Järfälla/Skälby

Nicson

Already Gone
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Letar
Aj fan Bl@ck din hoj som var så fin! :( Skönt att det inte vart värre skador för dig iaf :tummenupp

Missade idag btw.. har haft en massa skitgöra hela dagen.. hänger på nästa gång och kanske Barkarby imorgon om vädret är bra och jag har löst min uppgift i komplexitetsteori...

MJL

Ny medlem
Gick med
15 Jan 2008
Hoj
Hornet 600
Tråkigt med sånna missförstånd i trafiken, bilister är ena farliga rackare asså!! Skönt att det gick så bra för dig iaf, tur i oturen kan man säga! :)
Men kom till barkarby ikväll, tror det blir en del från Majasgängt som kommer! Får du iaf lite hojtröst :såjaponken

Last edited:

Bl@ck

Medlem
Gick med
12 Aug 2006
Hoj
Honda CB1000RA -16
Tråkigt med sånna missförstånd i trafiken, bilister är ena farliga rackare asså!! Skönt att det gick så bra för dig iaf, tur i oturen kan man säga! :)
Men kom till barkarby ikväll, tror det blir en del från Majasgängt som kommer! Får du iaf lite hojtröst :såjaponken

Ja så det kan gå, men men.. hojen kommer att bli återställd, förhoppningsvis mitt knä med, lite ömt nu bara.

Haha ja jag får ta mig till barkan och tröst kolla lite och andas in lite hoj-atmosfär :tungan

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm

Jag dykert upp på Barkarby, men jag kör dit själv direkt från garaget. Jag är så kass på att passa tider ändå :D

Du kan få åka på stryk av HD:n om du vill :tuttar

MJL

Ny medlem
Gick med
15 Jan 2008
Hoj
Hornet 600
Jag dykert upp på Barkarby, men jag kör dit själv direkt från garaget. Jag är så kass på att passa tider ändå :D

Du kan få åka på stryk av HD:n om du vill :tuttar

Det är inte manligt att tävla mot en ER-5a! Inte under några omständigheter :fakta Däremot får vi se om jag får upp viljan att bli förnedrad på strippen, kanske är ikväll den lyckliga kvällen! :näsblod Dock skulle egot ta en hel del stryk om man såg HD:n glida iväg.... :va

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Det är inte manligt att tävla mot en ER-5a! Inte under några omständigheter :fakta Däremot får vi se om jag får upp viljan att bli förnedrad på strippen, kanske är ikväll den lyckliga kvällen! :näsblod Dock skulle egot ta en hel del stryk om man såg HD:n glida iväg.... :va

Fortsätter det att regna på det här viset kan du nog åka jämt mot mig :gnissla

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
Var jobbar du någonstans?

Vid Karlaplan. Men med "åka jämt" menade jag att min HD nog går jämt mot din ER på strippen om det är så här blött, då spinner ju båda hojarna innan maxeffekt. :D

MJL

Ny medlem
Gick med
15 Jan 2008
Hoj
Hornet 600
Vid Karlaplan. Men med "åka jämt" menade jag att min HD nog går jämt mot din ER på strippen om det är så här blött, då spinner ju båda hojarna innan maxeffekt. :D

Ja men de fatta ja :p haha.. Själv jobbar jag i Hornsberg, här kan man se solen genom molnen nu!! Följer SMHIs prognoser som verkar lovande för kvällen :tummenupp

Hur många kusar har du skrämt upp din i?

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
Ja men de fatta ja :p haha.. Själv jobbar jag i Hornsberg, här kan man se solen genom molnen nu!! Följer SMHIs prognoser som verkar lovande för kvällen :tummenupp

Hur många kusar har du skrämt upp din i?

Aha! Ja nu när jag tittar ut så har det klarnat lite här med samt slutat att regna! Hoppas nu bara det hinner torka upp banan tills ikväll!

Den är inte trimmad än faktiskt, men det är en S&S-motor. Jag har byggt ett bra avgassytem samt monterat och mappat ett sprut till den dock. Tänker dock sätta i en vassare kam samt bättre ventilfjädrar i vinter. Kurvan nedan är vrid och effekt på bakhjulet i dagsläget.

Inte mycket mot en sporthoj, men det räcker till för högre hastigheter än en sportsterram var tänkt för kan jag säga. :gnissla

Bifogat

• dyno 080702 nm.JPG
    dyno 080702 nm.JPG
    94.4 KB · Visningar: 48

Beme

Orka!!
Gick med
15 Jan 2007
Hoj
Yamaha Fazer 600 2001
Nice...mycket järfälla blev det! Bor i viksjö och kan gå i god för Drakkvinnan ja me:tummenupp

dlgvrg

Sporthojsnörd
Gick med
17 Nov 2003
Hoj
En bunt hojar
... Kurvan nedan är vrid och effekt på bakhjulet i dagsläget.

Inte mycket mot en sporthoj, men det räcker till för högre hastigheter än en sportsterram var tänkt för kan jag säga. :gnissla

OT, men vart bänkade du hojen? Jag har ringt ett par i sthlm som var ointressared av min KTM (också en twin!) och det vore kul att få lite siffror på den före och efter en ombestyckning som ska ske i höst...

MJL

Ny medlem
Gick med
15 Jan 2008
Hoj
Hornet 600
OT, men vart bänkade du hojen? Jag har ringt ett par i sthlm som var ointressared av min KTM (också en twin!) och det vore kul att få lite siffror på den före och efter en ombestyckning som ska ske i höst...

Va det du som fotade lite på lunda igår?

Aha! Ja nu när jag tittar ut så har det klarnat lite här med samt slutat att regna! Hoppas nu bara det hinner torka upp banan tills ikväll!

Den är inte trimmad än faktiskt, men det är en S&S-motor. Jag har byggt ett bra avgassytem samt monterat och mappat ett sprut till den dock. Tänker dock sätta i en vassare kam samt bättre ventilfjädrar i vinter. Kurvan nedan är vrid och effekt på bakhjulet i dagsläget.

Vad räknar du med för krut när du är klar efter vintern då?

Last edited:

dlgvrg

Sporthojsnörd
Gick med
17 Nov 2003
Hoj
En bunt hojar

Jupp, men jag har inte kollat bilderna än, vet inte om jag lyckades fånga något bra mao.

Lunda är ju dött nu, tror inte jag ids åka dit fler gånger då det varit tomt lite för ofta - i början av sommaren var ju ett antal grabbar där och showade och gav bra träning för fotograferandet.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj

Hos Jörgen B på Supertwin i Älvsjö. Hans kontaktuppgifter står på bänkpapperet i min förra inlägg!

Mvh
Jörgen

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj

Vad räknar du med för krut när du är klar efter vintern då?

Det blir bara gissningar från min sida, men 5-6% effektökning tror jag man kan förvänta sig med den nya kammen iaf!

MJL

Ny medlem
Gick med
15 Jan 2008
Hoj
Hornet 600
Alltid nått :tummenupp Men det är ju kul o pilla lite med grejerna! På nästa hoj ska det också pillas lite! Blir ett köp efter vintern hade jag tänkt mig. Men hur går det för MBB då ;) Jag spår en ljus framtid :D

PuttePK

Ny medlem
Gick med
24 May 2007
Hoj
Triumph Daytona 675
NU på Tisdag ?

Hej på er alla ! Har blire de nu på Tisdag ? Majas och sen en repa runt västerort? Eller har ni somnat he he:tummenupp :D

Hör av er boys

Pk

Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...