Isen Ligger! Yiehaaaa!!!

Ebbe

Fd motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen just nu.
Quitte skrev:
Var inte så kaxig du!! Fatta vilken tumme ur jag fått ikväll, nyinstallerad burk och bredbandssurfning (tog bara 1½ månad). Fick lite nog i mitt senaste inlägg när pixlarna flög runt och drivrutinerna till skärmen försvann. Dock ligger jag på golvet i vardagsrummet och skriver detta tills jag får låna en modulartång...
Nog spammat nu!
Fick staken idag, skickar till Tibro imorrn, KANSKE montera ihop till helgen!!!!!!!!!!
Tom Boy! Känner du hur Amusement-vadet börjar gå åt hel...?

Schysst, tröttnade du ur efter lunchsnacket om hur skönt det är med bredband idag?! :lol
Ja, tänk om du skulle kunna vara med å leka till helgen! :banana

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Stake ? jag oxå, ska hämta fälgarna å plasten nu på lunchen, saknar bara ett däckstop för bakfälgen. Ingen som har någe skräpandes i Gävletrakten ?

Idag e den väl 20e knut, då tar man väl ned staken va? :machinegu :tomten

kurr kurr imagen :banana MEN det är ju ett tag tills jag åker på isen, om vi kommer ut samma dag, vad händer då? Då rejsar vi om det............. snabbast över 3varv i :tummenupp
Quitte skrev:
Fick staken idag,

KANSKE montera ihop till helgen!!!!!!!!!!
Tom Boy! Känner du hur Amusement-vadet börjar gå åt hel...?

Quitte

?? ERF
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Lånad Gixxer + Demoto scooter
Hör upp allihop! Helt plötsligt tog det slut på däcklås i HELA Svedala va?!?!?! ;)

Ser lite mörkt ut för mig... Bara ett under kan rädda mig nu, får la veven strax efter helgen typ. Men OM vi kommer ut samma dag så sätter vi av de första tre varven till race (utan uppvärmning). Jag har inte kört hoj sen...september

Tom Byron skrev:
Stake ? jag oxå, ska hämta fälgarna å plasten nu på lunchen, saknar bara ett däckstop för bakfälgen. Ingen som har någe skräpandes i Gävletrakten ?

Idag e den väl 20e knut, då tar man väl ned staken va? :machinegu :tomten

kurr kurr imagen :banana MEN det är ju ett tag tills jag åker på isen, om vi kommer ut samma dag, vad händer då? Då rejsar vi om det............. snabbast över 3varv i :tummenupp

Ebbe

Fd motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen just nu.
farmerlip skrev:
Leka till helgen? "Seriöst"? Hela dagen? Plogat?

Leka till helgen? Om vädret är med oss!

Seriös? Alltid!

Hela dagen? Från ca 11 till det mörknar!

Plogat? Såklart!

Ska jag höra av mig när jag vet den här helgen då? PM'a ditt hemnr isf.

Hampe #66

2fast4U
Gick med
27 May 2003
Hoj
gammal moppe
dubbadäck

Nån som minns isdäcks tråden, där nån gjort egna dubbdäck med biltema skruv? Kan inte hitta den...

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Oki, vi varmkör i depån sedan gärnet ut på banan.

Fick tag i däckslås idag, Vår kära motardmästare hade, shit va snabba jag blir när jag har ex-Högberg stuff på min båge :Bugar :Bugar :hihi

Edit; bild på gratis lunch :banana

Quitte skrev:
Hör upp allihop! Helt plötsligt tog det slut på däcklås i HELA Svedala va?!?!?! ;)

Ser lite mörkt ut för mig... Bara ett under kan rädda mig nu, får la veven strax efter helgen typ. Men OM vi kommer ut samma dag så sätter vi av de första tre varven till race (utan uppvärmning). Jag har inte kört hoj sen...september

Bifogat

• namnlös1.bmp
    74.3 KB · Visningar: 52
Last edited:

Quitte

?? ERF
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Hur går det med inpassning/distanser för fälgarna??

Tom Byron skrev:
Oki, vi varmkör i depån sedan gärnet ut på banan.

Fick tag i däckslås idag, Vår kära motardmästare hade, shit va snabba jag blir när jag har ex-Högberg stuff på min båge :Bugar :Bugar :hihi

Edit; bild på gratis lunch :banana

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Jo MAN, det funkar. Men jag flyttade framhjulet 6mm åt höger (2st 3mm brickor) :va Heda tänte till, AHA då flyttar man skivan lika mycket åt andra hållet så kommer den tillbaka till sitt porriga ok ...........

Men NADA så enkelt var det inte :va :va Skitskum känsla i frambromsen, mushy, å när man bromsar så ser man skivan flytta på sig åt höger, alltså vill nog skivan bara ha en 5mm kanske för att få rätt bett..........

Jag e inne å fikar nu, men ska snart ta nya tag i garaget :)

Jag har hunnit sladda en sväng hem till din gammla bostad vid krukverkstan (eller vad heter det) lerkruke/dammbygget iaf.......... men åkte i jeans å fleecetröja så jag blev kall lite halvfort brrrrrrrrr

Drevnigen var helfel oxå, så jag lär fixa en längre kedja samt större bakdrev

så än är inte någon segrare........ :)

Quitte skrev:
Hur går det med inpassning/distanser för fälgarna??

Quitte

?? ERF
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Kampen går vidare... Vore illa om skivan slog sig för att allt satt lite snett... Inte värt att ge sig ut på isen förrän det är ordnat :rolleyes:
Själv har jag suttit på Olles och druckit öl :fyllisar , bättre än att meka? :banana

Tom Byron skrev:
Jo MAN, det funkar. Men jag flyttade framhjulet 6mm åt höger (2st 3mm brickor) :va Heda tänte till, AHA då flyttar man skivan lika mycket åt andra hållet så kommer den tillbaka till sitt porriga ok ...........

Men NADA så enkelt var det inte :va :va Skitskum känsla i frambromsen, mushy, å när man bromsar så ser man skivan flytta på sig åt höger, alltså vill nog skivan bara ha en 5mm kanske för att få rätt bett..........

Jag e inne å fikar nu, men ska snart ta nya tag i garaget :)

Jag har hunnit sladda en sväng hem till din gammla bostad vid krukverkstan (eller vad heter det) lerkruke/dammbygget iaf.......... men åkte i jeans å fleecetröja så jag blev kall lite halvfort brrrrrrrrr

Drevnigen var helfel oxå, så jag lär fixa en längre kedja samt större bakdrev

så än är inte någon segrare........ :)

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ska nog till mycket innan en 5mm flytande skivan muppar sig krokig, men som du skrev.. prova först, åka sedan :)

var det någe chix där? Då blir jag avis, annars så tror jag garaget går före.......

Quitte skrev:
Kampen går vidare... Vore illa om skivan slog sig för att allt satt lite snett... Inte värt att ge sig ut på isen förrän det är ordnat :rolleyes:
Själv har jag suttit på Olles och druckit öl :fyllisar , bättre än att meka? :banana

Wheelie-kungen

Ny medlem
Gick med
26 May 2003
Hoj
GasGas 250 EC -01
Funderar också på att åka lite isracing faktiskt. Har inte hunnit få på vinterdäcken än pga en handledskada, men så fort som jag kryat på mig igen så blir det ut och åka av.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept