Isdäck till sporthoj?

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
ozeo skrev:
2508340 köp ett bakdäck från en cross o sätt fram så e de klart iaf..
:tummenupp

Här ska inte köpas...
Det ska vara gratis och tillverkas själv!:D
 

tede-77

Ny medlem
Gick med
10 May 2006
Ort
luleå
Hoj
KTM sx500 -08,KTM 300 exc -09,ktm sx 250 -09 ,KTM exc 525 motard, Honda cr 500, Yamaha yzf 426,2 st KTM sx junior,Honda qr 50 ,goes 90 ,ktm sx 50 lc,14e,honda monky,Yamaha pw 80,Honda mt 50,suzuki k50,polaris dragon 120,polaris widetrac 650 trippel
MangeH skrev:
2509658 Här ska inte köpas...
Det ska vara gratis och tillverkas själv!:D
Idag är inget gratis.....
 

Bifogat

  • dubbat.jpg
    dubbat.jpg
    131.5 KB · Visningar: 488

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
MangeH skrev:
2506968
Behöver man limma dit någon innerslangbit ovanpå skruvskallarna och använda innerslang med eller hur har ni gjort?




Helt klart det bästa sättet att få de tätt utan mkt bekymmer. go for it

Lägg en skruren slang eller liknande över och tejpa med silvertejp
 

tede-77

Ny medlem
Gick med
10 May 2006
Ort
luleå
Hoj
KTM sx500 -08,KTM 300 exc -09,ktm sx 250 -09 ,KTM exc 525 motard, Honda cr 500, Yamaha yzf 426,2 st KTM sx junior,Honda qr 50 ,goes 90 ,ktm sx 50 lc,14e,honda monky,Yamaha pw 80,Honda mt 50,suzuki k50,polaris dragon 120,polaris widetrac 650 trippel
tillverkninstips.....

MangeH skrev:
2581213 Jo det är det....
Du kommer att bli tokig om du använder låsmutter..borra hålmönstret med en 2mm borr från utsidan ta sedan en insexbits i borrmaskinen o mata i alla dubbar då sitter dubben så bra i gummit att du inte behöver hålla i den om du använder grön loctite o vanlig mutter.... har provat o de funkar...:)
 

tede-77

Ny medlem
Gick med
10 May 2006
Ort
luleå
Hoj
KTM sx500 -08,KTM 300 exc -09,ktm sx 250 -09 ,KTM exc 525 motard, Honda cr 500, Yamaha yzf 426,2 st KTM sx junior,Honda qr 50 ,goes 90 ,ktm sx 50 lc,14e,honda monky,Yamaha pw 80,Honda mt 50,suzuki k50,polaris dragon 120,polaris widetrac 650 trippel
Ljunghusen skrev:
2581237 Helt klart det bästa sättet att få de tätt utan mkt bekymmer. go for it

Lägg en skruren slang eller liknande över och tejpa med silvertejp
Har provat med innerslang o silvertejp, det håller en liten stund sedan pyser det.....brandslang med riktig cord i är melodin....:yoparty
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
tede-77 skrev:
2581377 Har provat med innerslang o silvertejp, det håller en liten stund sedan pyser det.....brandslang med riktig cord i är melodin....:yoparty


Mmm dom säger det... frågan är vad man köper det??
 

tede-77

Ny medlem
Gick med
10 May 2006
Ort
luleå
Hoj
KTM sx500 -08,KTM 300 exc -09,ktm sx 250 -09 ,KTM exc 525 motard, Honda cr 500, Yamaha yzf 426,2 st KTM sx junior,Honda qr 50 ,goes 90 ,ktm sx 50 lc,14e,honda monky,Yamaha pw 80,Honda mt 50,suzuki k50,polaris dragon 120,polaris widetrac 650 trippel
bilder dubb

AleX skrev:
2393662 Berätta mer , bild , pris
Använder m6/25mm försänkt som slipas o härdas. Brickorna är olika ,20*11*1 på insidan så det blir så gott som"slätt"på insidan o 20*6*1 på utsidan....brickor us standardsortiment blir antingen för stora eller för små så att dubben vickar o nöter igenom allt på insidan...pyyyyyys:huvet

Ljunghusen skrev:
2581385 Mmm dom säger det... frågan är vad man köper det??
Det finns rejäla slangar o köpa på industrivaruhus typ Tibnor ,Ahlsell mm:)
 

Bifogat

  • dubbar.jpg
    dubbar.jpg
    116.4 KB · Visningar: 386
Last edited:

tede-77

Ny medlem
Gick med
10 May 2006
Ort
luleå
Hoj
KTM sx500 -08,KTM 300 exc -09,ktm sx 250 -09 ,KTM exc 525 motard, Honda cr 500, Yamaha yzf 426,2 st KTM sx junior,Honda qr 50 ,goes 90 ,ktm sx 50 lc,14e,honda monky,Yamaha pw 80,Honda mt 50,suzuki k50,polaris dragon 120,polaris widetrac 650 trippel

Bifogat

  • minidubbad.jpg
    minidubbad.jpg
    139.6 KB · Visningar: 376

Anderson

Det är farligt o leva, man kan dö
Gick med
7 Jun 2004
Ort
Borås
Hoj
CBR 900 Streetfighter
Limma skiten för fan gubbar, funkar kanon om man gör det riktigt. Behöver inte krångla med nån slang längre, snart dags igen.
 

Bifogat

  • Fighter2.jpg
    Fighter2.jpg
    106.2 KB · Visningar: 230
  • isdäck2.jpg
    isdäck2.jpg
    117.5 KB · Visningar: 261
  • isdäck1.jpg
    isdäck1.jpg
    117.5 KB · Visningar: 780
  • Fighter4.jpg
    Fighter4.jpg
    114.7 KB · Visningar: 230
  • Fighter11.jpg
    Fighter11.jpg
    119 KB · Visningar: 247
  • Fighter5.jpg
    Fighter5.jpg
    113 KB · Visningar: 215

zzpike

zzpike
Gick med
3 Nov 2006
Ort
skaraborg
Hoj
jawa, minimoto, ktm
isdäck

Gå in till lokala brandstation o fråga om dom har några gamla utdömda slangrullar du kan få. Helst med gummi, (mycket plast nu för tiden) finns en röd slang med gummi på båda sidor den är ok.



Skulle också prova att lägga en slang mellan däcket o brickan
(talka ordentligt mellan däcket o brandslangen)
kan tänka mig att brickan nöter sönder däcket ganska snart utan den plus att däcket blir stabilt med den, dra sen åt muttern ganska ordentligt. bulten ska inte röra sig i hålet o brickan ska inte röra sig mot gummit utan det är gummit runt omkring brickan som ska röra på sig.

För att få hålen så bra som möjligt utan att förstöra corden i däcket kan man bränna med lämplig storlek på en eker.

Lägg sen en extra brandslang som skydd mellan innerslangen o skallen på bulten, är du riktigt seriös så stoppar du sen in innerslangen i en gammal kasserad slang för bästa skydd..


Börja med lite luft, pumpa tills det slutar sladda sen är det bara o gasa..
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Sen är det ju isdragracing på Sjörakan vid Ullna i vinter igen!
Jag hade kört om det inte vore för motorbytet i vinter.

Det verkar kul. Det var blandat sporthojar, Harlisar och crollar förra vintern.
Kolla in bilderna i länken!
http://www.ullnahillclimb.se/sjorakan.html

/J
 

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Ort
märsta
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Tänk på att sidodubbens utstick gör däcket bredare. Inte skoj att lägga massor med timmar på ngt som sedan är så brett att det käkar upp svingen.
//Tobbe
 

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Two stroke man skrev:
2582338 Stulet och gratis är inte samma sak!

Påståendet gäller även då stölden begås på den egna arbetsplatsen.

Det var ett JÄVLA påhopp!!!

Försöker du måla upp mig som nån tjuv eller?

Anklaga ALDRIG någon när du inte vet nått:hördu
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
MangeH skrev:
2590012 Det var ett JÄVLA påhopp!!!

Försöker du måla upp mig som nån tjuv eller?

Anklaga ALDRIG någon när du inte vet nått:hördu

Ber om ursäkt ifall jag har fel, men det finns nog inget som är gratis här i livet... (Bortsett från stryk)
Hur har du annars fått ett par lådor med skruv, mutter och brickor gratis? Nån kompis som stulit från sin arbetsgivare och gett till dig?
 

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Ort
märsta
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Two stroke man skrev:
2590431 Ber om ursäkt ifall jag har fel, men det finns nog inget som är gratis här i livet... (Bortsett från stryk)
Hur har du annars fått ett par lådor med skruv, mutter och brickor gratis? Nån kompis som stulit från sin arbetsgivare och gett till dig?
Nu är du väl väldigt naiv? Man kan faktiskt fråga sin arbetsgivare om man kan få skruven. Jag har tex flertalet gånger fått grejer av min arbetsgivare när jag frågat vad jag får betala för det. Sedan är ju frågan om gärningsmannen till brottet stöld skall utses i denna tråden.
Har man en schysst arbetsgivare och inte får prylarna gratis så brukar det resultera i ett väldigt bra pris, eller en slant i fikakassan.
//Tobbe
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
tobbeviking skrev:
2590546 Nu är du väl väldigt naiv? Man kan faktiskt fråga sin arbetsgivare om man kan få skruven. Jag har tex flertalet gånger fått grejer av min arbetsgivare när jag frågat vad jag får betala för det. Sedan är ju frågan om gärningsmannen till brottet stöld skall utses i denna tråden.
Har man en schysst arbetsgivare och inte får prylarna gratis så brukar det resultera i ett väldigt bra pris, eller en slant i fikakassan.
//Tobbe

Då ber jag om ursäkt ännu en gång.

Jag misstolkade uppenbart när du skrev gratis. Din chef ger dig det för att du sköter ditt jobb bra och han vill att du ska trivas osv. Det handlar i ditt fall om att ge och ta. :arsele Som alltid är inget gratis.
 

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Ort
märsta
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Two stroke man skrev:
2590578 Då ber jag om ursäkt ännu en gång.

Jag misstolkade uppenbart när du skrev gratis. Din chef ger dig det för att du sköter ditt jobb bra och han vill att du ska trivas osv. Det handlar i ditt fall om att ge och ta. :arsele Som alltid är inget gratis.
Jag och MangeH har inte ens i närheten av liknande nicknames.
Det jag skrev var bara tänkbara situationer som kan ge gratisprylar av sin arbetsgivare. Precis som dom flesta kontorsanställda kan dra kopior, faxa, ringa och surfa privat på arbetsgivarens bekostnad så kan golvanställda få förmåner av sina arbetsgivare.
Släpp detta nu, fokusera på att tipsa om dina erfarenheter med isdäck ist.

Back on topic.
//Tobbe
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top