Isen Ligger! Yiehaaaa!!!

Fixx

Hundförare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
hoj?
ska själv ut i enduro spåret imorron.. käle och vanliga cross däck.. får se hur det går....

Blir typ om 2v. jobbar nästa helg.

farmerlip

F.d Hybridpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2 röda och en gul
Nån som vet nått om sjöarna i Sthlm?
Hacksjön är inte tillståndet klart men farbror polisen ännu. Taxinge? Tullinge?

Ben

WOAH!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Wr426f -01, dominator
Tom Byron skrev:
Is- rm reglementet tillåter bara finndubb eller endurodubb............max utstick å antal dubb finns, har det dock inte i skallen

Edit: i två olika klasser såklart........ :)

Körs finndubb och endurodubb i samma klass?

Sadam

Kan du svänga kör du för sakta.
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
4hjulig brio är de enda som är kvar =(
Ebbe skrev:
På vägen hem från Södertälje i kväll fick jag via mobilen ivrig rapport om att ispremiären var avklarad för i år. På våran hemmasjö här i Gävle ligger 1,5 dm blankis som det spunnits med dubb på idag.
Nu lär man bygga om hojen lite snabbt så man får sladda is igen... :yoparty :banana Men först måste jag ha en vilodag efter dagen övningar... :trött
Jag tror du menar trösken så jag ska ut å kolla nu på engång om man kan åka på den.

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Ben skrev:
Körs finndubb och endurodubb i samma klass?

Nej, det är sån skillnad i grepp och fart att de ligger i olika klasser (i RM).

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Hm, ja precis. När Jansson å Högberg (å alla andra snabba jag inte kan namnen på) kommer med fart in i kurvorna känns det som ett möte för mig..... :mad:

Men det är sjukt roligt att se när finnarna kommer hit å kör mössan av dessa herrar...... :hihi

TomK skrev:
Nej, det är sån skillnad i grepp och fart att de ligger i olika klasser (i RM).

Fixx

Hundförare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
hoj?
släpper finndubb på samma sätt som enduro???

eller det är nästan bara fäste hela tiden???

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Jag har bara provkört finndubb på en orginal 640, men det höll i 400 gånger bättre än endurodubb, jag fick inga släpp. Men kändes barnsligt enkelt, men endurodubb är ju mera has å sladd :Bugar

Nu ska du inte ta för allvarligt på min beskrivning för i fjol var 1a gången jag åkte is överhuvudtaget (endurodubb)

Men det är STOR skillnad, fast det verkar inte som ett bakdäck håller en hel säsong...... så ska du åka mycket så bör du nog beställa två. Eller så är det de stora stånkorna som äter bakdäck, vad vet jag :va

/heda

Fixx skrev:
släpper finndubb på samma sätt som enduro???

eller det är nästan bara fäste hela tiden???

Fixx

Hundförare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
hoj?
vill ju att det ska släppa.... så får nog ha kvar mina endurodubb

Sadam

Kan du svänga kör du för sakta.
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
4hjulig brio är de enda som är kvar =(
Tom Byron skrev:
Nee, var det inte älgsjön?? :va Mellan Furuvik å Gävle :confused:

Aha var de de. Nu har jag varit ute å åkt skoter på trösken iaf och de gick ju utmärkt. :banana :tummenupp

TomK

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Fixx skrev:
vill ju att det ska släppa.... så får nog ha kvar mina endurodubb

...och så kan man upp och köra lite på vägar också. Finndubben kasar också iofs om man kör riktigt fort, men släpper liter mer brutalt än endurodubben som kasar nästan hela tiden :)

Fixx

Hundförare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
hoj?
TomK skrev:
...och så kan man upp och köra lite på vägar också. Finndubben kasar också iofs om man kör riktigt fort, men släpper liter mer brutalt än endurodubben som kasar nästan hela tiden :)
körde mina endruo dubb till och från is sen på asfalt..
Ingen upplevelse jag vill göra om... fan vad den åla sig och slet på dubben.

TomK

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Fixx skrev:
körde mina endruo dubb till och från is sen på asfalt..
Ingen upplevelse jag vill göra om... fan vad den åla sig och slet på dubben.

Asfalt ? Har ni ingen snö och is på vägarna ? :D Nä, asfalt är inte bra alls för dubben, men med en decimeter hårdpackad och isig snö, så går det kanonfint!

Quitte

?? ERF
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Lånad Gixxer + Demoto scooter
Heda!
...tänk om dina fälgar skulle brinna upp i postbilen... :mad:

Fixx o Oscar!
Om ni sörlänningar brinner så mkt för detta och vill komma upp till oss för att jaga isbjörn på isen ser jag det som en självklarhet att fixa husrum åt er!! Vi har ett extra rum, lagom för två.
Två saker dock: 1. Jag måste få igenom motionen via regeringen. 2. Jag skall ha fått ihop mitt eget lik så jag kan vara med och åka! Vägrar lyssna på ert glada tugg efter en heldag på sjön hur JÄKLA kul det var, medans min vevsläng ligger hos någon bonde som inte får tummen ur att balansera den...

Oscar har nog mitt telenr, annars finns det på hemsidan.

Wheeliegirl

Sporthojskonverterat
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6-08
Ååå is.....*längtansfull suck*
Sånt har vi ju inte här nere.....

Men å andra sidan ska jag ev till Bilstain eller Franchorchamps och träna i helgen! Så det så!! :arsele :blah

Sara *som ff kan köra motard på gatan utan snö!*

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Enl. kollinummret* så ska det komma nång vevsläng oxå som har blivit balanserad med sådan däringa vikter man har på bildäck för det är en riktig skojare som blanserar :hihi Kommer att vara lika smooth som en ferdinand med ett bistick i häcken :banana

Lillbröms har oxå sin hoj i delar än så länge, är det ett HONDA syndrom........ eller bara 2takt över lag? *väntar på syrlig farmläppkommentar* :tungan

*vad nu det har med saken att göra :confused:

Quitte skrev:
Heda!

Fixx o Oscar!
Om ni sörlänningar brinner så mkt för detta och vill komma upp till oss för att jaga isbjörn på isen ser jag det som en självklarhet att fixa husrum åt er!! Vi har ett extra rum, lagom för två.
Två saker dock: 1. Jag måste få igenom motionen via regeringen. 2. Jag skall ha fått ihop mitt eget lik så jag kan vara med och åka! Vägrar lyssna på ert glada tugg efter en heldag på sjön hur JÄKLA kul det var, medans min vevsläng ligger hos någon bonde som inte får tummen ur att balansera den...

Ebbe

Fd motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen just nu.
Quitte skrev:
Heda!

Fixx o Oscar!

Det lär nog inte bli isbjörna vi får jaga om vi ska vänta på dig Q! Snarare delfiner eller gädda!! :D :hihi

Nyss hemkommen själv från andra issvängen för i år. Denna gång åkte vi nere i närheten av öregrund. Kul som fan, nu börjar man ju nästan komma híhåg hur man ska göra... :)

Q!
Har hört att det finns en firma i Tibro som använder en jigg för att pressa samman CR-vevar. Då blir det rätt på en gång och man slipper banka sönder skölden. :tummenupp Ska forska vidare om firmanamn och nr.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA