Istråden -10/11

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Ort
upplands väsby
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Va!? Så går det när man taggar för hårt! :hihi
Vad hände? :näsblod



Highsidade i utgången på böjen innan långrakan

Landade på höften, Fan man går ju sönder när man är så här gammal

En junior hade förmodligen rest sig direkt eller givit faan i att köra så dåligt att man vurpar:D
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Highsidade i utgången på böjen innan långrakan

Landade på höften, Fan man går ju sönder när man är så här gammal

En junior hade förmodligen rest sig direkt eller givit faan i att köra så dåligt att man vurpar:D

De e gött o ramla...
:rolleyes:

Klarade mig med att ramla i snön igår, mjukt o skönt o ja fick hojen över mig som vanligt :huvet
 

nozzen

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2010
Ort
Göteborg
Hoj
honda supermotard 450 -04 Suzuki 250f -07
Skärgårdstur

Ett tips till er alla som vill åka Isracing och bor i Göteborgsområdet, åk ut till våran härliga skärgård! Vi åkte 3st hojar i söndags från Önnered brygga ända ner till Hovås hamn.
Havet är fruset 20cm mitt ute bland öarna så det är inget att vara rädd för.
Kan bara säga att det var en otrolig känsla med solen stekandes och spegelblank is att köra full trottel på.
Många Göteborgare är ute och åker skridskor och dom har mobilkamerorna i högsta hugg när man susar förbi i 100blås på bakhjulet!
Dock när vi var ute så krockade 2st hojar i 120blås så det låg plast över hela isen. Stukad fot och sprucken motorhalva var det värsta:)

Glöm inte is dubbarna!:yoparty
 

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 SMR
Ett tips till er alla som vill åka Isracing och bor i Göteborgsområdet, åk ut till våran härliga skärgård! Vi åkte 3st hojar i söndags från Önnered brygga ända ner till Hovås hamn.
Havet är fruset 20cm mitt ute bland öarna så det är inget att vara rädd för.
Kan bara säga att det var en otrolig känsla med solen stekandes och spegelblank is att köra full trottel på.
Många Göteborgare är ute och åker skridskor och dom har mobilkamerorna i högsta hugg när man susar förbi i 100blås på bakhjulet!
Dock när vi var ute så krockade 2st hojar i 120blås så det låg plast över hela isen. Stukad fot och sprucken motorhalva var det värsta:)

Glöm inte is dubbarna!:yoparty


jag har fått för mig att havsis är lurigare än sjöis och att man därmed behöver ha tjockare is innan man åker ut.

sen är det inte fel att tvätta av hojen efteråt, havsvatten tar styggt på grejerna.
 
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
vad skall man med isdubbar till, när man plurrar i 120 blås ?

Saltvattenisar är segare än sötvatten (mer förlåtande?)
Gammal saltvattenis är mindre salt än nyis.

Du kan komma väldigt lång ut på för tunn saltvattenis innan du får bada och du får svårt att hitta bärig is när du skall upp.:rolleyes:
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Är det någon som har en karta till Rånäs eller sida till dem som sköter körningar där?
 

lepik

Ny medlem
Gick med
19 May 2008
Ort
åkersberga
Hoj
GasGas EC 300 E
I morgon ska det gasas! :banana
Jag slutar tidigt i skolan så jag kan börja köra från ca 13:00. Om någon har möjlighet vore det kul med sällskap!
Det plogades en bana i helgen vid Björnhammarvarvet i Svinninge som ligger mellan Åkersberga & Vaxholm, så det är nog lite snö på banan, men vafan! Någon som hänger på? :)
 

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
Någon som ska åka is/sjö någonstans i Sthlmsområdet imorrn? Eller har tips om bra ställen att åka just nu? Vi är ett par tre stycken som är ready to rumble!
 

Anderberg

Aldrig nöjd
Gick med
29 Nov 2006
Ort
Färingsö
Hoj
KTM EXC 450 -09, KTM EXC 300 -09
Någon som ska åka is/sjö någonstans i Sthlmsområdet imorrn? Eller har tips om bra ställen att åka just nu? Vi är ett par tre stycken som är ready to rumble!

Kommer ev köras på Ekerö imorron, beror på om däcken blir klara.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top