Perry Eriksson
Ny medlem
Härligt för dig att komma ut på sjön lite. Nu är jag med i matchen.
/Perry
/Perry
Strax dax för Manx Grand Prix 2014. Träningen börjar på lördag 16/8.
Man kan lyssna på livesändningar från tävlingarna på Manx Radio: http://www.manxradio.com Referaten av tävlingarna börjar 23/8. RadioPlayer AM!
Schema för racen finns här: http://www.manxgrandprix.org/
Live timing brukar finnas här: http://mgplive.mgpfestival.com/index.htm (funkar ej då detta skrivs.)
En uppdaterad guidad tur på engelska runt banan finns här, välj 720p HD:
https://www.youtube.com/watch?v=xczd86eTnJ8
Gratis schematisk karta att ladda ner finns här: http://www.luff.org.uk/tt_map/
TT course knowledge, en tråd om banan på engelska finns här. Scrolla ner lite på sidan 35 så syns senaste uppdateringen. http://www.iomtt.com/Home/Forum/ShowPost.aspx?PageIndex=35&PostID=95543
Hej alla!
Idag har de äntligen fått igång WiFI i depån. Tyvärr räcker det inte hela vägen ner till vår tältplats i paddock C men jag har klämt in mig med min bärbara dator bredvid McGuinness husbil och här fungerar det att uppdatera tråden...
Vi anlände med färjan i tisdags kväll och har nu byggt upp vårt tältläger för de närmaste 3 veckorna. Med fem personer och packning för en månad så är det ont om saligheten men vi hade tur med vår tilldelade tältplats. Hela depån ligger i en slänt men vår tältplats har inte värre lutning än att det går att palla upp bilen så att vi får sova någorlunda horisontellt.
En fantastisk utsikt över bukten in mot huvudstaden Douglas försämrar ju inte trivselfaktorn.
Av någon anledning verkar det inte gå att ladda uppbilder på SH.com just nu men jag får återkomma med det.
På återhörande!
/Björn
En kort uppdatering.
Dagens träning blev inställd på grund av funktionärsbrist. Tyvärr togs inte beslutet förrän 10 minuter innan start när alla köat i timtal för att besiktiga och få bra platser inför utsläppet på banan. De enda som fick köra på banan var nybörjarna som fick ett varv bakom föråkare, ett så kallat speed control lap.
Själv stack jag ut efter att vägen öppnats igen för allmän trafik och körde ett par varv med den Honda SLR som vi tagit med som depåmoppe. Hela banvarvet var torrt men det var enormt blåsigt, förmodligen en föraning om den storm som sägs dra in över ön imorgon. Det hade inte gått att hålla fullt med en 600:a på vare sig öns västsida eller över berget som vinden låg på idag. Tycker jag har hygglig koll på sträckningen så jag längtar verkligen efter att få pröva mina nya teorier på banan i verkligheten nu. Däremot råder fortfarande en del oklarheter kring chassiinställningarna, något som jag får återkomma till när jag haft möjlighet att testa i hög fart.
Imorgon är det Söndag och kyrkliga som man är här på ön så förekommer ingen racing på söndagar.
På återhörande!
/Björn
Har försökt ladda upp bilder från veckan som gått i 3 dagar nu utan att det fungerar...
En JPG-bild på 2.7 MB tagen med mobilkamera burkar väl normalt inte innebära några problem, eller???
Allt fungerar som vanlgt fram till dess att det är dags att ladda upp filen. Då får jag bara ett rött kryss som säger att uppladdningen misslyckats.
Tips och råd mottages tacksamt!
Annars är det söndag och vilodag här i depån. Resten av teamet har åkt på sightseeing på ön men det får vänta tills tävlingarna är avklarade för min del. Hade som sagt i plan att delge er lite bilder här på sporthoj idag och senare i eftermiddag ska jag ge mig ut med depåhojen för att fila på linjerna över den så viktiga bergssektionen. En del av mina gamla referenspunkter har försvunnit och jag behöver hitta nya.
Sprang ihop med en mekaniker åt den gamle landsvägshjälten Nick Jefferies (farbror till David Jefferies om jag fattat det rätt) som bl.a. körde i Castrol-Honda teamet i början av 90-talet på Honda RC30 med Joey Dunlop. Colin som meken heter erbjöd sig att ordna en möjlighet med att få åka ett varv med NJ himself! Vi får väl se om jag har möjlighet att hitta en tid som passar både honom och mig...
På återhörande!
/Björn
Edit: Det verkar gå att bifoga gamla bilder som jag redan har laddat upp i tråden en gång???
Har försökt ladda upp bilder från veckan som gått i 3 dagar nu utan att det fungerar...
En JPG-bild på 2.7 MB tagen med mobilkamera burkar väl normalt inte innebära några problem, eller???
Jag har haft problem att ladda upp stora bilder, men om jag då har gjort dem lite mindre gick det ladda upp utan problem, garanterat inget som har med internetuppkopplingen att göra när jag hade problem. Att lägga in bilder som redan finns på internet skapar inte samma problem.
/Fredrik
Ska bli mycket spännande att få följa dina äventyr på ön. Tyvärr inte på plats men får hoppas att jag har möjlighet att ta mig till ön i framtiden. Har suttit o läst igenom hela denna tråden och den har verkligen ökat mitt intresse för Motorcykel racing
Lycka till!
Den utlovade stormen här på ön kom av sig en smula igår men även om det mesta regnet uteblev så var det duktigt blåsigt hela dagen. Själv hann jag med att jogga en runda på förmiddagen i Nobles Park, precis i anslutning till depån. Det var skönt att syresätta kroppen och försöka få lite uppbyggda spänningar att släppa. Erfarenheten från 2012 är annars att det ofta var lite svårt att hinna med fys-träningen under de dagar då det var körning på programmet, eftersom mycket energi gick åt till förberedelserna kring det.
. Sedan frågade han om jag kände till engelsmannen (jag minns tyvärr inte namnet som NJ nämnde) som omkom i samband med Scandinavian Open-premiären på Anderstorp 1996.
Steven Ward hette han, om det skulle komma upp igen.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|