Istråden -10/11

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
Du är nog den första som har tackat nej till att Borra! :tuttar

Haha ja du, tacka nej å tacka nej, jag behöver inte åka ända till Sollentuna eller vart fan Väsjön ligger för å borra! :D

Nu är det borrat och klart.
Ca 50 hål resulterade i varierad tjocklek mellan 10-25cm, på näst intill blank is!
På söndag blir det åkning på samma plats som senast.
Med lite tur så kör vi även lördag!
Tjup

Fan va najs! Jag tänkte försöka meka (byta bakdäck) lite på lördag så det kan åkas på söndag! Sjukt sugen på att åka på sjön! :yoparty Kanske hakar på då om jag lyckas få dit hojen på något vis (har ingen bil)!
 
Last edited:

gatan

Ny medlem
Gick med
20 Jan 2011
Ort
Hägersten
Hoj
M2 Cyclone & VRSCR Street Rod
Nu är det borrat och klart.
Ca 50 hål resulterade i varierad tjocklek mellan 10-25cm, på näst intill blank is!
På söndag blir det åkning på samma plats som senast.
Med lite tur så kör vi även lördag!
Tjup

Yes! Det blir åka av i helgen. Både lördag och söndag för min del.
Syns i issprutet utanför Mälarhöjdens Båtklubb! :tummenupp

/Calle
 

CoRuS

WWW.MAJESTO.SE
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Närmare Finland
Hoj
KTM 450 SXF/Supermoto 2012 (snål-edition)
Haha vilka problem ni har!:D Jag skulle rullat hojen till sjön om jag bara kunde bestämma mig vilken sjö jag skulle köra på! :arsele

/Christer

Grattis till något positivt där borta, men mer då? Ett noll till "fucking jävla kukÅmål"... mer blir det nog inte ;) :tummenupp

Önskar jag bara hade ditt problem just nu:gnissla
Kör hårt!:yoparty
 

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
Lura med dig ngn till från din sida av stan och och erbjud att betala hyra för släp eller liknande

jo jag får se, kanske går att lösa. det visar sig.

Haha vilka problem ni har!:D Jag skulle rullat hojen till sjön om jag bara kunde bestämma mig vilken sjö jag skulle köra på! :arsele

/Christer

det här är stockholm (2 milj inv.) och inte Åmål (3,5 inv.). att rulla en hoj från en del av stan till en annan kan ta säkert över ett dygn. så jag tror jag skippar det va! :tummenupp

för valet av sjö, kör "ole dole doff" så kommer du fram till något. (dagens tips).
 
Last edited:

krokodilen73

Ny medlem
Gick med
13 May 2005
Ort
I Dalslands djupa skogar!
Hoj
XR650R & CR500AF
Nej för helvete jag bor inte i Åmål,,, alldeles för mycket folk där 9-10 tusen. Någon mil söderut ca 750 inv på ca 35 kvadratkilometer.
Det får inte plats mera pga alla sjöar! :tummenupp

Mycket yta att åka på och lite folk som kan gnälla! Men vi har nog samma problem som alla andra runt om i Sverige = det är mycket som ska stämma innan det blir åkbart.

Men i morgon kör vi, fina isar som fan nu runt 35 cm tjockt och ingen snö dock inte helt blankt :D

/Christer
 

lepik

Ny medlem
Gick med
19 May 2008
Ort
åkersberga
Hoj
GasGas EC 300 E
Var nere och körde idag! Har mer än 20 cm ren is och bara ett tunt lager snö som kom inatt! :banana
 

lepik

Ny medlem
Gick med
19 May 2008
Ort
åkersberga
Hoj
GasGas EC 300 E
Nepp! Det har funnits en bana, och den syns eftersom det finns lite mer snö i kanten efter vallen som funnits. Och efter att ha kört 10 varv ser man ju banan i spåren ;)
Dock har jag ingen som plogar och ingen jag kör med. Finns inga klockrena parkeringsmöjligheter heller, jag rullar ner med hojen, bor 200 m därifrån.
Dock är det en del som brukar köra i vår vik, en bit från sjön där jag kört. Kan helt klart höra av mig om det blir något där!
 

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
Köp en crosställning al'a dragkroksmodell, beställ en taxi med dragkrok.
Lasta skiten och kom över. Max 400kr

haha fan va omständigt! näe fan jag kanske har en polare som hakar på imorrn, beror på om han hinner klart med hojen idag. annars ser det mörkt ut. han har förövrigt en sån crosställning men frågan är om inte en 690 är lite för stor och tung för en sådan? aja, hoppas han hinner iaf, om så så ses vi imorrn! :tummenupp
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Se där ja, skulle iväg o åka lite i enduroslingan men vi drog ner o kollade hur våran is såg ut, o den va ju såklart kanonfin med 30-50cm is så de va bara att ge sig ut igen.
All snö borta förutom våra vallar från banan.
 

Harrgen

HejHej
Gick med
10 Oct 2007
Ort
På loftet
Hoj
99 Yamaha R6. 01 Yamaha R6. 02 KTM 640. 02 Yamha YZF 426. 01 Honda CR250R. 03 KTM 660 SMC
Bra åkning på Mälaren idag.
Bilder kommer under kvällen!
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top