennartsnäs så har ekerö(svartsjölandet tror jag) rakt fram. Annars åka vikingarännet vid ryssgraven till Sigtuna, det gjorde jag. Har även kört Lillsjöns skridskobana, gott om plats.
Grannen har en fyrhjuling med plog som ja ska låna. så har man bana utanför huset
Jag ska göra en uppsättning nya däck till denna vintern.
Att du orkar?
Fifan, jag var spyless efter mina första.. eller ja visst var det kul och se om dom skulle hålla och allt men tre uppsättningar?? Nej.. dra en gräns
He he... Jag har även gjort en uppsättning till på beställning, så det blir min fjärde uppsättning. Får hoppas att de funkade bättre då det var en väldigt känd hojåkare som beställde dem...
Halå där.
MangeH PMà ditt tel till mig så ska jag tala om lite om is däck till dig..
Kan du inte skriva lite om det här istället?
Jag ska göra en uppsättning nya däck till denna vintern. De första jag gjorde hade ett utstick på max 15 mm från muttern och det funkade kanon i kurvorna, men kasst rakt fram. Det var väl då man märkte av misstaget att jag satt dem i perfekta rader och det vobblade svinet. Nu efter ha testat 2 olika uppsättningar isdäck så ska jag göra följande:
Sätta skruven osymmetriskt fast ändå efter ett mönster.
Ha färre skuv än de 600 som jag haft tidigare.
Använda en låg mutter och ha loctite istället för låsmutter.
Ha ett max utstick på 15 mm från muttern.
Karosseribricka på in och utsidan av däcket.
Använda en vanlig insexskalle istället för en försänkt då jag tror det blir stabilare.
Ha en väldigt spetsig vinkel på dubben.
Tätas med sicaflex på insidan.
Detta efter att ha tillverkat 2 uppsättningar däck på olika sätt och märkt av vad man kan förbättra, troligtvis.
Varför locktite istället för låsmutter?
För att låsmuttern är ca 2 mm högre än den utan och jag vill komma så nära däcket som möjligt med mutterskallen. Mycket jobbigare men jag tror att det blir bättre.
Har du testat utan låsmutter/loctite?
Väldigt hemlighetsmakeri bakom detta nöje, får väl se till att skaffa 600st M6x35 och ge mig in i leken, dock endast för att man inte ska åka på vintern
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|