Det håller jag också med om. Såg ett reportage om det på Sportnytt för ett tag sedan och Sverige verkar ligga efter de andra länderna när det gäller säkerhet inom speedway.
Hoppa inte dubbelvolt nu men när det gäller säkerhet ligger sverige långt efter när det gäller all motorsport.
Hur kan Sturup (med de bilder som visats) ens bli godkänd för tävling?
(har inte varit där men bilderna säger att det är idioti att åka dit)
Hur kan det köras bankörningar på Kinnekulle som många år tillbaka förlorade banlicensen då säkerheten var för dålig.
Varför fortsätter det köras på Mantorp med räcke i utgången på Pariserkurvan?
Kan inte se att speedway är mer eftersatt...
Mike Luff har ju under den tid han haft hand om Gelleråsen gjort genomgripande förändringar för att bättra på främst säkerheten, kanske inte världsbäst men ändå försökt.
Hur många andra banor/klubbar kan skryta med att försöka?
Att korta en kilometer lång raka med 40meter avåkningzon är inte försöka, det skulle gjorts för 30 år sedan minst.