Jävla missfoster............

zoddri

Alltid retar det nån
Gick med
17 Jun 2004
Ort
uume
Hoj
Honda VFR1200F -10
Nu tänker jag göra nåt nyskapande och återvända till ämnet!

http://www.vk.se/senastenyttart.jsp?article=93168
"Den sexåriga flicka som hittades kraftigt nedkyld i Jonsered utanför Göteborg i tisdags hade attackerats av en hund. Tidigare misstankar om grov misshandel har avskrivits av polisen efter samtal med flickan, föräldrarna och vårdande läkare."

Så frågan kvarstår, vad gjorde en 6-årig flicka ensam ute i skogen? Föräldraansvar verkar inte vara populärt i Jonsered..
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Kia skrev:
2659981 Men nu blir jag riktigt nyfiken.... Om just DIN son eller DIN dotter har råkat ut för något riktigt riktigt hemskt och du sen träffar på den som gjorde det, (Eller som det skrevs tidigare... sprang på personen i fråga naken och bunden...) vad skulle du göra då?? Vad skulle DU som PAPPA till ditt barn göra då?? Handen på hjärtat....

Jag tror att jag hade sparkat på honom där han ligger ett tag och sen ringt någon - kanske inte snuten först, vem vet.
Du kan aldrig säga vad du kommer göra i en paniksituation tex. rätt onödigt att spekulera kring detta.

Du vill gärna få bonny att skriva att han hade knäckt alla 256 ben i kroppen ett par gånger om och sen stekt äcklet och ätit upp honom eller nåt va?

Jag tror inte du ens du kan föreställa dig vad du kommer göra när du själv ser det. Lätt att skriva att du skulle dödat honom, men det krävs en mördare för att döda nån och det är du väl inte va?

Hata alla som begår sånt skit och sköt ditt eget. Går du runt och tänker på vad du ska göra med alla idioter slutar du ju som dem själv en vacker dag.

Ta det lite roligt och sluta läs Aftonbladet eller nåt ;)

//Mavve
*roligt - danska för lugnt typ...

zoddri skrev:
2659991 Nu tänker jag göra nåt nyskapande och återvända till ämnet!

http://www.vk.se/senastenyttart.jsp?article=93168
"Den sexåriga flicka som hittades kraftigt nedkyld i Jonsered utanför Göteborg i tisdags hade attackerats av en hund. Tidigare misstankar om grov misshandel har avskrivits av polisen efter samtal med flickan, föräldrarna och vårdande läkare."

Så frågan kvarstår, vad gjorde en 6-årig flicka ensam ute i skogen? Föräldraansvar verkar inte vara populärt i Jonsered..

Kia kanske är en förälderinna(nytt ord?) - fråga henne :banana

Mr_Mike skrev:
2657869 Kollade av Aftonbladet för lite nyheter på morgonkulan...


Vad ser man då http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,953288,00.html

VA FAN ÄR DET FÖR JÄVLA MISSFOSTER SOM KAN GÖRA DETTA.....


///Micke


zoddri skrev:
2659991 Nu tänker jag göra nåt nyskapande och återvända till ämnet!

http://www.vk.se/senastenyttart.jsp?article=93168
"Den sexåriga flicka som hittades kraftigt nedkyld i Jonsered utanför Göteborg i tisdags hade attackerats av en hund. Tidigare misstankar om grov misshandel har avskrivits av polisen efter samtal med flickan, föräldrarna och vårdande läkare."

Så frågan kvarstår, vad gjorde en 6-årig flicka ensam ute i skogen? Föräldraansvar verkar inte vara populärt i Jonsered..


Som jag skrev - sluta läs aftonbladet hehe. Måste kännas lönt att gå runt och bli så upprörd som mrMike över hur någon satans jävla missfoster har våldtagit ett barn.
Det sker i världen varje dag, bli lika upprörd varje dag då. :huvet
 
Last edited:

Kia

Guest
Mavve skrev:
2659993 Jag tror att jag hade sparkat på honom där han ligger ett tag och sen ringt någon - kanske inte snuten först, vem vet.
Du kan aldrig säga vad du kommer göra i en paniksituation tex. rätt onödigt att spekulera kring detta.

Du vill gärna få bonny att skriva att han hade knäckt alla 256 ben i kroppen ett par gånger om och sen stekt äcklet och ätit upp honom eller nåt va?

Jag tror inte du ens du kan föreställa dig vad du kommer göra när du själv ser det. Lätt att skriva att du skulle dödat honom, men det krävs en mördare för att döda nån och det är du väl inte va?

Hata alla som begår sånt skit och sköt ditt eget. Går du runt och tänker på vad du ska göra med alla idioter slutar du ju som dem själv en vacker dag.

Ta det lite roligt och sluta läs Aftonbladet eller nåt ;)

//Mavve
*roligt - danska för lugnt typ...



Kia kanske är en förälderinna(nytt ord?) - fråga henne :banana


Du missförstår nog.... ställde bara en fråga. Vill inte få någon att tycka eller skriva nåt som inte känns bra. Men man måste ju få undra och höra en åsikt. Men jag tror inte att människor som inte har barn kan föreställa sig vad man kan göra och hur långt man kan gå för sina barn. Det är omöjligt att med ord beskriva vilka band som finns och hur högt man älskar sina barn. Det är sånt man kommer att upptäcka den dagen man själv blir förälder. Att sen ha burit barnet i sin egen kropp i 9 månader gör nog att det finns lite extra starka band och känslor.

Jag går inte runt och tänker på hemska saker och hemska människor varje dag. Jag har en åsikt och den står jag för helt enkelt. Behöver inte heller gå och göra upp planer över vad jag ska göra med nån som skadar mitt barn om det skulle hända.... jag har ju redan mina planer klara... kasterera med slö osthyvel. Planerat och klart, behöver inte ägna mer tankar åt det. Väldigt enkelt.
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
Kia skrev:
2659981 Men nu blir jag riktigt nyfiken.... Om just DIN son eller DIN dotter har råkat ut för något riktigt riktigt hemskt och du sen träffar på den som gjorde det, (Eller som det skrevs tidigare... sprang på personen i fråga naken och bunden...) vad skulle du göra då?? Vad skulle DU som PAPPA till ditt barn göra då?? Handen på hjärtat....


Letar du efter en.... erm.. förklaring till vad du tror att du själv skulle göra? Jag tar mig friheten att citera från lite tidigare i tråden;

Kia skrev:
2658527 Om det är så du resonerar så Jaaa då är jag nog det.
I min värld där jag bor kan man inte "förklara" en sån företeelse. Det finns ingen förklaring.

Mavve skrev:
2660070 :D :D :D
Denna tråden har potential till imorgon med haha. Håll den i liv så man har nåt att göra alla mögtimmarna imorgon med.
Blir hemgång nu...

Ähh, jag var ju med skitsen visade det sig :-(

Mr_White skrev:
2658120 Hon blev väl riven av hunden. Det va ju inte våldtäkt iaf, eller vad menar läkarna :va

...
 
Last edited:

Gabor

Guest
zoddri skrev:
2659991 Nu tänker jag göra nåt nyskapande och återvända till ämnet!

http://www.vk.se/senastenyttart.jsp?article=93168
"Den sexåriga flicka som hittades kraftigt nedkyld i Jonsered utanför Göteborg i tisdags hade attackerats av en hund. Tidigare misstankar om grov misshandel har avskrivits av polisen efter samtal med flickan, föräldrarna och vårdande läkare."

Så frågan kvarstår, vad gjorde en 6-årig flicka ensam ute i skogen? Föräldraansvar verkar inte vara populärt i Jonsered..

Undrar om det var det jag skrev i tråden redan igår..:va ...läskigt att ha rätt redan ett dygn tidigare än aftonbladet...:rolleyes:
 

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Mille
Kia skrev:
2659981 Men nu blir jag riktigt nyfiken.... Om just DIN son eller DIN dotter har råkat ut för något riktigt riktigt hemskt och du sen träffar på den som gjorde det, (Eller som det skrevs tidigare... sprang på personen i fråga naken och bunden...) vad skulle du göra då?? Vad skulle DU som PAPPA till ditt barn göra då?? Handen på hjärtat....
I grund och botten tycker jag att frågan är irrelevant och du kommer att förstå varför när du läser vidare.
Handen på hjärtat? Jag har inte varit med om just detta men jag har varit med om att min flickvän blev våldtagen. Förändrade inte min syn ett dj-a dugg! Att jag sedan mådde dåligt och hatade personen är en annan sak men jag har inte så höga tankar om mig själv att jag menar att det jag eventullt tycker och känner ska upphöjas till rätt och riktigt, speciellt inte när jag är i affekt. Jag har kört långt över 200 på allmänna vägar men kan fortfarande inte försvara det.
Jag har även varit hotad ett flertal gånger, både i jobbet och privat, men det förändrar inte mina hållningar och jag kan fortsätta att jobba med klienter som gjort det. Jag tycker inte att rättsytemet ska styras av känslor och jag anser att hat är ett av de mest destruktiva mänskliga dragen.
På något vis tycker jag att det bl.a. är dessa förmågor som skiljer oss från djuren.

Nu är du troligen som de flesta andra och snackar mest men hade nog inte gjort något när allt kommer till kritan. Det är trots allt fruktansvärt få som tar lagen i egna händer. Å annars är du, som några påpekat, inte ett dugg bättre än de kriminella.

Förresten så har jag en fråga till dig! Om du nu menar att du ska ha rätten att agera utifrån din reptilhjärna, och att det då ska ses som försvarbart, varför ger du inte andra personer, t.ex. kriminella, samma rättighet?:va
 

Kia

Guest
t-rex skrev:
2660071 Letar du efter en.... erm.. förklaring till vad du tror att du själv skulle göra? Jag tar mig friheten att citera från lite tidigare i tråden;





Ähh, jag var ju med skitsen visade det sig :-(


Näää letar inte efter nån förklaring till nånting....
Frågade om åsikter... funderingar om vad andra skulle göra... Som jag sa nån förklaring behövs inte...
 

Gabor

Guest
Kia skrev:
2660118 Näää letar inte efter nån förklaring till nånting....
Frågade om åsikter... funderingar om vad andra skulle göra... Som jag sa nån förklaring behövs inte...

Du ska nog inte ställa så svåra frågor, det här är ju SH...:D
 

Kia

Guest
bonny skrev:
2660097 I grund och botten tycker jag att frågan är irrelevant och du kommer att förstå varför när du läser vidare.
Handen på hjärtat? Jag har inte varit med om just detta men jag har varit med om att min flickvän blev våldtagen. Förändrade inte min syn ett dj-a dugg! Att jag sedan mådde dåligt och hatade personen är en annan sak men jag har inte så höga tankar om mig själv att jag menar att det jag eventullt tycker och känner ska upphöjas till rätt och riktigt, speciellt inte när jag är i affekt. Jag har kört långt över 200 på allmänna vägar men kan fortfarande inte försvara det.
Jag har även varit hotad ett flertal gånger, både i jobbet och privat, men det förändrar inte mina hållningar och jag kan fortsätta att jobba med klienter som gjort det. Jag tycker inte att rättsytemet ska styras av känslor och jag anser att hat är ett av de mest destruktiva mänskliga dragen.
På något vis tycker jag att det bl.a. är dessa förmågor som skiljer oss från djuren.

Nu är du troligen som de flesta andra och snackar mest men hade nog inte gjort något när allt kommer till kritan. Det är trots allt fruktansvärt få som tar lagen i egna händer. Å annars är du, som några påpekat, inte ett dugg bättre än de kriminella.

Förresten så har jag en fråga till dig! Om du nu menar att du ska ha rätten att agera utifrån din reptilhjärna, och att det då ska ses som försvarbart, varför ger du inte andra personer, t.ex. kriminella, samma rättighet?:va


Då applåderar jag dig för att du lyckas vara så öppenhjärtad och god. Jag personligen skulle inte klara av att träffa människan som gjort mitt barn illa. Men vi är ju alla olika och tur är väl det?

Säger inte att jag har rätten att agera utifrån reptilhjärnan, jag säger att jag nog skulle göra det. Men visst tycker jag att det ska anses försvarbart att skydda sina nära och kära.

Vad ger dig rätten att köra i 200 och riskera en massa i trafiken? Tja dumma frågor eller hur??? Om man nu ska börja spekulera runt så...

Gabor skrev:
2660124 Du ska nog inte ställa så svåra frågor, det här är ju SH...:D


Jaa visst ja... glömde bort mig... :D
 
Last edited:

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Mille
Kia skrev:
2660126 Då applåderar jag dig för att du lyckas vara så öppenhjärtad och god.

Vad ger dig rätten att köra i 200 och riskera en massa i trafiken? Tja dumma frågor eller hur??? Om man nu ska börja spekulera runt så...
Som avslutning på min del av denna tråd (?) så vill jag nog påpeka att det handlar inte om att vara "öppenhjärtad och god". Det handlar om att överleva. Om jag inte hade en förmåga att köra över reptilhjärnan och skilja på person och handling, hur länge tror du jag skulle stå ut i mitt arbete?
Som jag skrev tidigt så är det du hänger upp dig på i Aftonbladet inte unikt utan bara denna veckas nyhet. Dem kan man kankse reagera starkt på men om du sitter och pratar med t.ex. en mördare som varit levande begravd av sin pappa som liten, bör du nog klara av att skilja ut dina känslor från ditt förnuft. Det är förresten ganska svårt att hata en sådan person, oavsett vad han har gjort...:pannkyss

Vidare så skrev jag själv att det inte går att försvara allt jag gör, menockså att jag inte behöver framställa det som mer rätt bara för den sakens skull.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
bonny skrev:
2658554 ...vi som jobbar med det inte propagerar för hårdare straff av den enkla anledningen att vi vet att det inte fungerar.
Om vi någon gång kunde reda ut det där. :mad:
När man sitter inlåst är det, förhoppningsvis, svårt att begå nya brott. Alltså är långa fängelsestraff synnerligen effektivt för att förhindra återfallsbrott, vilket torde vara den absoluta merparten av alla allvarliga brott.


För övrigt innehåller den här tråden allt man kan önska nästan, den får :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp av fem möjliga.
 

supernaut

Anonyma Adrenalinister
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Xtra Terrestrial 660
Gabor skrev:
2660078 Undrar om det var det jag skrev i tråden redan igår..:va ...läskigt att ha rätt redan ett dygn tidigare än aftonbladet...:rolleyes:

Fy fan, inser ni potentialen i tråden?
Nu kan den även bli en kamphundstråd:yoparty

Avliva alla hundar
Bränn alla skogar
NaCksKåt på Dne däR jävLa JonSEred och saken är biff.
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Va roligt att se att den klarat hela natten och här kommer man på morgonen med kaffet i handen för att se om denna långa urtråkiga dagen kommer få nåt slags klimax idag.
Visst finns det chans.

Fast saken är utredd - stäng tråden! :)

Kia: Blir ditt barn våldtagen och du dödar personen som gjorde det så får du livstid förmodligen, eller iaf 8-10 år kanske. Då straffar du ditt barn i alla de åren hon är utan dig med. Använd nu din medmänskliga hjärna till det den är tänkt till hehe.
Läs på lite om lagen så ser du att den fungerar allt som oftast.
 

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Mille
Markus skrev:
2660699 Om vi någon gång kunde reda ut det där. :mad:
När man sitter inlåst är det, förhoppningsvis, svårt att begå nya brott. Alltså är långa fängelsestraff synnerligen effektivt för att förhindra återfallsbrott, vilket torde vara den absoluta merparten av alla allvarliga brott.


För övrigt innehåller den här tråden allt man kan önska nästan, den får :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp av fem möjliga.
Du har ju fått en referens till en vetenskaplig artikel med över 400.000 kriminella som visade att längre straff inte påverkar kriminaliteten nämnvärt, och om där fanns påverkan så var det snarare att den ökade.
För övrig begås de flesta brott av ett av följande sätt.
1. Välplanerade. Räknar inte med att åka fast.
2. I affekt. Tänker inte klart och bryr sig därför inte.
3. Passion. Se ovan!

För övrig kan du läsa in teorierna bakom positiv och negativ förstärkning samt positiv och negativ bestraffning som också går igenom det.

Eller så kan du ju vara produktiv och själv leta upp något som stöder din egen hypotes mer än "om någon är inlåst kan han inte begå brott" eftersom det inte behöver påverka den allmänna kriminaliteten. Kan ju vara en korrelation mellan straff och kriminalitet i olika länder. T.ex. borde det knappt finnas kriminalitet i länder med dödsstraff...
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
bonny skrev:
2661020 Du har ju fått en referens till en vetenskaplig artikel med över 400.000 kriminella som visade att längre straff inte påverkar kriminaliteten nämnvärt, och om där fanns påverkan så var det snarare att den ökade.
För övrig begås de flesta brott av ett av följande sätt.
1. Välplanerade. Räknar inte med att åka fast.
2. I affekt. Tänker inte klart och bryr sig därför inte.
3. Passion. Se ovan!

För övrig kan du läsa in teorierna bakom positiv och negativ förstärkning samt positiv och negativ bestraffning som också går igenom det.

Eller så kan du ju vara produktiv och själv leta upp något som stöder din egen hypotes mer än "om någon är inlåst kan han inte begå brott" eftersom det inte behöver påverka den allmänna kriminaliteten. Kan ju vara en korrelation mellan straff och kriminalitet i olika länder. T.ex. borde det knappt finnas kriminalitet i länder med dödsstraff...

Det är väl ändå så att en inlåst brottsling har svårare att begå brott än en utsläppt? Det är väl också så att en väldigt stor del av kriminaliteten begås av tidigare dömda och att den hade kunnat förhindras genom att de personerna aldrig släppts ut igen alternativt släppts ut senare?
Om det inte är som jag tror så får du nog förklara hur t.ex. Eddie Jönsson hade kunnat plåga ihjäl Bobby om han fortfarande avtjänat ett vad jag anser rimligt straff för hans tidigare brott. Jag begriper det helt enkelt inte, hur smetar man bajs i ansiktet på ett handikappat barn från fängelset? Hur sätter man en dammsugare över könsorganet på ett barn från en låst håla? Är det fysiskt möjligt om barnet bor i en stuga 10 mil därifrån? Vad skulle Stephen Hawkings använda för förklaringsmodell?

Jag antar att din slutsats bygger på något annat, det vill säga att strängare straff inte påverkar kriminaliteten totalt i ett samhälle. Så tror jag visserligen inte heller att det är, men det är en helt annan fråga.

Jag tror helt enkelt vi pratar om olika saker och därför blir vi aldrig överens. Det är utmärkt.:D
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Markus skrev:
2661144 Det är väl ändå så att en inlåst brottsling har svårare att begå brott än en utsläppt? Det är väl också så att en väldigt stor del av kriminaliteten begås av tidigare dömda och att den hade kunnat förhindras genom att de personerna aldrig släppts ut igen alternativt släppts ut senare?
Om det inte är som jag tror så får du nog förklara hur t.ex. Eddie Jönsson hade kunnat plåga ihjäl Bobby om han fortfarande avtjänat ett vad jag anser rimligt straff för hans tidigare brott. Jag begriper det helt enkelt inte, hur smetar man bajs i ansiktet på ett handikappat barn från fängelset? Hur sätter man en dammsugare över könsorganet på ett barn från en låst håla? Är det fysiskt möjligt om barnet bor i en stuga 10 mil därifrån? Vad skulle Stephen Hawkings använda för förklaringsmodell?

Jag antar att din slutsats bygger på något annat, det vill säga att strängare straff inte påverkar kriminaliteten totalt i ett samhälle. Så tror jag visserligen inte heller att det är, men det är en helt annan fråga.

Jag tror helt enkelt vi pratar om olika saker och därför blir vi aldrig överens. Det är utmärkt.:D

Kunde man inte mäta samhällets framgång genom att studera dess brottslingar och deras begångna brott eller nåt?

Med det anser jag att vi kommit en bra bit längre än huggaavmighandenförattjagsnattat-landet :tummenupp

Vi har ju livstid för mord, vad mer begär du?

Svensk kriminalvård gär väl ändån ut på att man ska försöka återanpassa brottslingen till samhället igen?
Då måste man ju ge dem en chans. Fast ibland kanske först om 25år helt klart :gnissla
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Mavve skrev:
2661176

Vi har ju livstid för mord, vad mer begär du?

Strängare straff för all annan våldsbrottslighet.
Mavve skrev:
Svensk kriminalvård gär väl ändån ut på att man ska försöka återanpassa brottslingen till samhället igen?

Ja, och det är felet - istället borde samhället stå i primär fokus och brottslingen i sekundär, jag anser det vara tvärtom.
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Markus skrev:
2661244 Strängare straff för all annan våldsbrottslighet.


Ja, och det är felet - istället borde samhället stå i primär fokus och brottslingen i sekundär, jag anser det vara tvärtom.

Vad gör du åt de som växer upp i missbrukarhem då? Är det deras fel att det enda de lärt sig från de dem ser mest upp till är just missbruk och livet därefter?

Svårt som fan det.

Den som vet att landet han bor i har dödsstraff har ju inget att förlora om han skulle lyckas fly från snuten efter de tagit honom och han är ju farligare än nån annan psyksjuk i världen.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top