Tom Byron skrev:Is- rm reglementet tillåter bara finndubb eller endurodubb............max utstick å antal dubb finns, har det dock inte i skallen
Edit: i två olika klasser såklart........
Jag tror du menar trösken så jag ska ut å kolla nu på engång om man kan åka på den.Ebbe skrev:På vägen hem från Södertälje i kväll fick jag via mobilen ivrig rapport om att ispremiären var avklarad för i år. På våran hemmasjö här i Gävle ligger 1,5 dm blankis som det spunnits med dubb på idag.
Nu lär man bygga om hojen lite snabbt så man får sladda is igen... Men först måste jag ha en vilodag efter dagen övningar...
Sadam skrev:Jag tror du menar trösken så jag ska ut å kolla nu på engång om man kan åka på den.
Ben skrev:Körs finndubb och endurodubb i samma klass?
TomK skrev:Nej, det är sån skillnad i grepp och fart att de ligger i olika klasser (i RM).
Fixx skrev:släpper finndubb på samma sätt som enduro???
eller det är nästan bara fäste hela tiden???
TomK skrev:Nej, det är sån skillnad i grepp och fart att de ligger i olika klasser (i RM).
Tom Byron skrev:Nee, var det inte älgsjön?? Mellan Furuvik å Gävle
Fixx skrev:vill ju att det ska släppa.... så får nog ha kvar mina endurodubb
körde mina endruo dubb till och från is sen på asfalt..TomK skrev:...och så kan man upp och köra lite på vägar också. Finndubben kasar också iofs om man kör riktigt fort, men släpper liter mer brutalt än endurodubben som kasar nästan hela tiden
Fixx skrev:körde mina endruo dubb till och från is sen på asfalt..
Ingen upplevelse jag vill göra om... fan vad den åla sig och slet på dubben.
Quitte skrev:Heda!
...tänk om dina fälgar skulle brinna upp i postbilen...
Fixx o Oscar!
Om ni sörlänningar brinner så mkt för detta och vill komma upp till oss för att jaga isbjörn på isen ser jag det som en självklarhet att fixa husrum åt er!! Vi har ett extra rum, lagom för två.
Två saker dock: 1. Jag måste få igenom motionen via regeringen. 2. Jag skall ha fått ihop mitt eget lik så jag kan vara med och åka! Vägrar lyssna på ert glada tugg efter en heldag på sjön hur JÄKLA kul det var, medans min vevsläng ligger hos någon bonde som inte får tummen ur att balansera den...
Oscar har nog mitt telenr, annars finns det på hemsidan.
Quitte skrev:Heda!
...tänk om dina fälgar skulle brinna upp i postbilen...
Fixx o Oscar!
Om ni sörlänningar brinner så mkt för detta och vill komma upp till oss för att jaga isbjörn på isen ser jag det som en självklarhet att fixa husrum åt er!! Vi har ett extra rum, lagom för två.
Två saker dock: 1. Jag måste få igenom motionen via regeringen. 2. Jag skall ha fått ihop mitt eget lik så jag kan vara med och åka! Vägrar lyssna på ert glada tugg efter en heldag på sjön hur JÄKLA kul det var, medans min vevsläng ligger hos någon bonde som inte får tummen ur att balansera den...
Oscar har nog mitt telenr, annars finns det på hemsidan.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|