Vore skönt med en bekräftelse på att Björn är okej
Björn hade passerat Glen Helen när detta hände och det var på norra delen av banan som dessa olyckor hände, så jag känner mig lugn angående Björn.
Kämpa på Björn jag och Felicia sitter klistade vid datorn och lyssnar och följer livetimingen.Hej igen!
View attachment 443681
TT-träningarna är nu i full gång och allt rullar på men det är intensiva dagar för hela teamet. Jag har som vanligt fullt sjå med att hålla kroppen i skick under dagen för att den ska funka under timmarna på banan kvällstid. Nacke och knän är för tillfället under kontroll men sedan ett par dagar är det vänster biceps som protesterat mest. Att brottas med 1000cc i de här farterna är slitsamt. Tur då att vi har Isla Scotts fysioterapi-tält att besöka under dagtid som gör sitt bästa för att göra förarna kördugliga igen. Den som verkar få kämpa hårdast med kroppen i år är Ian Hutchinson som har en egen bänk längst in i hörnet. Där har han legat varje dag jag besökt tältet, oavsett tid på dygnet. Efter att ha sett "Hutchys" kropp under massagebehandling kan jag intyga att det är ett under att den kroppen kan ta sig fram för egen maskin överhuvudtaget. Det är nog inte en kroppsdel som inte har stora ärr över sig.
Körmässigt försöker jag öka tempot lite för varje dag. Tycker att jag börjar bli lite kompis med BMW:n över de jämna delarna på banan men får slita hårt över de många ojämnheterna. Det beror dock inte på att chassit inte funkar utan mer på att det kräver mer träning och erfarenhet innan jag lärt mig hur jag ska få ner alla 200 hästar i backen utan att hojen studsar över hela vägbanan i protest.
Gårdagens träning blev ju tyvärr stympad av rödflagg orsakad av Dan Kneens krasch i Churchtown. Därefter öppnade sig himlen och det har sedan regnat av och till under natten. Förhoppningsvis hinner det torka upp till kl 18:20 när kvällens träningar börjar. Igår fick vi besök i vårt depåtält av grabbarna på Duke video som provmonterade en gyrokamera på min kuts. När de kollade på filmen idag verkar det dock som att gyrokameran inte klarade alla ojämnheter utan den började rotera hej vilt utan att kunna hålla ordning på horisonten. Idag ska jag få prova en 360-kamera istället. Vi får väl se om det blir bättre över groparna...
På återhörande!
/Björn
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS