Gårdagen bjöd på optimala förutsättningar vädermässigt. Jag gick ut två varv på supersporthojen och satte 116 MPH från stående start vilket kändes helt okey. Det andra varvet blev dock lite stört av att jag kom ikapp en framförvarande förare som jag inte kom förbi tillräckligt snabbt vilket gjorde att sekunderna tickade iväg men det blev ett 117 MPH-varv i alla fall vilket var lite långsammare än jag hoppats på men det är mycket som måste stämma för att få till en bra varvtid här borta.
Hojen kändes stabilare än tidigare vilket jag tillskrev den nya stryrdämparen. Tyvärr upptäckte vi olja på övre gaffelkronan på nytt när jag ställde ifrån mig hojen. Teorin är att det var rester från den gamla som letat sig fram. Till ikväll har teamet gjort ett minituöst rengöringsarbete så det lär visa sig om även denna nya dämpare sprungit läck eller om det förhoppningsvis får vara torrt och fint.
Gjorde därefter två varv på Lightweighten och den känns jättebra chassimässigt. Även motorn känns kanon så det var lite förvånande att min toppfart inte var högre i Sulby än vad den var. Får se om jag kan hitta lite bättre utgångsfart genom Quarry Bends till nästa pass. Tror det blev ett 111 MPH-varv i alla fall.
Nu har IoMTT-hemsidan fått upp ett 2 min klipp från mitt första varv under måndagens träning genom sträckan Ballacraine till Crronk-Y Voddy straight. Kul kameravinkel där man kan se hur gaffeln får jobba över alla ojämnheter. Det var väl mitt långsammaste varv för kvällen men gissar att linsen snabbt blev full av flugor och det är därför som det fick bli den biten. Kul i alla fall med lite ombord-film, eller hur?
https://www.youtube.com/watch?v=ZO1JtVn1oNc
På återhörande!
/Björn