Jävla missfoster............

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
bonny skrev:
2670435 Inte heller detta kan ses som ett svar på någon av frågorna! Försök igen!

:lol
Helt riktigt, och du får definitivt inget svar på dem heller förrän du svarat på dem jag ställde först. :sissy Eventuellt slösar jag bort några minuter till på dig 2007.

Ett sätt att få mig mer välvilligt inställd vore också att du ber korvgubbe skicka trisslotten han bevisligen är mig skyldig. :fakta

Men nu, nu måste jag åka till Thailand och ligga under en palm i två veckor, stör någon annan.
Åter 6/1.
:hej
 

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Mille
Markus skrev:
2670456 :lol
Helt riktigt, och du får definitivt inget svar på dem heller förrän du svarat på dem jag ställde först. :sissy Eventuellt slösar jag bort några minuter till på dig 2007.

Ett sätt att få mig mer välvilligt inställd vore också att du ber korvgubbe skicka trisslotten han bevisligen är mig skyldig. :fakta

Men nu, nu måste jag åka till Thailand och ligga under en palm i två veckor, stör någon annan.
Åter 6/1.
:hej
kan se att semester är viktigare än detta!

Ha det bra och god jul!

Bonny

P.S vilken fråga är det nu jag inte svarat på?:va
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jag spaltar upp det lite, ditt inlägg var som vanligt värdelöst. Hoppas det är okej?


  • Var har du fått din kunskap?
  • Om det nu är så att du har rätt, hur kom det sig att de som forskade på 400.000 kriminella inte hittade det du påstår?
  • Är det verkligen samma sak att säga "hårdare straff ger inte lägre kriminalitet" som att säga "Kortare straff ger mindre kriminalitet"?
  • Hur värderar man effekten av insatser om det inte fokuserar på den totala kriminaliteten?
  • På vilket sätt kan försök till förstålse bara vara filosofisk överkurs och vilket alternativ propagrerar du för?
  • Vilka samhällsbeskyddande förslag har du propagerat för?
  • Tycker du det är rätt att straffa folk för sådant de ännu inte har gjort? Hur vet du då vem som kommer att begår brott igen?
  • Om det är för många så kan du korta ner det till en: har du något belägg för det du påstår?

  • Frågan om kunskap är märkligt formulerad, du förutsätter att jag hävdat att jag har någon särskild kunskap antar jag. Det har jag inte mer än att jag är intresserad och engagerad i min omvärld, likt jag inte påtalar för dig om du räknar på eventuellt husköp att du inte har någon ekonomisk examen. Fullständigt irrelevant med andra ord. Så svaret på din fråga är inte helt enkelt att formulera, kanske du kan hjälpa mig genom att omformulera?
  • Nu är det här faktiskt ett tag sedan, men jag läste aldrig rapporten som du refererade. Jag menar dessutom att det finns en mängd rapporter som drar märkliga slutsatser, rent av felaktiga, och dessutom är politiskt styrda så jag anser inte att den rapport du nu fastnat i och satsar hela bostadsbidraget är särskilt viktig för mina åsikter.
  • Ja, jag drar den slutsatsen. Om man bara som motargument till den som förespråkar strängare straff ger ett så korkat svar så drar jag den slutsatsen. Ja. Ja. JA.
  • Det gör man inte.
  • Jag förstår inte frågan.
  • Flertalet, bl.a. inlåsning av sådana du och dina kommunistbuddies släpper ut.
  • Nej, men man kan låsa in högrisk-"objekt", vilket man redan gör, betydligt längre än vad man gör idag.
  • Att längre straff ger färre brott totalt? Nej, det är min tro och åsikt. Har ingen rapport att visa dig, men jag vet att t.ex. Krister Thelin (lagman i Skånska hovrätten) menar att sådan forskning finns, jag har inte hittat den. Har han fel? Oavsett så tror jag något annat än vad som står i dina, säkert noga utvalda, rapporter.
 

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Ort
På söder.
Hoj
Nepp nope inte just nu.
Newsflash!!!
Världen är inte ett paradis utan varje dag plågas och dör barn av olika anledningar. Visst, detta fallet är grymt och onödigt men så är det väl med dem flesta? Barn mördas och utnyttjas runt om i världen p.g.a. politik, stolthet, rasism, fördomar, pengabegär m.m. Barn i Palestina, Irak, Colombia, Afrika, Fjärran Östern svälter, mördas, drabbas av sjukdomar, utnyttjas sexuellt eller kanske "bara" får jobba hela dagarna för att vi inte bryr oss eller vill köpa billiga märkeskläder.
Ofta applåderas det dessutom bl.a. på detta forum.

För tydlighetens skull så lider jag med barnet och dess anhöriga men lyft blicken lite längre än till dagens löpsedlar. Det enda Ni åstadkommer annars är att Ni får något nytt att förfasa er över nästa vecka och då kanske kan komma på ännu mer morbida lösningar.
Det finns en värld utanför Aftonbladet.se och SH, det är helt lagligt att engagera sig i den!
Är detta så viktigt för er kan ni t.ex. engagera er i ungdomsarbete, Rädda Barnen, Nattvandrare eller något annat. Talk is cheap...

tack ...
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top