OK. Då blir det inget mera förrän måndag. Första race på måndag är 11.15 svensk tid. 350cc Classic TT. Hade det varit TT i juni så hade det varit "Mad Sunday" i morgon.Träningen är inställd för ikväll, tyvärr
Jo det finns en liten väg, B12, om man åker lite snett till vänster. De som bromsar bort sig brukar klara det ganska bra. Jag har sett många genom åren. Det är ju en lång nedförsbacke och rakt så det går fort före inbromsningen. Det är lätt att gör misstag. Det är vid 38.49 i min guidade film.Är det inte en öppning in bakom resturangen i creg ny baa så att man kan bromsa sig in där?
Ni som är på ön! Missa inte Jurby i morgon. Ett helt otroligt evenemang. Massor av hojar och jippon. Var beredda på trafikstockningar då ni närmar er. Jurby ligger på nordvästra delen av ön. Ha de!
Kul att ni tog er dit. Det är ett MÅSTE. Det brukar komma mera än 10.000 motorcyklar. Här är några:Hej
Kan rapportera att det var grymt på Jurby idag... Har nog inte sett så många motorcyklar på ett och samma ställe tidigare!
/A
Ytterligare i år eller menar du totalt?Ytterligare en dödsolycka på träningen på lördagskvällen.
http://www.manxgrandprix.org/News/2014/August/23/Statement-issued-on-behalf-of-MMCC
Den andra den här veckan.Tyvärr. Först Stephen McIlvenna på tisdagskvällen och igår kväll, lördag, Tim Moorhead. Det är nära 250 (224 förare 2008) omkomna sedan 1907. Det tillkommer en hel del påkörda funktionärer och publik till dessa siffror. Dessutom mängder av motorcyklister som haft otur eller överskattat sin förmåga. Jag har aldrig sett någon totalsiffra. Hittills i år 2014 är det fyra omkomna förare.Ytterligare i år eller menar du totalt?
Edit: Såg nu på hemsidan att 1 till förolyckats, usch vad tråkigt.
Ramsey sprint är den enda dragstrippen i världen som svänger
platsen där Björn bromsade bort sig på fredagen (enligt en enda källa hittills och på BG:s Facebook finns ingen info om vad som egentligen hände.)
.
Björn har bekräftat till mig i e-mail att det var en "incident" vid Creg-ny-Baa. Han har lovat återkomma med mera detaljer här på tråden idag måndag.För er som tvivlar kan jag erkänna att uppgiften kom, om inte från BG självt, så från en av de två mekarna.
Sannolikt från bg:s pappa.
(Mail via iPhone)
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!