Hej vänner!
View attachment 443636
En kort information om träningen i förrgår tänkte jag hinna med. Ni som följt mig under tidigare TT-tävlingar vet att det är svårt för mig att sköta uppdateringarna frekvent när väl träningar och race är igång. Å andra sidan så gör ju Karin ett fint jobb genom att underhålla er med sina live-sändningar från ön på vår facebooksida och Silja med flera sköter uppdateringarna på sporthoj.com.
Jag fick 5 varv på Hondan i förrgår. Hojen kändes fin i chassi och motor och allt jag behövde ändra var styrdämparinställningen. Däremot är det två år sedan jag körde 600cc på Mountain course senast och det tar ett tag att hitta rätt växlar och bromspunkter runt banan. Ambitionen var att gå ut lugnt och sedan successivt flytta fram positionerna. Som ni säkert känner till så var jag nyfiken på hur min nacke skulle fungera men trots att jag körde 5 varv fungerade det hyggligt. Visserligen var jag rejält trött i kappmuskeln precis som vnaligt men inga kramper i alla fall. Däremot knäppte det till i vänsterknä i början på fjärde varvet. Förmodligen en överbelastning enligt sjukgymnasterna som jag träffat idag. Man styr ju hojen med knä och lår på ett helt annat sätt på en ojämn landsvägsbana än vad man behöver göra på vanlig kortbana och därför får benen mycket styck.
Nåväl, ikväll är det dags för debut med BMW:n och det ska bli spännande att se hur det fungerar. Jag hann ju bara köra 6 varv med den ifjol så jag är förberedd på att de nog säkert tar några kvällar innan vi sorterat ut den.
På återhörande!
/Björn