Isen Ligger! Yiehaaaa!!!

Fixx

Hundförare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
hoj?
Ebbe skrev:
Det lär nog inte bli isbjörna vi får jaga om vi ska vänta på dig Q! Snarare delfiner eller gädda!! :D :hihi

Nyss hemkommen själv från andra issvängen för i år. Denna gång åkte vi nere i närheten av öregrund. Kul som fan, nu börjar man ju nästan komma híhåg hur man ska göra... :)

Q!
Har hört att det finns en firma i Tibro som använder en jigg för att pressa samman CR-vevar. Då blir det rätt på en gång och man slipper banka sönder skölden. :tummenupp Ska forska vidare om firmanamn och nr.
Lysande... Får snacka med oscar att han får ta tag i det nu... Men först ska han ha tag i nya dubbdäck.. 21"/19"

Han har fått för sig att dubba själv.. så vi kommer när isen smälter. :hihi

farmerlip

F.d Hybridpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2 röda och en gul
Jag vill åka is på lördag. Plogad bana, utan att bli jagad av elaka bönder/poliser. Vart ska jag vända mig? Jag försöker få med mig Varland också!!! Skutskär?

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Jag kollade isläget utanför Uppsala igår. ca 10-12cm kärnis och med tunn snö ovanpå (kanske 1-2cm). Går att köra på, men för att vara på säkra sidan vill man nog ha lite tjockare (det kan ju variera med vattenströmmar o.d.).

craze

Allmänt keffo
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille R, BMW R1200GS Adventure, Yamaha Neos, Trampcykel
farmerlip skrev:
Jag vill åka is på lördag. Plogad bana, utan att bli jagad av elaka bönder/poliser. Vart ska jag vända mig? Jag försöker få med mig Varland också!!! Skutskär?
Jag funderar på att köra på lördag eller söndag, nu till helgen alltså.
Fast... idag är det ju plusgrader, men det blir säkert kallt igen! :)
Var det någon som hade några klara besked om hur det blev med tillstånden för att köra på sjöarna här runt sthlm i år?
Drevviken funderar jag på till helgen iaf.

farmerlip

F.d Hybridpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2 röda och en gul
Isen växer till en 3-4 plusgrader så det är lugnt....
Hur ostört kan man åka på Drevviken?
craze skrev:
Jag funderar på att köra på lördag eller söndag, nu till helgen alltså.
Fast... idag är det ju plusgrader, men det blir säkert kallt igen! :)
Var det någon som hade några klara besked om hur det blev med tillstånden för att köra på sjöarna här runt sthlm i år?
Drevviken funderar jag på till helgen iaf.

craze

Allmänt keffo
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille R, BMW R1200GS Adventure, Yamaha Neos, Trampcykel
farmerlip skrev:
Isen växer till en 3-4 plusgrader så det är lugnt....
Hur ostört kan man åka på Drevviken?
Bortsett från en och annan skridskoåkare och promenerare så är man rätt ostörd där. Skridskoåkarna är värst. Dom kommer och gafflar om att dubbarna kör sönder isen :hihi

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Q!
Har hört att det finns en firma i Tibro som använder en jigg för att pressa samman CR-vevar. Då blir det rätt på en gång och man slipper banka sönder skölden. :tummenupp Ska forska vidare om firmanamn och nr.[/QUOTE]Tibro Mc-service kanske?? www.tibromcservice.se 0504/12012 Dom säljer Honda,Yamaha och Husqvarna cross+enduro.Har skickat dämpare dit på renovering bla.Snabb service

Quitte

?? ERF
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Lånad Gixxer + Demoto scooter
Strålande med nummer och allt!!!!
Enda smolket i glädjebägaren just nu är att staken låter vänta på sig... Tidigast måndag, å vi vet ju alla vad det betyder i MC-kretsar. Typ om en månad då? OM den finns på lager vill säja ;)
Ebbe/Heda!
Jag har en gris oplockad med er... Ebbe går det ju nästan aldrig att hacka på för han är så duktig och har ordning på grejerna (förutom bilen då...), men TÄNK om min är klar före Heda har fått sina däck :arsele
oops fälgar skall det vara!
Busaberg skrev:
Q!
Har hört att det finns en firma i Tibro som använder en jigg för att pressa samman CR-vevar. Då blir det rätt på en gång och man slipper banka sönder skölden. :tummenupp Ska forska vidare om firmanamn och nr.
Tibro Mc-service kanske?? www.tibromcservice.se 0504/12012 Dom säljer Honda,Yamaha och Husqvarna cross+enduro.Har skickat dämpare dit på renovering bla.Snabb service[/QUOTE]

Last edited:

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
e, din kåphojsmupp!!

jag sätter en amusementlunch på att jag rullar på is tidigare än dig, å skulle så vara fallet så är du välkommen ut med lite kaffe* åt oss :hihi

*glöm inte ta med vinterkostymen å kraschhatten så ska du få prova räjsig 4taktare :yoparty

Quitte skrev:
Strålande med nummer och allt!!!!
Enda smolket i glädjebägaren just nu är att staken låter vänta på sig... Tidigast måndag, å vi vet ju alla vad det betyder i MC-kretsar. Typ om en månad då? OM den finns på lager vill säja ;)
Ebbe/Heda!
Jag har en gris oplockad med er... Ebbe går det ju nästan aldrig att hacka på för han är så duktig och har ordning på grejerna (förutom bilen då...), men TÄNK om min är klar före Heda har fått sina däck :arsele
Tibro Mc-service kanske?? www.tibromcservice.se 0504/12012 Dom säljer Honda,Yamaha och Husqvarna cross+enduro.Har skickat dämpare dit på renovering bla.Snabb service
[/QUOTE]

Quitte

?? ERF
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
DEAL! (Har ju inte ruggigt låga odds med mig, men HOPPET är det sista som överger människan sägs det ju...)
Bara att hoppas att din tunga gamla stånka är så trögsvängd att du är slut efter två pass så jag kan köra resten av dan, medans du grillar korv :yoparty
Tom Byron skrev:
e, din kåphojsmupp!!

jag sätter en amusementlunch på att jag rullar på is tidigare än dig, å skulle så vara fallet så är du välkommen ut med lite kaffe* åt oss :hihi

*glöm inte ta med vinterkostymen å kraschhatten så ska du få prova räjsig 4taktare :yoparty
[/QUOTE]

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Quitte skrev:
Bara att hoppas att din tunga gamla stånka är så trögsvängd att du är slut efter två pass så jag kan köra resten av dan, medans du grillar korv :yoparty

Hehe.. här halkar Yasha in på ett bananskal, men... DREAM ON BABY!!! :lol

Husaberg rulez!!! :yoparty

Quitte

?? ERF
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Hela det inlägget var ju just en dröm...
(Jag är trevli i början INNAN jag blir spydig och arrogant) :rofl
Yasha skrev:
Hehe.. här halkar Yasha in på ett bananskal, men... DREAM ON BABY!!! :lol

Husaberg rulez!!! :yoparty

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
nu slutar vi spamma den här tråden å går å sover så vi e pigga å fräscha på jobbet imorgon så chefen ser våran glöd för att jobba å stoppar några xtra hundringar i lönekuvertet så man slipper mumsa hårdbrö å nudlar :banana

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Quitte skrev:
Hela det inlägget var ju just en dröm...
(Jag är trevli i början INNAN jag blir spydig och arrogant) :rofl
:hihi Gör som gurun säger nu, så går vi och sover! Och som Ebbe har sagt förut, så har Yasha storhetsvansinne och BOR på motardforumet!!! Det du! :tungan

Puss då! :kär

(Krattan har fixat dubbdäck till lill-CRen, så kanske vi kommer och kikar lite på isen oxå?!?)

Ebbe

Fd motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen just nu.
Det verkar tunnt med "organiserade träningar" på is imorrn. Det kan bli så att det bestämms nått i morgon bitti. Aja, jag siktar på att sladda på söndag iaf. Ska jag ringa dig Tommy när jag vet vad som händer?

farmerlip

F.d Hybridpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2 röda och en gul
Jag fick förhinder idag ändå.....biljävel....Söndag...vetefan.
Är det för lite snö eller kom isen för fort? Jag satsar nog på nästa helg.

Ebbe

Fd motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen just nu.
farmerlip skrev:
Jag fick förhinder idag ändå.....biljävel....Söndag...vetefan.
Är det för lite snö eller kom isen för fort? Jag satsar nog på nästa helg.

För lite snö är inget problem vid träning. Då sätter man bara granruskor istället. Det kom snö innan isen blivit tillräckligt tjock, så det går inte att komma ut med riktiga plogar. Sen har det gått hål ganska lätt på dom banor vi kört på hittills. Jävla väder...

//Ebbe, som ÄNTLIGEN surfar på bredband hemma! :banana

Quitte

?? ERF
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Var inte så kaxig du!! Fatta vilken tumme ur jag fått ikväll, nyinstallerad burk och bredbandssurfning (tog bara 1½ månad). Fick lite nog i mitt senaste inlägg när pixlarna flög runt och drivrutinerna till skärmen försvann. Dock ligger jag på golvet i vardagsrummet och skriver detta tills jag får låna en modulartång...
Nog spammat nu!
Fick staken idag, skickar till Tibro imorrn, KANSKE montera ihop till helgen!!!!!!!!!!
Tom Boy! Känner du hur Amusement-vadet börjar gå åt hel...?

Ebbe skrev:
//Ebbe, som ÄNTLIGEN surfar på bredband hemma! :banana

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Jaa, jag var in i butiken idag men fel kille var där så jag gick ut tomhänt. Shit, det börjar verkligen brännas....... :va

Quitte skrev:
Var inte så kaxig du!! Fatta vilken tumme ur jag fått ikväll, nyinstallerad burk och bredbandssurfning (tog bara 1½ månad). Fick lite nog i mitt senaste inlägg när pixlarna flög runt och drivrutinerna till skärmen försvann. Dock ligger jag på golvet i vardagsrummet och skriver detta tills jag får låna en modulartång...
Nog spammat nu!
Fick staken idag, skickar till Tibro imorrn, KANSKE montera ihop till helgen!!!!!!!!!!
Tom Boy! Känner du hur Amusement-vadet börjar gå åt hel...?

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept