Isle of man TT 2007

P@trik

#16
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vagnhärad
Hoj
race
Det tråkiga med aftonbladet är att när dom skriver om IOM så är det "dödens lopp" eller "vansinnes race"...
 

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Last edited:

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Ort
Täby
Hoj
Polisbil
Inga tider alls på på Miinin och Hamberg. Verkar inte som dom startade alternativt inte kom fram till första mellantiden.....
 

Hårding

Keep ´er lit...
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Tatooine
Hoj
Ducati Panigale V2, KTM 690 SMC-R, Suzuki GSXR-600K1
Nytt rekord och seger för John McGuinness i senior-TT på 130.354 mph i snitt...
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Snittet är väl iofs 3 döda/år på IoM, så varför det skulle haussas mer i år är väl för speedwayolyckorna.
Dock håller jag med anrell, han skriver att man ska förbjuda speedway till man tvingar klubbarna bygga säkrare banor, inte för alltid. Klubbarna har inte råd säger de, men ändå kan de köpa svindyra förare...
Miinin hade fått bryta på grund av oljeläckage.
 

sandstream

Guest
Dock håller jag med anrell, han skriver att man ska förbjuda speedway till man tvingar klubbarna bygga säkrare banor, inte för alltid. Klubbarna har inte råd säger de, men ändå kan de köpa svindyra förare...
Det håller jag också med om. Såg ett reportage om det på Sportnytt för ett tag sedan och Sverige verkar ligga efter de andra länderna när det gäller säkerhet inom speedway.
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Det håller jag också med om. Såg ett reportage om det på Sportnytt för ett tag sedan och Sverige verkar ligga efter de andra länderna när det gäller säkerhet inom speedway.

När det blir på bekostnad av förarnas säkerhet så kan det lägga ner det helt.
Norrköping hade det hårda elaka staketet, utgången har kunnat sett helt annorlunda ut om de fått tagit sitt säkerhetsansvar till 100%!
 

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
När det blir på bekostnad av förarnas säkerhet så kan det lägga ner det helt.
Norrköping hade det hårda elaka staketet, utgången har kunnat sett helt annorlunda ut om de fått tagit sitt säkerhetsansvar till 100%!



Då får de tävlande helt enkelt bojkotta alla banor utom Eskilstuna (Tror jag det var som har Airfence"
Jo men deras journalistik där de i löpsedlarna basunerar ut att motorsport skall förbjudas.
Som Expressen löpsedel för ca 15 år sedan.
Vem får dina njurar i sommar?
Artikeln var om hojåkning!
 

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kumla
Hoj
-
Dock håller jag med anrell, han skriver att man ska förbjuda speedway till man tvingar klubbarna bygga säkrare banor, inte för alltid. Klubbarna har inte råd säger de, men ändå kan de köpa svindyra förare...

Jag tycker speedway är skitkul att kolla på men har längre reagerat på att man kör en bana omgiven av plank/sarg, förviss inte av trä som det var förr men dock en tämligen hård "avåkningszon". Att inte ha råd med säkerhet men i nästa steg öppna plånboken förvindyra förare rimmar mycket illa tycker jag. Säkerhet kostar, luftstaket är som jag förstått det skitdyrt men ett liv är värt betydligt mycket mer. Att fokusera mer på säkerheten tycker jag är rätt men att förbjuda sporten är att gå för långt.
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Hur svårt skulle det vara att dunka upp softfence?
Det skulle fortfarande vara farligt, men klart säkrare iaf.
 

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Hur svårt skulle det vara att dunka upp softfence?
Det skulle fortfarande vara farligt, men klart säkrare iaf.
Knappst svårt,men det finns inga krav på det(än)och kostar pengar så det är väl därför det går trögt.Är nog bara Avesta som har airfence på sin bana hittills.
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top